Case: Spotless Comeback. Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Målstyrning utifrån Lag om skydd mot olyckor
Advertisements

SVT: Vad händer om webben får pengarna....? En workshop om alternativa scenarier Stockholm 4 september 2009.
Vad kan jag göra som förälder - om alkohol, unga och föräldraskap Ett föräldrastödsprogram utvecklat av Örebro Universitet Copyright © Nikolaus Koutakis.
I- eller U-land?.
Varför fokus på nyanlända just nu
Fredrik Thelander, fritidsledare Stockholm 7 mars 2012.
Rapport Medlemspanelen augusti 2010 FöretagarFörbundet.
Centrum för lättläst
Olika villkor Socialstyrelsens rapport 2010
Beredningen för integration och mångfald
Kulturförvaltningens verksamhet
VÄND PÅ DEBATTEN! - om vaccination och riskkommunikation
1 BUL 1 Barn och ungdomars utveckling 2 Barn och ungdomar utvecklas lika, men olika fort!  Har du sett exempel på det?
Swedish mekteb Skärholmen.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Vad innebär val av vårdenhet?
Nationella Nätverket NATIONELLA NÄTVERKET NAVIGATORCENTRUM • april 2010 Nationella Nätverket Med bidrag från Ungdomsstyrelsen 2008,
Bakgrund Startade 1907 i Kungsbacka av Beda Hallberg med huvudsyftet att hjälpa tuberkulosdrabbade barn.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Träning ger färdighet!.
Utbildningar mot cannabis
Den nationella ungdomspolitiken
E-post: Rosenlund Tideliusgatan 12, 6 tr Box Stockholm Tel: E-post:
Rosa cigaretter, stringtrosor och päronlikör –
Danderyds ungdomar och internet. 80% använder internet på datorn varje dag 10% använder internet på datorn 4-6 ggr/vecka 82% använder internet på mobilen.
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Fritt Val av hjälpmedel
Ungdomsmottagningarnas roll Barbro NilssonBILD 1 Ungdomsmottagningsverksamheten övergripande mål och innehåll Att främja fysisk och psykisk hälsa,
Förskolelyftet Förskolans potential har inte utnyttjats fullt ut. Ett lekfullt lärande i förskolan kan bidra till att fler lyckas i skolan. Fortbildningen.
Resebarometern 2011 HELA LANDET. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (31%) 2. Göteborg (29 %) 3. Malmö.
Manligt och kvinnligt i massmedia
Hur fungerar missbrukarvården i Piteå? Resultat och Ekonomi!
Projektet Insatser för unga med dålig psykisk hälsa
Mattis Bergquist
Studentkontroller Det finns i princip två olika rättsliga regleringar för att skaffa sig information Offentlighetsprincipen Särskilda rättsregler Därutöver.
UngDOK Strukturerad intervju för kartläggning och bedömning inom ungdomsbehandling Ingegerd Nilsson, Mini-Maria Göteborg Liliana Pellegrino och Annica.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Framtidens roll som förskrivare
SET och Sex och samlevnad? Hur gör man? Vad gör man? Vad kan man göra?
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Parallella stödgrupper för barn och föräldrar
Resebarometern 2011 KRONOBERGS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (39%) 2. Göteborg (28%) 3. Malmö.
Entreprenörskap Initiativ Problemlösning Samarbetsförmåga Handling
Prognoser, lön och Omstart
Nytta per skattekrona - Arbetsmodell för att öka, utvärdera och upphandla nytta i offentliga verksamheter Johan Gunnars, Chef Strategiska Projekt.
Styrning av solskydd med VESTAMATIC May 2011.
MÖTE ELRÄTT LEVERANTÖRERNA JANUARI /11 Offert 5/12 Beställning 6/12 Produktion 14/4 Leverans 5/5 Lansering 3/11 Beslut 5/11 Projektplan.
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
Novus Opinion för Röda Korset Norra Mellansverige om frivilligt arbete Dalarna, Värmland, Gävleborg 27 november 2009 David Ahlin.
Verksamhetsidé och omfattning Verksamhetsidé och syfte Ung Företagsamhet är en ideell, partipolitiskt obunden organisation som sedan 1980 verkar för att.
Marknadsföring av Projekt X
1 ICT och hållbarhet del 1 Maria Noring Miljöstrategisk analys, fms Centre for Sustainable communications KTH Digital närservice i Vilhelmina november.
Resebarometern 2011 ÖSTERGÖTLANDS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (33 %) 2. Göteborg (31 %)
Välmående ledarteam Tomas Ekeberg & Cecilia Blanckert
Några exempel från Steve Jobs.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Moa registrerar sig som användare Moa skriver första delen och registrerar sina kompisar. Hon väljer även bild till gruppen SMS Kompisen fortsätter på.
Kommunikationsplan för ----
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Kommunikation och information
Föräldrainformation Källängsrådet 19/
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Regionalt cancercentrum Sydöst - platsbesök 30 september 2014
Ungdomars hälsa och livsstil
Välkomna till Ungoteket!
Socialtjänstens medverkan i samhällsplanering
Presentationens avskrift:

Case: Spotless Comeback

Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och förebygger finnar Produkterna vänder sig till en för ACO helt ny målgrupp - ungdomar mellan år Utmaningar: Spotless är ett nytt varumärke ACO är relativt svaga i målgruppen Kommunikation som ska nå både killar och tjejer Finnar är ett tabubelagt och känsligt ämne Starka konkurrenter med stora mediebudgetar

Vad gör konkurrenterna? Tidigare reklam: Bagatelliserar problemet Perfekt hy utan finnar Lovar mycket

Om Spotless kommunikation Ett förhållningssätt som visar på att vi tar problemet på allvar i större utsträckning än konkurrenterna Utgå från insikten att behandling av ungdomars finnar sker både ”invändigt” och ”utvändigt” – detta genom effektiva produkter som bekämpar finnarna kombinerat med kommunikation som bygger självförtroende Vara underhållande – utgå från ett koncept som engagerar och underhåller målgruppen Vara ärligare – dvs hålla det vi lovar i större utsträckning än konkurrenterna

Framgångsfaktorer Våga ta ett större grepp om problemet Ärlighet Personlig kontakt och flexibilitet Grymma produkter!

Spotless Friends För en schysst internetkultur!

Slussplan 9, Stockholm |