Nytänkande inom dosering och förpackning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Thorsman minikanaler DMT
Advertisements

Släng inte mat! Ta hand om den!
Avfallshantering för kollektivtrafikförvaltningen
Automatic Delivery Rewards
Marknadsekonomi eller planekonomi?
godare, snabbare och enklare!
Det är lätt & rätt att återvinna!
Digital presentation AUDI Storlek 160 x 140 x 5 mm. Egen design och tryck på fram och baksidan.
Spara el Enkla och konkreta tips på hur du kan banta din elräkning!
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Grunder i PowerPoint 2000 Skapa en ny presentation Rita egna objekt
Hur ni sparar energi! Av Kevin,Ibrahim och Hevzi
Att bygga ett varumärke och en företagsprofil – ett praktikfall ur industrisektorn / producentvaru- marknaden. Magnus Åkerman. Bergsskole-ingenjör och.
Lektion 1 Hur kommer det sig att man kan bestämma massan på en kork genom att släppa ner den i ett mätglas innehållande vatten?
FlexCrème™.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Ekologiskt fotavtryck och miljömärkningar
Page 1 / Michelin / designline / Michelin designline / målsättning 1.Öka Michelins synlighet (Flag brands) på marknaden. 2. Hjälpa Michelins.
Miljarder möjligheter på en plats!
Kortare text Vår butik är Svanenmärkt! Miljön, klimatet och en hållbar utveckling är frågor som ligger oss nära. Därför har vi tagit steget till att.
Miljödepartementet Framtidsjobb & stärkt konkurrenskraft för dem som bidrar till giftfri vardag? Lena Ek, Fores, nov 2013.
Livsmedelslokaler - Restauranger, caféer, butiker, etc.
Kort om | skötselråd.
Block 4: Att driva företag
Behövs det pengar? Byteshandel.
Lufttryck.
Affärsidé - företagets vägvisare
Kostcirkeln del - 3 Mjölk och ost
Hållfasthetslära Repetition.
Varför källsorterar vi?
Cellen och dess delar.
Hot Spot product design
MILJÖ.
Fysik Materia Del 2.
Tabeller.
Cosmic version R8.0.
Finns databaserna? Viktor Sarge Regionbibliotek Halland Utvecklingsledare – Digitala biblioteksmiljöer.
Att hitta sina kunder och lära känna dem
Förpackning av likörkonfekter på Panda. Likörkonfekterna på väg till förpackningarna Likörkonfekterna är sköra och måste hanteras försiktigt. Produktens.
Klimatförändringarna
1 Sharpdesk översikt Skrivbord Composer (komponeraren) Sök Imaging (bildbehandling)
The Capital of Scandinavia Artikelinformation förenklar handel med belysningsartiklar Anders Hedlund, Trafikkontoret.
S t o r e. Problem För en person med organisationssvårigheter är inköp ett stort problem. Det kan vara svårt att upptäcka när något håller på att ta slut.
Skriv in processens namn här Skriv in produktens och företagets namn här.
Intern/extern kommunikation
Yoghurtförpackning!.
Vad gör vi idag? Lek 1 Vad händer idag och varför?
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Vad gör vi idag? Lek 2 Vad händer idag och varför? Tvätta varför då?
Västra Götalandsregionens nya handlingsprogram
Vad menas med ett ämnes egenskaper?
Det är lätt & rätt att återvinna!
/ 1 Hej på er! Det är lätt & rätt att återvinna!.
Lathund PowerPoint 2007 Lathund
© Suomen Palautuspakkaus Oy Miljöinsatser vid returautomaten.
Identifiering av artiklar
KATRIN INCLUSIVE DISPENSERS DESIGNED FOR EVERYONE.
KEMI Blandningar, lösningar och aggregationsformer
Material Delas in i 5 grupper: Polymerer – långa molekyler som egentligen många korta och likadana molekyler som sitter ihop. Keramer och glas – oorganiskt.
Best Practice i sociala medier
Vilmale FINFO-dagen 2016.
Miljöinsatser vid returautomaten
Vad är medlemsstaterna skyldiga att tillse när det gäller användning av maskiner? De ska ansvar inom det egna landets gränser att befolkningens, husdjurs.
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Ekonomisk tillväxt Mäta ekonomin Konjunktur Arbetslöshet
Hur bevara renhetsgrader av lagrat material?
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel
KATRIN INCLUSIVE DISPENSERS DESIGNED FOR EVERYONE
Vad är plast?. Vad är plast? Plast är polymera material som är påhittade av människan. Plast som material blev vanligt först på 50-talet. Idag finns.
Presentationens avskrift:

