Case: Spotless Comeback
Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och förebygger finnar Produkterna vänder sig till en för ACO helt ny målgrupp - ungdomar mellan år Utmaningar: Spotless är ett nytt varumärke ACO är relativt svaga i målgruppen Kommunikation som ska nå både killar och tjejer Finnar är ett tabubelagt och känsligt ämne Starka konkurrenter med stora mediebudgetar
Vad gör konkurrenterna? Tidigare reklam: Bagatelliserar problemet Perfekt hy utan finnar Lovar mycket
Om Spotless kommunikation Ett förhållningssätt som visar på att vi tar problemet på allvar i större utsträckning än konkurrenterna Utgå från insikten att behandling av ungdomars finnar sker både ”invändigt” och ”utvändigt” – detta genom effektiva produkter som bekämpar finnarna kombinerat med kommunikation som bygger självförtroende Vara underhållande – utgå från ett koncept som engagerar och underhåller målgruppen Vara ärligare – dvs hålla det vi lovar i större utsträckning än konkurrenterna
Framgångsfaktorer Våga ta ett större grepp om problemet Ärlighet Personlig kontakt och flexibilitet Grymma produkter!
Spotless Friends För en schysst internetkultur!
Slussplan 9, Stockholm |