Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

Skapa, gestalta, kommunicera
Centrala innehåll och kunskapskrav
Vad ska du kunna nästa vecka vid avsnittsavslutet?
E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
Undervisa och betygsätta i ämnet musik på grundskolans högstadium
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Konstmusik, folkmusik och populärmusik från olika epoker o kulturer
Kort genomgång och repetitionsövningar Vad ska du kunna vid avsnittsavslutet?
Föräldramöte 12 september 2011
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Musik & kommunikation 50p.
DITT BOENDE.
Processtödjare 16/
Blueslåt på gitarr åk 6.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Bedömningskriterier för åk 6
Svenska p Svenska p.
Eller formativt lärande…
Kunskapskrav betyg E Geografi åk 6
Ett arbetsområde om poesi
Tekniken i Kristvallabrunn ur ett historiskt perspektiv
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Världsreligionerna Åk 8 V
Sökrummet. ”På så sätt ska undervisningen bidra till att eleverna utvecklar ett kritiskt tänkande kring sina egna resultat, andras argument och olika.
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Kunskapskrav och matriser
Samhällskunskap 1a1 Kursens: mål innehåll kunskapskrav samhällsfrågor
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala ord och begrepp
Aktiviteter och upplevelser
Religionskunskap 1, 50 p. Religionskunskap 1, 50 p.
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Stumfilm åk 7.
Tips - vad ska du tänka på när du svarar på läsfrågorna?
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
Kursplan Åk 7 Geografi.
Varför?.
A 2 +b 2 =c 2 Varför var Pythagoras vegetarian?.
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Befolkningslära = demografi
Genom undervisningen i svenska ska eleverna utveckla sin förmåga att formulera sig och kommunicera i tal och skrift, anpassa språket efter olika syften,
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Näring - hälsa SYFTE: Fördjupa er i näringslära /hälsa.
Nationer, ideologier och folkmord genom
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
SUA – Skriva.
Kunskaps mål Centralla innehåll Väggen att upp nå målen Bedömning betygsättning Utvärdering Vad är undervisning?
Vilket är INTE ett värdeord i moderna språk, åk 9 Enstaka enkla Flera olika strategier Finna flera olika lösningar Enkel form.
Av: Sanna Andersson Vet du att.. I SVERIGE SLÄNGS DET ÖVER TON, FULLT ÄTBAR MAT I SKOLORNA VARJE ÅR DETTA MOTSVARAR VAD 2000 ELEFANTER VÄGER TILSAMMANS.
EKONOMI. Hur påverkar din familj samhällets ekonomi? Hur påverkar samhällets ekonomi din familj?
Musikens uttryck i olika sociala, kulturella och historiska sammanhang
Reklam Vem får synas och hur?.
Centrala teman i musik Åk 7.
Psykologi Introduktion.
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Varför läser ni religionskunskap?
Förskolan 2.0.
Centrala teman i musik Åk 8.
Självbedömning Idrott och Hälsa ÅK 6
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Geografi / samhällskunskap
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Presentationens avskrift:

Musikhistoria åk 8 Betygskriterier

Musikens funktioner E Eleven kan föra enkla och till viss del underbyggda resonemang om musikens olika funktioner och vilken betydelse den har och historiskt har haft för individer och samhällen. C Eleven kan föra utvecklade och relativt väl underbyggda resonemang om musikens olika funktioner och vilken betydelse den har och historiskt har haft för individer och samhällen. A Eleven kan föra välut­vecklade och väl underbyggda resonemang om musikens olika funktioner och vilken betydelse den har och historiskt har haft för individer och samhällen

Musikaliska karaktärsdrag E Dessutom kan eleven i viss utsträckning urskilja och jämföra musikaliska karaktärsdrag från olika genrer, epoker och kulturer samt med viss säkerhet urskilja olika instrument och instrumentgrupper och beskriva deras funktion i olika sammanhang. C Dessutom kan eleven i relativt hög utsträckning urskilja och jämföra musikaliska karaktärsdrag från olika genrer, epoker och kulturer samt med relativt god säkerhet urskilja olika instrument och instrumentgrupper och beskriva deras funktion i olika sammanhang. A Dessutom kan eleven i hög utsträckning urskilja och jämföra musikaliska karaktärsdrag från olika genrer, epoker och kulturer samt med god säkerhet urskilja olika instrument och instrumentgrupper och beskriva deras funktion i olika sammanhang.