Träff 2 Erfarenhets-utbyte & VENN-diagram En läsande klass Träff 2 Erfarenhets-utbyte & VENN-diagram
Träff 2 Förra träffen Wiki-sidan ELK-hylla på biblioteket Diskussionsgrupper/erfarenhets- utbyte – Hur långt har vi kommit? VENN-diagram med övning ELK-debatten, vad tycker vi? Nästa träff
Diskussion - erfarenheter Hur har arbetet med ELK gått? Vad har du hunnit med sedan sist? Vilken/vilka texter har du använt? Vad gick bra och vad gick sämre? Hur fungerade det att ”tänka högt”? Följde du förslagen på frågor i texternas fotnoter eller använde du materialet mer fritt? Vilken är din upplevelse av elevernas respons på arbetssättet? Är det någon av läsfixarna/strategierna som är lättare att jobba med och få grepp om? Någon av läsfixarna/strategierna som är svårare? Jämför! Kommer ni fram till några skillnader i era erfarenheter? Kan man urskilja någon skillnad i arbetet med de yngre respektive äldre åldrarna?
VENN-diagram Användningsområden?
VENN-diagram Användningsområden? Två faktatexter om samma ämne jag / bokkaraktär Två arter ex. flugsvamp / kantarell två berättelser förr / nu bok / film ??? / ??? faktatext / berättelsetext klassisk saga / modern version Användningsområden?
VENN-diagram Historien om någon / En mörk hemsk historia
Debatten är igång! ”En läsande klass” är ett hemmabygge utan vetenskaplig grund
Nästa träff Tis 11 november kl 14:30 med fokus på cowboy och reporter Läxa: testa VENN-diagrammet.