Hur kan en skåning vinna Årets Kock?. Restaurangakademien – Utbildningar och kurser för branschen – Kökschefsutb, souschefsutb, sommelierutb, offentlig.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HISTORIA så hängde vi med trots ekonomiska problem och rekryteringsproblem, vi verkade efter en fyraårsplan med slutmål EM i frankrike. Men.
Advertisements

GÄDDSLAGET 2014 LANDSKRONA GK Gäddslaget 2014 Onsdagen den 14/5 är det dags att borsta av klubborna och putsa skorna, året gäddslag spelas.
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Klimattoppmötet COP 17 i Durban – Vad kom man egentligen överens om?
MÅLGRUPP: ALLMÄNHETEN Byggfokus Vad är Byggfokus? Byggfokus är en treårs kampanj som ska stärka branschens anseende både inåt och utåt, i år är.
Creative Cities Network Uppdraget Sverige – det nya matlandet Fokusområden -Primärproduktion -Förädlad mat -Offentlig mat -Restaurang -Turism/Marknadsföring.
Poetry slam Tehres Lindskog & Kristina Bruce Årets vinnare: Roberto Karlsson, Viktor Stolpe och Agnes Török.
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Angeles Bermudez-Svankvist Generaldirektör Pressträff 11 juni 2013.
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
Elektriska Installatörsorganisationen EIO | EIO Medlemsservice AB. Doc.nr: Välkommen till EIO - vi skapar möjligheter till bra affärer.
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
23–25 maj Skånes Matfestival i Brösarp
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Utskrift: Det är förresten inte säkert att din skrivare skriver ut på samma sätt som våra skrivare gör, så glöm inte att göra några provutskrifter. Om.
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Webben genererar nya beteenden och möjligheter  Peter Hellman 
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
FC HELSINGBORG.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
Fler studentbostäder i Stockholmsregionen 7 december 2012.
Kira Berg, Anne Héderen. Digidel 2013  Sep 2011 – Mars 2012  Rapporter genomförda aktiviteter (filialer)  kr avsatt för aktiviteter,
Flödesschema Unga in Inflöde Start Individuell anpassning Utflöde Uppföljning Jobb Studier Annan känd planering Okänd orsak 1.
Umeå kommun/Fastighet Erbjuder tjänster åt sina kunder, vilka främst består av Umeå kommuns övriga förvaltningar. Förvaltningen skall dessutom samordna.
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
Vår vision – att vara ett föredöme Varg-information Excursion med journalist i Älmhult 29 juli Möte med jaktvårdskretsen.
 Erbjuder alla orienterare tävlingsarrangemang med hög kvalité  Erbjuder klubbens alla medlemmar utvecklande, roliga och väl arrangerade träningar under.
Arbetsmarknadsutsikter till slutet av 2014 Dalarnas län Analysavdelningen Jan Sundqvist.
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.
Folkhälsodata i Region Skåne Skåningarnas hälsa, levnads- och miljöförhållanden.
FIRST LEGO LEAGUE HVEM STÅR BAK? Stiftelsens FIRST Scandinavia står bakom FIRST LEGO League turneringarna i Skandinavien. "Stiftelsens uppdrag är.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING KULTURTINGET 2012 Webbenkät till deltagare som inte arrangerade eller föreläste  72 procent svarsfrekvens (115 svar)  Nio av tio.
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014 Kerstin Angberg-Morgården, 11 juni 2014 Energisamordnare på Länsstyrelsen Dalarna.
Personligt 2012 En undersökning bland eleverna i skolår 7, 9
Inledning Initiativet till värdegrundsarbetet kommer från de tio medverkande idrotter i Göteborg som började diskutera möjligheten för barn att prova flera.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
Nätverksträff Barnrättsstrateger i Skåne Trelleborg
Välkomna till OK Orinto och Sjuhäradsklubbarnas OL-möte! VÄSTERGÖTLANDS ORIENTERINGSFÖRBUND Nils Wåhlens Minne Nattsjuan Sjuhäradsmästerskap Info från.
2012 är över – nu väntar 2013 Dags att betala medlemsavgiften och när ni gör det kan det vara kul för er att se tillbaka på året som gått och se framåt.
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Nordens största privatekonomiska sajt sidvisningar unika besökare i veckan.
FRAMTIDSVERKET. TRE VIKTIGA FAKTORER Var ska vi vara Vad ska vi göra Hur ska vi göra det.
Svenska Brukshundklubben 1 Svenska Brukshundklubben, en organisation i världsklass, som med ledande kompetens siktar mot framtiden och skapar glädje och.
Ekoturism ett mer miljöanpassat resande eller.. ? Per Jiborn Svenska Ekoturimsföreningen.
Oroa dig lite mindre – bli medlem i Unionen. Håll koll på lönen Lönestatistik Rådgivning Rätt till årlig lönerevision.
Friskis&Svettis Linköping ServCheck® 2012 Friskis&Svettis Linköping Medlemsundersökning 2012 ServCheck®
Förslag till verksamhetsplan med ekonomisk plan för 2014 RF-stämman 2011 beslutade attuppdra till RS att, efter samråd med DF, klargöra och fastställa.
Vad borde man göra? Inför och under ett projekt. Information Anordna träffar inom organisationen och för allmänheten. Ta fram skriftlig information om.
SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Tekniska museet alla små geniers favoritställe.
Föräldramöte 25 september. Mötesprogram Vision Rolig fakta! Vad vi erbjudit under 2012 Träningsgrupper 2012 Organisationen 2012 Hemsidan Närmaste tiden.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
Mats Larsson, IUC Syd Anna Hall, IUC Syd Henrik Berven, Region Skåne.
HuFF – visionen som blev verklighet. 1) Att verkligen bli hela kommunens gemensamma elit- /representationslag och 2) Att vara en plattform för att samordna,
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Inspiration och idéer från klubbkonvent 2017
Jämställd och jämlik hälsa för ett hållbart Gävleborg
Verksamhetsplan 2009.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Presentation av förslag
Träff 16 Välkomna!.
Min insats – informationssatsning till privatpersoner som vill göra en insats för barn Anna SKL BoU 14 november 2018 Sara.
Melodifestivalen.
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