Nytänkande inom dosering och förpackning EsaPac Innovation

Bakgrund Grundidé: bollform för dosering och förpackning ger unika egenskaper och produktfördelar Utveckling: två delprojekt Dosering: fokus på disk- och tvättmaskiner Status: marknaden intresserad. Aktiva intressentföretag bildar projektbolag Konsumentförpackning: fokus på flytande livsmedel och kemtekniska produkter Status: kontakter med livsmedelstillverkare och mejerier om samarbetsprojekt

Vision År 2005 kommer man att säga: ”Förr i tiden fyllde man på tvätt- och diskmedel varje gång man skulle använda maskinen!” ”Förr i tiden kom det in i luft i förpackningarna när man öppnade dem!”

Drivkrafter och framgångsfaktorer Personella drivkrafter Esa Mäkinen, Henning Dalheim,Fariborz Darheim,Andreas Lörinc Ekonomiska drivkrafter SIC, ALMI, kunder, samarbetspartners Utveckling tillsammans med kunder, intressenter Framgångsfaktorer Visualiserade produktfördelar Gemensam utveckling, produktifiering, långsiktighet Systemtänkande Starka partners Ekonomi

2000-talets vätskeförpackning EsaPac Innovation presenterar:

Översikt En ny typ av konsumentförpackning för flytande produkter och krämer Greppvänlig och lätthanterlig Automatisk tillslutning Stapelbar Helt återvinningsbar och delvis återanvändbar Ekonomisk att tillverka, använda och återvinna

Egenskaper Lätthanterlig Hygienisk Enkel att använda Öppnar och stänger sig automatiskt Greppvänlig storlek Hygienisk Släpper inte in smuts Släpper inte in luft

Egenskaper Ekonomisk Lågt förpackningspris Betydligt längre hållbarhet på innehållet Återanvändbar ytterförpackning - refill Återvinningsbar innerförpackning Ekonomisk att transportera och lagra

Ytterförpackningen Ytterförpackningen möjliggör rationell hantering och exponering Lätt att färglägga på säljande och attraktivt sätt Kan enkelt förses med streckkod Påfyllbar - kan återanvändas Information om förpackningens innehåll och t ex produktens näringsinnehåll eller sammansättning kan tryckas på ytterförpackningens sidor och topp

Innerförpackningen Innerförpackningen ger rationell hantering och lågt pris Fyller ytterförpackningen fullständigt Töms fullständigt Tar minimalt med plats efter bruk Behöver inte diskas ur - luktar inte Möjliggör lågprisrefill - enkel att byta Lätt att återvinna Källsorteras av konsumenten

Hantering och lagring Rationell ytterförpackning Mums! Mums! Mums! Kan packas tätt Kan staplas Kan hanteras på pall Står stadigt på hyllor och bord Greppvänlig Hög synlighet och lätt att förse med produktformation Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as Mums! Sdoih f oisdf oiasjd foi asdio sadf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf asdf sdf sa as dfasdf asdf asdf as dfasf as

Som produkt Konsumentvänlig Miljöanpassad Lättanvänd - öppnar och stänger sig automatiskt Hygienisk - smuts kan inte tränga in Ekonomisk - förlänger hållbarheten på färskvaror Miljöanpassad Lämpad för refillsystem Alla delar återvinnbara Källsortering redan hos konsument

Tillämpningar Matvaror Utmärkt även för t ex: Ger flytande kyl- och färskvaror t ex mjölk, yoghurt, kräm och fil längre hållbarhet och förenklar lagring och hantering Alternativ till flaskor: låg vikt, hög hållbarhet, lågt pris Passar utmärkt även för produkter med lång lagringstid t ex saft, soya, dressing mm Utmärkt även för t ex: Hudvårdsprodukter Oljor Hushållskemikalier - idealiskt med självstängning Lämplig för de flesta flytande produkter!

Egenskaper Ytterförpackning av styvt material, kartong eller plast Innerförpackning av mjukt plastmaterial Inner och ytterförpackning lätta att separera Greppvänlig för volymer från ca 100 ml till 2 liter

Tillgänglighet På marknaden inom två år Licensförsäljning till nationell och internationell föpackningsindustri