WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Advertisements

Som medlem i DSL Ekonomiska förening erbjuder vi dig fler grundläggande fördelar, dessa är oberoende av vilken nivå du/ni väljer att engagera er på. DSL.
HSS Medias digitala medier
Polisen i sociala medier
Vi ser ingenting nytt… vad har ni gjort egentligen? Jo… det är såhär…
Avslutande skrivuppgifter Utgå från artikeln: Köpte sex av Mariana, 20Köpte sex av Mariana, 20 F bild 1.
Det är lätt & rätt att återvinna!
Välkomna till Malung-Sälens kommun. Malung-Sälens kommun med drygt invånare ligger i det natursköna Dalarna. Kommunen är en av Sveriges största.
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
För drygt 30 år sedan - i mitten av 70-talet - kostade sjukvården i USA och Sverige mest i världen som andel av BNP - ca 9 %.
Sociala medier Maria Holm
Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
Skellefteå Lars Miguel Utsi Projektledare Indigee Urfolksrådgivare Internationella Barentssekretariatet Kirkenes, Norge.
Torsgatan 3b, 1 vån Göteborg Mediekritiskt nätverk Räkna med kvinnor! Nyhetsgranskning ur ett medborgarperspektiv.
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Sociala medier Twitter Facebook Bloggar YouTube.
Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Rotary behöver en stark image Christina Bredin
Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling.
”Det finns inga säkra läkemedel” Ewa Lundborg Chefredaktör Läkemedelsvärlden.
Colombia - framtidstro och ekonomisk tillväxt
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Hur kan en skåning vinna Årets Kock?. Restaurangakademien – Utbildningar och kurser för branschen – Kökschefsutb, souschefsutb, sommelierutb, offentlig.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
Alumnundersökning Presentation Nätverksträffen för karriärvägledare och Alumnkoordinatorer 26 oktober 2013 Magnus Lindqvist Alumnkoordinator MALMÖ HÖGSKOLA.
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
Hot mot målet för nykter trafik Gabriel Romanus, Tylösand 3 sept 2012.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Integration mot Sociala Medier Henrik Sjödahl, Examensarbete i Webbprogrammering Handledare: Daniel Toll, Linnéuniversitetet, DFM.
Equal – fas lll Nätverk mot fattigdom Spridnings- och påverkansaktiviteter.
Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor
SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Framtidsstrategiprocess Dialog med näringen Bokningsbarhet Marknadsföringskampanjer.
Sociala medier och jämställdhet. ”Det är svårt att förstå om man inbillar sig att det alltid sett.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Välkommen! ALS Ice Bucket Challenge Gunilla Steinwall, Generalsekreterare Anna Hemlin, Verksamhetschef Fredrik Pallin, Expert sociala medier.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Lidingö Stad Medborgarundersökning Genomförande - Fjärde medborgarundersökningen – tidigare 2007, 2009 och Totalt genomfördes telefonintervjuer.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
Vad gör vi med nyheter? Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför? Är nyheten av externt intresse? Lämplig kanal Medarbetare (nyheter,
Dina privata försäkringar. DIN PRIVATA FÖRSÄKRING Stiftelse som ger vägledning om försäkringar Stiftelse, startade 1979 Gratis opartisk vägledning Drygt.
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg! Kontakta din kontaktperson på Addskills Cornerstone Maila eller
Beredskap på kvällar och helger
Omvärlden om oss 31 jan – 13 februari
E-handel Snart börjar det…..
Konjunkturen i Stockholms län kv Mars 2017
Etiska regler för press, radio och tv
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg!
Sammanställning och analys av medieinslag om skyddad natur
Debattmatchen.
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Jazzkonserter för sportläger som kommunikationsplattform
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Namn på lärare | kursnummer
Namn på lärare | kursnummer
Vad gör Ung Privatekonomi?
Kommunikationssatsning skyddad natur Läget just nu
Riktlinjer sociala kanaler 2018
PR rapportering Liseberg för Danmark 2016
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

WEB - landingsite med bokningsbara produkter

WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter

WEB - landingsite med bokningsbara produkter KONSUMENTMÄSSOR SOCIALA MEDIER – facebook, twitter

WEB - landingsite med bokningsbara produkter KONSUMENTMÄSSOR VÄRDSKAP- på flygplats SOCIALA MEDIER – facebook, twitter

WEB - landingsite med bokningsbara produkter KONSUMENTMÄSSOR PRESSBEARBETNING VÄRDSKAP - på flygplats SOCIALA MEDIER – facebook, twitter

PRESSRESOR Totalt, ca 30 journalister och bloggare

Ca 100 publicerade artiklar/inslag PRESSRESOR Totalt, ca 30 journalister och bloggare

Ca 150 blogginlägg PRESSRESOR Totalt, ca 30 journalister och bloggare Ca 100 publicerade artiklar/inslag

12 pressmeddelanden/newsletters PRESSRESOR Totalt, ca 30 journalister och bloggare Ca 100 publicerade artiklar/inslag Ca 150 blogginlägg

Drygt 4300 followers på Facebook. PRESSRESOR Totalt, ca 30 journalister och bloggare Ca 100 publicerade artiklar/inslag Ca 150 blogginlägg 12 pressmeddelanden/newsletters

Drygt 4300 followers på Facebook. Kraftig ökning av ant spanjorer i regionen PRESSRESOR Totalt, ca 30 journalister och bloggare Ca 100 publicerade artiklar/inslag Ca 150 blogginlägg 12 pressmeddelanden/newsletters

2 rotationer per vecka, året om

Nya möjligheter för gruppresor? 2 rotationer per vecka, året om

Landing site

Facebook

Landing site Mässdeltagande Facebook

Swedish Workshop Landing site Mässdeltagande Facebook

PR-avtal Visit Sweden Landing site Mässdeltagande Facebook Swedish Workshop

Pressbesök Landing site Mässdeltagande Facebook Swedish Workshop PR-avtal Visit Sweden

Mässdeltagande Värdskap Skellefteå Airport Landing site Facebook Swedish Workshop PR-avtal Visit Sweden Pressbesök

Resultat hittills? Var fjärde resenär är från GB Förutom dessa, en kraftig ökning av internationella resandet

Framtiden? Några av våra målsättningar: Öka kännedomen om direktflyget Sälja in övriga säsonger Några av våra utmaningar: Fler reseanledningar, året om Fler exportmogna produkter Transferlösning/-ar i regionen