Hur kan en skåning vinna Årets Kock?

Restaurangakademien – Utbildningar och kurser för branschen – Kökschefsutb, souschefsutb, sommelierutb, offentlig sektor, inspirationskurser – Mötesplats för branschen – Konsumentkurser och företagsevent

19 November Syfte eller verksamhetsidé Konsument och Kroggäst är vår målgrupp och vi fokuserar på svensk matkultur För den moderna konsumenten ska Årets Kock erbjuda kunskap och inspiration om svensk matkultur så att intresset för gastronomin fortsätter att utvecklas. För den moderna konsumenten ska Årets Kock erbjuda kunskap och inspiration om svensk matkultur så att intresset för gastronomin fortsätter att utvecklas. Den Moderna konsumenten inkluderar kroggästen eftersom båda grupperna är en förutsättning för att kunna driva gastronomin framåt

Årets Kock är Svenskt Mästerskap i professionell matlagning och därmed Sveriges mest prestigefyllda gastronomitävling firade tävlingen 30 år.

Årets Kock är den mest kända matlagningshändelsen i Sverige. Alla känner till Årets Kock. Varumärket Årets Kock har en kännedom på 91%! Årets Kock utvecklar svensk gastronomi och medverkar till att driva debatten kring maten och höja statusen kring kockyrket. Årets Kock ligger 3-5 år före de breda mat- och hälsotrenderna. Varumärkeskännedom bland konsumenterna är 91 %

Målgruppen är den matintresserade konsumenten/kroggästen och den professionella kocken. Årets Kock ska vara det ledande evenemanget inom gastronomi och associeras med experten som delar med sig av sin kunskap.

Mediebevakning av vinnaren (från morgonen efter i TV) Matpress, dagspress, webb, veckopress Mediebearbetning: PM, kontakter, bild/reportage, undersökningar, pressträffar mm Media: Tidigare vinnare (Föreningen Årets Kock): Gästspel, VIP-middagar, mässframträdande, gästspel på krogar, kurser på Restaurangakademien, gymnasieskolor, kokböcker, receptframtagningar, konsulting till matföretag, TV, kockdueller, teambuilding, jurydeltagare, föreläsningar, mm Officiellt Svenskt Mästerskap Branschdag (ca pers) Trendseminarier (ca 400 pers) Media (220 ackrediterade journalister och bloggare) Bankett ca gäster Eftersläpp Final: Löpande mediebearbetning under hela året Jan AugJuliJuniMajAprilMarsFebDecNovOktSept FinalVinnarresa + pressträff Final 2012 Final 2013 Årets Kock- projektet: Inbjudan till ny tävling Uttagning till semifinal 2 deltävlingar + sista chansen MediaSeminarie med Årets Kock-tema Ett år med Årets Kock

Deltävlingar besöks av ca per deltävling Finalen Branschdag, Totalt personer Trendseminarium, 400 personer Kunskapsseminarium ca 500 Ackrediterade journalister och bloggare, 220 Bankett, 960 gäster Utvärdering 2013

Sociala media 2013 Youtube visningar Facebook5,9 milj exponeringar engaged users Bloggar3,3 milj exponeringar Twitter7 500 tweets 6,2 milj exponeringar

Vad kan man göra i region Skåne? Vinna Årets Kock? Fokusera på någon/några färre tävlingar Satsa på media bearbetning Glöm inte sociala media Arbeta med väl renomerade skåningar Jobba intimt med sponsorer och samarbetspartners Samarbeta med marknadsföringen av Skåne internationellt Vad mer?  grupparbete

NÄSTA STEG…….. Jag hoppas att ni vill vara med på resan till att driva den Skånska gastronomin till Världsklass