ULLVIBOOIIIII Yao vi skriver en PP om en skola För att vi är coola d(-_-)b Obbe kirrar excel medan OathWinE kollar kjell.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Advertisements

Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Behandlingsfas 1, hjälpmedel
IPad grundkurs.
Anneli och Christians Datorskola
Kamratstödjar konferens 5/ Dagen startade för kamratstödjarna när de anlände till Munkedals folkets hus. Kamratstödjarna blev incheckade och fick.
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Ulla Forsberg Marco Suares Fårdala skola, Tyresö kommun
Vi är den lilla skolan mitt i city med nära till allt!
Informationssökning & Källkritik
Vad innebär val av vårdenhet?
Ung Privatekonomi Utvärderingar Läsåret 2008/2009 Lärare.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Genomförd av Samhällsmedicinska enheten, Örebro läns landsting.
Manual: Att lägga in en nyhet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
- Konsten att ge feed-back
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
©GÖTEBORGSREGIONENS KOMMUNALFÖRBUND Depressioner hos barn Konferens Draken Länsstyrelsen, GR, FoU i Väst/GR.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Uppföljning av lärares arbete i klassrummet
Ett arbetsområde om poesi
APL årsk. 1 BF12AB 2013 v 7 – 12 Alla dagar i veckan.
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Vad är du för typ av person?
Hur socialt anpassa barn med ADHD ? Konsekvenspedagogik
Föräldrar i Lerums Kommun FILK Bildades våren 2010.
Källkritik.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Praktisk arbetslivsorientering
Mening eller fråga TRYCK F5.
Elevaktiva utvecklingssamtal
SIM TEAM.
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Källkritik. Uttryck man bör känna till… Avsändare – den som skickar informationen.. Mottagare – den som tar emot informationen… Syfte – Varför? Skillnad.
SKOP Föräldrar- Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Undersökning bland föräldrar i skolorna 2010 SKOP:s arkivnummer: S21APR10 Föräldrar.
Etik & moral Etik = beskriver vilka riktlinjer vi ska välja för hur vi ska handla, val vi ställs inför. När man funderar över skillnader i vad som anses.
Disposition till presentation Tredje kraften på besök hos niorna
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
Kap 9: Kognitiv psykologi ( )
KÄLLKRITIK & INFORMATIONSSÖKNING
Planering Tydliggöra Strukturera Kommunicera Utvärdera Bedömning Kartlägga Värdera Synliggöra Återkoppla Utvärdera.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Sammanställning av enkätsvar ang
Modell för kollegialt lärande genom klassrumsbesök
Djurquiz Start. Vad är det här för djur? giraffelefantmonster.
Vad gjorde vi förra gången? Nu borde du ha koll på de 16 första begreppen. Öppna begreppslistan på Superhumans & kolla att du kan dem!
Bergvretenskolan 4A Klasslärare Helena Saari Elevcoach Philip Edman
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Exempel på skriftligt omdöme
LÄGET I PROJEKTET Anja Kivimäki. Mål Snabbare insatser till elever som behöver stöd Stöd genom samverkan Dokumenterade samverkansprocesser.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Elev loggbok.
Arbetsterapi i skolan.
Brukarenkät Vilka tillfrågas? Föräldrar i familjedaghem (62% svar) Föräldrar i förskola (80% svar) Föräldrar i förskoleklass (81% svar) Föräldrar.
Sotenässkolan Helene Stensson Studievägledare Genuspedagog Egenföretagare Ingenjör Samhällsvetare.
BIOSFÄRUTMANINGEN 2017 Skräp – vad är det?.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
5A - LÄXOR v.10 Vad händer vecka 10? Vad händer längre fram?
Välkomna.
Resonerande text Använd din elevbok!
Allhelgonaundersökning
Hur kommer du till skolan? Vilka (skol)ämnen tycker du om?
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Exempel på Hexagoners frågeställningar :
Argumenterande text.
Presentationens avskrift:

ULLVIBOOIIIII Yao vi skriver en PP om en skola För att vi är coola d(-_-)b Obbe kirrar excel medan OathWinE kollar kjell.

Vad går undersökningen ut på?  Hur bra Ullvigymnasiet marknadsför sig själva  Vad framtida elever tycker om skolan  Vad framtida elevers föräldrar tycker om skolan  Har de fått tillräckligt med information

Hur gjorde vi?  Utformade ett enkelt frågeformulär  Stämde tid hos en lärare på Karlberg och utförde undersökningen på plats  Skickade ut svarsbrev till föräldrarna

Beskriv Ullvi med ett ord Andra ord: Hemskt, tungt, skönt, tråkigt, svårt, föreberedande och skrällen: trångt.

Funderar du på att börja på Ullvi?

Varför väljer du att inte börja på Ullvi? Andra anledningar: Verkar inte bra Vill skaffa nya kontakter Hatar skolan

Har du fått tillräcklig information?

Varifrån har du fått informationen? Andra informationskällor: Ullvidagen Studiebesök

Känner du att du fått tillräcklig med information om programmen?

Vad ligger dina förväntningar på?

Har du besökt Ullvis hemsida?

Hur uppfattar du Ullvis hemsida?

Sammanfattning  Majoriteten av eleverna ser fortfarande Ullvi som det hetaste alternativet pga. Närheten och utbudet  I princip alla kände att de hade fått tillräcklig information, bästa informationskälla: SYO  Många av eleverna hade besökt Ullvis hemsida och upplevt den som hjälpsam  De hade höga förväntningar på programmen och inriktningarna samt skolmiljön

Avslut  Stor vikt på att ge en klar bild av programmen och inriktningarna