Drygt 9/10 av alla intäkterna utgörs således av medlemsavgifterna (den del som överförs till förbundet) plus annonsintäkter i Veteranen; 5 % är statliga bidrag Förbundets totala intäkter
De totala kostnaderna på kansliet
Ekon., Admin.: ekonomi, administration; styrelse och revisorer, samtliga fasta lokal- och löpande kontorskostnader; projektbidrag till föreningar KoP: Kommunikation och Äldrefrågor; t.ex media, trycksaker, hemsidor, seminarier, PR- reklam, event, mässor Utb., Utv.: Utbildning och Utveckling; t.ex. nationella utbildningsdagar, konferenser och seminarier; medlemsregister, datasupport Veteranen: här endast kostnaderna för redaktionen som en del av kansliet; innehåller inga kostnader i samband med produktion och distribution av tidningen (se vidare sista bilden som visar Veteranen som eget "affärsområde") Fördelning över avdelningar av kansliets direkta kostnader utom personalkostnaderna Veteranen: endast kostnaderna för redaktionen såsom en del av kansliet avses (jämför sista bilden som visar Veteranen sedd som eget "affärsområde").
Summa Ekon., Admin.: Budget 2012: KSEK Utfall Q1 + Q2: KSEK Ekon., Admin. (utom personal)
Summa KoP: Budget 2012: KSEK Utfall Q1 + Q2: KSEK Lokalkostnader: endast tillfälligt hyrda lokaler Tele o post: kostnader inom projekt Styrelse: endast tillfälliga engagemang specifikt för avdelningen Kommunikation och Äldrepolitik (utom personal)
Summa Utb: Budget helår: KSEK Utfall Q1 + Q2: KSEK Lokalkostnader: endast tillfälligt hyrda lokaler Tele o post: kostnader inom projekt Styrelse: endast tillfälliga engagemang specifikt för avdelningen Utb. (= Utbildning, Utveckling, Medlemsregister, Support) utom personal
Summa Veteranen: Budget 2012: KSEK Utfall Q1 + Q2: KSEK Totala kostnaderna (22,5 MSEK) minus annonsintäkter (14,5 MSEK) innebär en budgeterad nettokostnad på -7,9 MSEK. Utslaget per medlem och tidningsnummer innebär detta ca 3:30 kr Veteranen Denna bild visar fördelningen av samtliga kostnader inom "affärsområdet" Veteranen; här är således – till skillnad mot i föregående bilder över avdelningar – personal- och produktionskostnader medräknade; OH-kostnader, t.ex. av typen fasta hyreskostnader, telefonkostnader, o.s.v. på kansliet, är dock ej medräknade (ingår i bilden Ekon., Admin.)