Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetssätt som stöder äldres funktionsförmåga
Advertisements

”från person till funktion”
Varför är det viktigt att mäta?
Mobila anknytningar med Springmobil
Programområde Personer med funktionsnedsättning
Kristina Ekbom KEFU-dagen Min väg tillbaka Hur filmen kom till om att vara patient inom rättspsykiatrin och ett vårdutvecklingsprojekt som växte.
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Sammanfattning Vi gjorde ett studiebesök i Kista Service Hus. Två pensionärer pratade om problem i deras vardagsliv. Utifrån det tänker vi skapa en digital.
Medborgarservice i Skellefteå kommun
Here we are – what to expect?. Forskningen •Organisationer förbiser slutanvändarna när man utvärderar implementeringen av informationssystem •80 procent.
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Personalmöte Handlingsplaner Värdegrund.
Bo Linde Solution Specialist EPM Microsoft AB Project Server.
Mobila Lösningar— Exchange Server 2003 Patrick Hvid Kerfi AB Patrick Hvid Kerfi AB.
Reformer i arbetslöshetsförsäkringen 1 september 2013
Interna system utan kognitivt kaos Stefan Johansson, Funka.
Panasonic’s SIP Telefon KX-HGT100 HGT100 SIP Telephone Innehåll HGT100 SIP Telefon KX-HGT100 - Funktionsöversikt Display – Samtals ID – Samtals logg Vänt,
Förstudie.
Kontaktcenter  Kommunal tjänsteman  Ut och träffa förvaltningar  Lökar  Rekrytering  Lokaler och infrastruktur  Utbildning  Driftstart.
Riktlinjer för telefoni
Resultat av kvalitetsundersökning Äldreomsorg Linköpings kommun
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
Hur skapar ditt företag en effektivare kundservice?
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Att argumentera för miljörådgivning Introduktionskurs Uppsala september 2014.
Lokal Arbetsförmedling
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett avancerat kösystem för inkommande samtal till en grupp - integration med affärssystemet och.
Slutmätningar vs valresultat
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
Elisabeth Kristiansen Malin Gren Landell
QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
Jämställt bemötande på Skatteverket
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
1 Fysisk aktivitet på recept, FaR Samverkansjukvård Föreningsorganisationer och friskvård Norrbottens Idrottsförbund En metod för hur hälso- och sjukvården.
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Det ständiga förbättringsarbete
HSB Malmö ek. för HSB, ursprungligen en förkortning för Hyresgästernas Sparkasse- och Byggnadsförening, är idag ett egennamn. Vi har två pass á 45 minuter.
Överenskommelser 2014 Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten - Regional stödstruktur för kunskapsutveckling - Regionalt.
Handlingsplan, ännu bättre service Vi vill bli ännu bättre! Vi ska bli ännu bättre!
FFI Resultatkonferens | iQDrive | Pär Degerman, Scania CV AB
Handelsbankens Internet- och Mobiltjänster
Bra Akutmottagning Mål Tillgänglighet 30- och 180 min Etablera trygg och säker vård likvärdigt akut omhändertagande med likartade riktlinjer för vården.
Att arbeta förebyggande
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Contact Center On Demand Mika Pitkänen Sales Director.
Norrtälje Kommun - På väg. Fakta Norrtälje Kommun ca invånare ca invånare Sveriges största skärgårdskommun 1/3 av Stockholms län till ytan.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
SIP 16 december 2015 Maj Rom. Antal personer Källa: SCB 2013.
Kundvalet. Medborgarna kan välja Hemtjänst 1992 Skola 1992/1993 Barnomsorg 1994 Ledsagning & avlösning 1998 Särskilt boende, äldre, 2001 Familjerådgivning.
Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!
Left hand side is the P (Plan) Right hand side is DSA (Do Study Act)
ShoreTel Connect Kontaktcenter
Mall: Konsekvensanalys (digital)
Innoveta Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice.
Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning
Med E-tjänst mot framtiden!
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter
Krav på programmering i skolan
Enheten för uppföljning och utvärdering
Vårt erbjudande 24/365 Svarsservice – Vi besvarar telefonsamtal, filtrerar dem, kopplar dem och tar meddelanden. Kundtjänst – per telefon, mejl, chatt.
Psykosocial ohälsa till rätt vårdnivå
Presentationens avskrift:

Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!

Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. När används tidbokning av samtal? Hög/ojämn belastning Jämn samtalslängd över dagen Grupp/funktion Istället för kö - vänd på samtalen Kritisk verksamhet Tillgänglighet Service Effektivitet Kontroll/uppföljning

Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Hänvisning PC klienter - Agenter Funktioner Free seating Click-to-Call Helt tysta telefoner Webbaserat Ärendeval med prio Bemanningsschema Nummerpresentation Personnummer Samtalsloggning Röstbrevlåda Systemmeddelande VIP-funktion Handläggarwebb Adminwebb Webbokning Telekonferens Knappval Schema Statistik Språk

Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Varför? Ökad tillgänglighet - aldrig upptaget Bättre service - kunden blir uppringd på egen vald tid Bättre arbetsmiljö - helt tysta telefoner Minskad stress - utgående samtal initieras av handläggaren Bättre kontroll - omfattande statistik + bemanningsschema Professionellt bemötande - enhetlig röst, ingen egen inspelning