UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Examensmål SA SA Kreativ? Aktiv? Nyfiken?.
Kristinedalskolan F-9 skola i Stenungsund 600 elever 19 språk.
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Referat En sammanfattning.
Ditt kvitto på en väl utförd utbildning
Ta ställning Samarbeta Argumentera Respektera.
Att kläcka och vaska idéer
Föräldramöte 12 september 2011
Teknik 1 utifrån förmågorna och centrala innehållet Vad teknik är
WORKSHOP MED IPAD OCH APPAR
Närvaro!!.
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
Musik & kommunikation 50p.
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Att skriva Manus Du ska presentera din film med ett kort intro
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Vi vill att varje 5 – åring som lämnar våra förskolor i Avesta kommun…
Centrala innehåll och kunskapskrav
Samma fast olika eller olika fast samma?
Betyg och förmågor.
Läroplansträff Välkomna. Dagens arbete Björkbackaskolan presenterar sitt framgångsrika arbete med lärandeuppdraget Bedömning för lärande -
Läroplansträff Välkomna!. Program för dagen 8.30 Inledning och program 8.40 Lars introducerar dagen med några bilder om undervisning och lärande.
Vad bör en hälsopedagog kunna?
Nya förutsättningar för lärande
SVENSKA.
Att synliggöra lärande
Vår tolkning av Förskolans Läroplanenfastställd december 2010
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Läroplansnätverk förskola
Träff BFL-piloter 15/11 Kollegiesamtal Dokumentationsmall
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
FL3: Techniques Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
Dans – eller rörelse till musik
iPad och IT som digitala verktyg i undervisningen
Dolda funktionsnedsättningar
Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag
Vad vill du förmedla?Vad vill du förmedla?  Vem ska du underhålla?  Vad är din roll i sammanhanget?
Samordnad Individuell Plan
Hur vill vi svara? Stefan Johansson Svara på frågor – webb, papper, telefon Webb 4 Ja, gärna. 9 Det funkar. 3 Nej eller Helst inte Papper 1 Ja gärna.
Världsmusik Musik från hela världen!
The Big 5 ANALYSFÖRMÅGA KOMMUNIKATIV FÖRMÅGA METAKOGNITIV FÖRMÅGA
Välkommen till slöjd.nu.
Läsaren 12 februari 2010 Digitaliserad kultur för alla - om användarvänliga lösningar Malin Wahlquist.
Upplägget av delkursen massmedia:
PBS så här långt Föreställningskarta
Stumfilm åk 7.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
pedagogisk dokumentation
En presentation av religion idag och religion inom populärkultur
Formativt och Summativt
Elevens val Tomaslundsskolan Vt. 10.
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Börja och avsluta med tid
Stadens vision Staden för de som vill något – den mest attraktiva staden. Den skapande Pulserande Gemensamma Globala Balanserade ……STADEN Kulturnämndens.
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Arbeta kreativt med Ipad kunskapssubjekt estetiska lärprocesser samlärande.
Lära för livet!.
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Svenska – skriva berättelser
Vi påverkar varandra!.
Reklam eller redaktionellt budskap?
Djuren möter ungdomskulturen
ATT GÖRA FILM PÅ SÄTRASKOLAN
Rädda klassrummet SLÖJD.
Hur skapar vi förutsättningar för digitalisering i förskolans undervisning? Mona Hansen fsk chef Öster 1, Örebro Kommun skolledarkonferens.
Presentationens avskrift:

UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två och två/indelning sker idag Skapa en trailer på max 3 min i Imovie Tänka på Betraktare/sammanfattning av video/ljudinstallation Arbeta i en process, där vägen till målet är lika viktigt som resultatet Anteckna, fota,skissa, spela, filma osv för att visa er väg i arbetet.

NI SKA LÄRA ER: Ni ska få förmåga att förmedla idéer, stämningar och betydelser i nya verktyg såsom Imovie och traditionella verktyg såsom måleri, teater, dans och musik osv. Ni ska skapa mening med en storyboard med estetiska metoder för trailern och arbeta gränsöverskridande visuellt. Samarbeta, samverka och interagera genom process i grupp. Ni ska få förståelse av kreativa och kommunikativa processer genom samtal om vägen fram till trailern. Ni ska få färdigheter att använda Imovie och videokamera som en del av trailern. Färdigheter i att använda analoga och digitala medier och traditionella medier för att kommunicera om estetiska uttryck. Förståelse av hur estetiska uttryck och känslostämningar såsom ljud och bild kan samverka och användas i ny trailer. Kunskaper om historia och kulturella aspekter på estetiska kommunikation samt kunskaper om lagar/ härskartekniker och andra bestämmelser inom området genom föreläsning, ”flipped classroom” och prov/muntligt prov

VAD ÄR EN TRAILER? Hitchhiker's Guide To The Galaxy Movie Trailer Vi tittar på dessa Trailers och gör en Klappövning. Ni klappar där det är klippt i filmsekvensen. Vad är det för skillnader och likheter? Vad ska en trailer innehålla? Början och slut? Tidsaspekt? Bild och Ljud? Ingmar Bergman ”Persona ” Wolfgang Petersen ”The Neverending Story”

STORYBOARD I ER GRUPP Ska ni göra en trailer för Ljudinstallationen eller musikvideo 1 och 2? Tänk på att: Att ni berättar handlingen med några repliker, nyckelbilder och eventuellt en speaker Målgrupp/ fågel eller grodperspektiv 3 min /max tid Ni ska göra reklam och ge smakprov på Musikvideo eller Ljudinstallation

EXIT TICKET/BLOGG 10 MIN RÖD FÄRG-VILKEN INGÅNG VILL NI ARBETA MED/MUSIKVIDEO 1 OCH 2 ELLER LJUDINSTALLATION? GUL FÄRG-VAD VAR BRA, VAD VAR MINDRE BRA? GRÖN FÄRG-VAD TAR JAG MED MIG... ANVÄND ER BLOGG OCH BESVARA FRÅGORNA UTFÖRLIGT