MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Advertisements

Swot - analys.
Kompletterande aktörer – utmaningar och erfarenheter
Marknadsplan Elvis Zahirovic Gorica Mlivic Christoffer Arvidsson
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter,
ProSteel - ProSteel är ett program som skall skapa tillväxt i företag med ambition och potential att kommersialisera produkter vars konkurrenskraft bygger.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Marknadsplan Sandström de Wit
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Juni 2005 Nordisk Vejteknisk Forbund NVF-11: Informasjonssystemer NVF11 Kompetansegruppe Nordisk Marknad Sommermøtet juni 2005.
Grundkurs i marknadsföring
Utveckling och implementering Finja Prefab AB VBEN20 Bygginnovationssystem , LTH Stefan Paulsson 1.
Lärcentra – vad säljer vi?
Marknadsföring av turism
SATSA PÅ ENTREPRENADJOBB! - där finns pengar att tjäna!
Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Metod Intervjuer med Stefan Gustafsson (Skeppargatan)
CENTRALLASARETTET VÄSTERÅS – OPERATIONSVERKSAMHETEN PRESENTATION AV TIDIG FÖRSTUDIE GÄLLANDE OPERATIONSVERKSAMHETENS FYSISKA MILJÖ Infoga bild – workshop.
Affärsidé - företagets vägvisare
Teknikcollege Söderslätt Vad är det?. Företagen är Teknikcollege – Teknikcollege är skolan.
PA Consulting group ab.
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Upphandlarnas roll i säkerhetsarbetet GNS
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
“De nya affa ̈ rsrelationerna – fra ̊ n produkt- till funktionserbjudanden” Artikel skriven av Staffan Brege, Daniel Kindstro ̈ m och Per-Olof Brehmer.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
SOU 2008:15 LOV att välja – Lag om Valfrihetssystem
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Teresia Söderberg Carlqvist
En forskare med en idé Genovis = gen och novis Passion och nyfikenhet.
Företags och företagarutveckling på LRF Mälardalen Företagarcoach Folke Brinckmann Olsbo Gård
Marknadsplan Gymbolaget
Kap 10 Marknad för turism •
1.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Vad gör Almi?.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
Produktens olika delar
Industriella Revolutionen
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Den Goda affären Madelene Winbo, Upphandlingschef Region Halland
Offentlig marknad En bra affär för alla. Offentlig marknad Politiken Lagstiftning och tillämpning Marknaden 400 miljarder kr per år.
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
SOU 2008:15 LOV att välja – Lag om Valfrihetssystem
Mats Abrahamsson & Staffan Brege (2004)
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
- en resa och en förstklassig utbildning –
EESI Utbildningsmodul 1 Definitioner och koncept
Kvalitetspolicy Viacon Production AB
Teknikcollege Söderslätt
En workshop framtagen av Scillani Information AB
NÄR VÄLFÄRDEN GÅR FRÅN DELTID TILL HELTID
Seminarium Affärsidé & Budget
1. Dagens föreläsning Att förstå: Omvärldsanalys SWOT Köpbeteende
(Företagsnamn) SWOT-analys
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Presentationens avskrift:

MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI

ELVA PROCESSAUTOMATION HOLDING AB ”ELVA ska vara det kompletta alternativet inom VA och industriell IT för kommuner och industri. Genom närhet till kunden och insikt i dennes behov levererar ELVA kostnadseffektiva lösningar med kvalitets- och miljöansvar.” Industriell IT Vatten, avlopp och process (VA) Teknisk ingenjörsverksamhet och entreprenad

STP SEGMENTERING, URVAL OCH POSITIONERING

PESTEL Politik Ekonomi Sociokultur Teknik Ekologi Juridik

PORTER’S 5 FORCES Inträdesbarriärer Rivalitetsfaktorer Leverantörskraft Kundkraft Substituthot

MARKNADSMIX ENLIGT 4P

SWOT Strength - Kostnadseffektiva - Goda kundrelationer - Nischad marknad - Två verksamhetsdelar - Produktsoberoende Weakness - Begränsad marknadsföring - Produktberoende -Nischad marknad Opportunity - Ny teknik - Nya/strängare miljölagar/vanliga - Politisk stabilitet - Miljöförstöring/katastrofer - Lagen om offentlig upphandling (LOU) Threat - Lagändringar - Leverantörförseningar - Större konkurrenter - Arbetsmiljökrav (BAS-P, BAS-U) -Lagen om offentlig upphandling (LOU) SWOT

TOWS

ANSOFFS MATRIS

MARKNADSSTRATEGI Expansion Ökad omsättning Fortsatt konkurrenskraft Fortsatt kundvård Öka synlighet Förbättra kvalitet

ÅTGÄRDSFÖRSLAG Fortsatt deltagande på branschmässor Uppgradera hemsida Erbjuda examensjobb Annonsering i branschtidningar Studenttävling Kundevent

UPPFÖLJNING ÅtgärdKvalitativKvantitativ Fortsatt deltagande på branschmässor Höjd varumärkesidentitet Antal uppdrag > Större marknadsandel Erbjuda examensjobb Höjd varumärkesidentitet Större konkurrenskraft Nya idéer Utökad kompetens inom företaget Expansion Annonsering i branschtidningar Höjd varumärkesidentitet Utökad kompetens inom företaget Antal uppdrag > Större marknadsandel Expansion Studenttävling Höjd varumärkesidentitet Nya idéer Utökad kompetens inom företaget Expansion KundeventNöjda kunder

FRÅGOR PÅ DET?