VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gustavgruppen, Älvsjö Gårdsväg 5,
Advertisements

NUAK Förnyad förvaltning
Janne Dicander Koncern IS-IT strateg
VAS-läsningsprojektet
Implementering av fastställda policies Fullmäktiges revisionsenhet (REV) Ove Olsson, Mats Jakobsson, BDO Riksbankens diarienummer STA PROTOKOLLSBILAGA.
KARLSTADS KOMMUN Verksamhetsutveckling med IT som stöd Mats Jensen
Dragning 24 nov -11 Jaktkonferens
Övertagande/Förvaltning
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Landstingsdirektör Sekretariat Stab
Folktandvården Norrland
Landstinget och Säkerheten
R7e-arkiv Birgitta Torgén Katalin Sztojka.
Den nya förvaltningsorganisationen för Ladok
Utbildarutbildning Ny organisation fr o m 1/ IdrottOnline (5 personer) IT/Drift (5 personer)
VIS Verksamhetens InformationsSystem
VIS breddinförande 1 feb-1 aug 2014
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Vad krävs av de bibliotek som går med? LIBRIS - det nationella biblioteksdatasystemet Tomas Friberg – ”Biblioteksportalen”
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
MEDDIX Webbaserat IT-stöd vid samordnad vårdplanering och informationsöverföring mellan huvudmän.
VIS Verksamhetens Informationssystem
VIS Verksamhetens Informationssystem
Gemensam plan landstingsgemensamt Respektive avdelnings uppdrag Fördelar de särskilda uppdragen från landstingsstyrelsen till landstingsdirektören.
DIVISION Länsteknik VIS mininyttoanalys Nyttoberäkningar.
Enhetsmöte Aktuella frågor 11 nov Möte med närsjukvårdens stab Genomgång av ansvarsområden Verksamhetsavdelningen Öppen dialog kring samverkan, uppdrag.
Hälso- och sjukvårdsdirektör
TREFpunk + SUSEC höstmöte Chalmers + GU, Göteborg oktober 2004 Marta Petrides/Lars Rökaeus IT-avdelning GU.
Användarrådet för EBH-stödet
E-hälsa IT & Medicinsk Teknik i landstinget
Dagens organisationsmodell kännetecknas av utmaningar
Månadsrapport juli 2014 LS 2014 – Sammanfattning Resultat per juli+ 89,2 mnkr Budgeterat resultat+ 26,1 mnkr Prognos helårsresultat+ 76,7 mnkr.
SOSFS 2008:20 Samordning av insatser för habilitering och rehabilitering genom upprättande av samordningsplan/individuell plan Författningen har kommit.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
DIVISION Närsjukvård. DIVISION Närsjukvård DIVISION Närsjukvård.
Introduktion Södertörn Huddinge, Botkyrka, Södertälje, Salem, Nynäshamn, Tyresö, Haninge, Värmdö och Arbetsförmedlingen AMO 3 Vision Nyanlända bidrar med.
Kunskapsstyrning?. Kunskapsstyrning Regeringens uppdrag (2011) att utveckla modellen för God vård. Uppdraget innehöll tre delar: Utveckla en nationell.
Aktuellt från förvaltningen
IT Vad omfattar IT och hur styrs det Har vi bra IT i Landstinget Vart är vi på väg.
Introduktion till Stöd och behandling nationell förvaltning
Internportal - möte med ambassadörer
Sv Teknisk strategi i NyA Planering Presentation på NUAK Reijo Soréus Pass 2:7.
VIS Verksamhetens Informations System VIS är en sök- och samarbetsplattform som täcker hela Norrbottens Läns Landstings dokumenthantering- och informationsbehov.
Förnyad förvaltning L3 Informationsdag Malin Zingmark
Introduktion till The Rational IT Model
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar Material och metodstöd När projekt LOS avslutas kommer MSB:s linjeverksamhet att fortsätta.
Universitetsadministrationen 2017
Kompetenscentrum för primärvård i Skåne Allmänläkarkonsult Skåne
Länspensionärsråd och tillgänglighetsråd
Universitetsgemensam förvaltningsmodell
Region Norrbotten – organisation Läkemedelsenheten
Trygg hemma Förstärkt samarbete i öppenvård Vi är på väg!
Vaccination säsongsinfluensa för personal i hälso- och sjukvården
VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)
Önskemål 2008: Artportalen som central plats för lagring och uttag av artdata Artportalen till länsstyrelsernas GIS-miljö Kontaktperson för artdata / lst.
Nyps 2020 Daniel Madsén 16 november.
SPUR 2015 Skånevård Kryh Ide Förberedelse Genomförande Rapport
Region Norrbotten – så jobbar vi med psykisk ohälsa
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta landstingets tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Ett ”lyckat” projekt som misslyckades
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta Region Norrbottens tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Antal FaR totalt över tid
VIS förvaltningsorganisation
Systemanskaffning – IT-avdelningens syn
Statusrapport införande
Region Norrbotten – så jobbar vi med psykisk ohälsa
VIS förvaltningsorganisation
Förvaltningsområde VIS
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)
Presentationens avskrift:

VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division) Objektägare: Veronika Sundström Förvaltningsledare: Monika Öhman Systemägare: Magnus Persson Förvaltningsledare IT: Ulf Åström VägVISare: Ann-Sofie Persson VägVISare: Klas Gustafsson VägVISare: Sandra Sikblad IT-specialis: Camilla Henriksson Infra: Magnus Snäll och Emil Eriksson Kontaktpersoner (en/division) Folktandvård Kultur och utbildning Landstings- gemensamt Länssjukvård Länsteknik Närsjukvård Primärvård Service Lokala användarstöd (för alla basenheter)

Befattningsbeskrivning Objektägare Roll: Objektägare Organisation: Landstingsdirektörens stab Beskrivning: - Objektägaren är ytterst ansvarig för att förvaltningsobjekt VIS ger hög kundupplevd nytta och att förvaltningsverksamheten är kostnadseffektiv. Till sin hjälp har objektägaren en förvaltningsledare - Ytterst ansvar för regelverk och processer gällande VIS

Befattningsbeskrivning Systemägare Roll: Systemägare Organisation: Länsteknik Beskrivning: Systemägaren har det yttersta ansvaret för den tekniska lösningen

Befattningsbeskrivning Förvaltningsledare Roll: Förvaltningsledare Organisation: Landstingsgemensamt, verksamhetsavdelningen Tidsåtgång: 50 % av en heltid Beskrivning: Har övergripande ansvar för dokumenthantering inom NLL där VIS är en del Ansvarar för mallar och regelverk gällande dokumenthantering Delta vid demo, styrgruppsmöten och statusmöten

Befattningsbeskrivning Förvaltningsledare IT Roll: Förvaltningsledare IT Organisation: Länsteknik Tidsåtgång: En heltid Beskrivning: Ansvar för breddinförandeplan (förvaltningsplan) och säkerställer att de verksamhetsnära målen och IT-funktionalitet uppnås Kallar till demo, styrgruppsmöten och statusmöten Rapport (uppföljning) Prioriterar utvecklingsinsatser inom förvaltningen Kravanalys, lösning, beställning

Befattningsbeskrivning IT specialist Roll: IT-specialist Organisation: Länsteknik Tidsåtgång: En heltid Beskrivning: Felavhjälpning Prestanda Installation Övervakning Statistik

Befattningsbeskrivning Infra, drift och underhåll Roll: Infra, drift och underhåll Organisation: Länsteknik Beskrivning: - Ansvar för drift och underhåll, server, backup, teknisk administration

Befattningsbeskrivning VägVISare Roll: VägVISare Organisation: Landstingsgemensamt, Verksamhetsavdelningen Tidsåtgång: Tre heltider, två med inriktning mot vårddivisionerna (närsjukvård, länssjukvård, folktandvård) och en med inriktning mot de administrativa divisionerna (kultur, länsteknik, service, landstingsdirektörens stab) Beskrivning: - Fungerar som ambassadör och användarstöd för VIS inom NLL Sprider information i verksamheten Ansvarar för att utbilda alla producenter och håller i arbetsdagar för alla som producerar dokument i VIS Deltar vid demo och statusmöten Hjälper lokala användarstöd att ta fram dokumentstruktur för enheten

Befattningsbeskrivning Kontaktperson Roll: Kontaktperson Organisation: En/division Tidsåtgång: Ca 5 timmar/vecka Beskrivning: Fungerar som språkrör för divisionen, vidareförmedlar förändringskrav och nya önskemål från den egna divisionen Fungerar som ambassadör för VIS på den egna divisionen Sprider information om VIS i den egna divisionen med hjälp av lokala användarstöd Kontaktperson ansvarar tillsammans med divisionsledningen för att ta fram lokalt användarstöd Deltar på demo av nya releaser

Befattningsbeskrivning Lokalt användarstöd Roll: Lokalt användarstöd Organisation: En/basenhet (samma person kan vara LA för flera basenheter) Tidsåtgång: Ca 5 timmar/vecka Beskrivning: Fungerar som användarstöd för VIS inom sin enhet Svarar på frågor gällande VIS och eskalerar till kontaktpersoner vid behov Vidareförmedlar förändringskrav och nya önskemål gällande IT-stödet VIS till kontaktpersonen för gällande division Skapar rutin för dokumenthantering på enheten