Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

PR rapportering Liseberg för Danmark 2016

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "PR rapportering Liseberg för Danmark 2016"— Presentationens avskrift:

1 PR rapportering Liseberg för Danmark 2016
Foto: Silvia Man/Image Bank Sweden PR rapportering Liseberg för Danmark 2016

2 Pressmeddelande 21 mars: Årets nyhed i Liseberg: Kom op og flyv i AeroSpin 4 okt: Uhyggen stempler ind på Liseberg i efterårsferien 8 nov: Liseberg: Nøddeknækkeren på is, fem millioner julelys og Sveriges største julemarked

3 PR Resultat – PR-värde 2016 Liseberg
Pressmeddelande Period Antal klipp PR-värde Mediaindex Upplaga AeroSpin Mar 16 8 st SEK 8,0 Halloween i Liseberg Nov 16 5 st SEK* - * Julemarked i Liseberg Okt 16 9 st SEK* * Totalt 22 st SEK Förklaring på mätvärden PR-värde: Beräkning av hur stort värde artikeln har, som utgångspunkt annonsvärdet gånger 2,4. Medieindex: Mäter olika kvalitetsaspekter av en artikel eller inslag, ex; placering, rubrik, storlek på artikel etc., via bestämd poängsättning. Redovisas i skala 0-10. *OBS. Värderna är estimerade eftersom den slutgiltiga beräkningen ännu inte är färdig.

4 Anden omtale – PR-värde 2016 Liseberg
Ämne Period Antal klipp PR-värde Mediaindex Upplaga GGW inkl. Liseberg april–juli 16 3 st SEK 9,3 3 PM’s - 22 st SEK Totalt 25 st SEK Förklaring på mätvärden PR-värde: Beräkning av hur stort värde artikeln har, som utgångspunkt annonsvärdet gånger 2,4. Medieindex: Mäter olika kvalitetsaspekter av en artikel eller inslag, ex; placering, rubrik, storlek på artikel etc., via bestämd poängsättning. Redovisas i skala 0-10.

5 Facebook – Omtale 2016 Liseberg
Pressmeddelande Facebook – antal poster Halloween i Liseberg 2 Julemarked i Liseberg 1


Ladda ner ppt "PR rapportering Liseberg för Danmark 2016"

Liknande presentationer


Google-annonser