En känsla av service Upplevd tjänstekvalitet i en av bibliotekets kompletterande tjänster.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Utveckling av MTM:s service till högskolestudenter Pia Hasselrot 25 april 2013.
Advertisements

Ateadagen 2006 Magnus Sallbring, Atea
The Swedish Library of Talking Books and Braille DAISY Direkt – Egen nedladdning av talböcker Vad är det och hur gör man?
Hilda Androls Egen nedladdning – nuläge och framtid.
Vi är den lilla skolan mitt i city med nära till allt!
Barnspåret inom LIM-IT-projektet
Scanning on demand Forskarstyrd digitalisering blir tillgänglig för alla Agneta Stenberg, Forskningsarkivet, Umeå universitetsbibliotek
Talböcker idag och imorgon
Projekt Bemötande Växjö universitetsbibliotek Hösten 2006 – våren
E-bläcket. E-bläcket är ett läs- och teknikprojekt för ungdomar i åldern år i Kungälvs kommun som pågick från februari 2010 fram till våren 2012.
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
1.Att bidra till det gemensamma lärandet genom lärgrupper.
Från Helena Gustavsson i Göteborg
…och lite annat smått och gott som kan vara (arbets)livsavgörande…
Hjärta eller hjärna? Susanne Håkansson Karriärvägledare
Leda känslomässigt krävande arbete i äldreomsorgen
The Swedish Library of Talking Books and Braille DAISY Direkt – direktnedladdning av talböcker Vad är det och hur gör man?
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Gymnasiebiblioteksträff Carlsunds utbildningscentrum 4 Bibliotekets roll i vuxnas lärande. Projekt KUR 4 Från information till kunskap - Kurs på.
Nytt från MTM Pia Hasselrot 25 april Samordnare eller bibliotek först? Ni väljer!
Extra uppgifter ProjektöProjektöversikt Lärarplanering Exempel och reflektioner Utbildningsresurser Bedömning och standard Utbildningsområden Nivåer Mål.
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Vision och organisation Högskolebiblioteket MDH Lisa Petersen Presentation för Biblioteksrådet
Datero Datero är en förening som vill öka utbudet av utlåningsmaterial till personer med funktionshinder, med skärskild inriktning på pedagogiska och habiliterande.
Egen nedladdning i praktiken
Visionsarbete Högskolebiblioteket MDH
GÅ I FÖRSVAR.
Marknadsförarens yrkesroll
Välfärdsteknologi.
Vad då Uaa? Hur står böckerna egentligen?. Böcker och andra medier i biblioteket är sorterade och står tillsammans på hyllorna efter ett system som kallas.
Inköp med Librisposter
Det ständiga förbättringsarbete
GoINN är en kraftfull satsning från Chalmers och Göteborgs universitet för att bygga samverkande innovationssystem. Projektet genomförs tillsammans.
Medieplanering Falköping. Övergripande mål: Ett mediebestånd som är aktuellt och anpassat efter politiska mål och lokala behov och önskemål Som ett resultat.
Läsplattor på Göteborgs stadsbibliotek. Därför startade vi  Stort intresse  Ge låntagarna chans att pröva på riktigt  Marknadsföra bibliotekets e-böcker.
Umeå 3-4 okt Medieplanera jämställt Karta: Naturskyddsföreningen i Norrbottens län.
BokID Jonas, Johanna och Linda IDmb 05. Framtidens bibliotek Bibliotekskänsla Tidlöshet Tidlöshet Unikt ställe Tekniken finns dolt Kunskap och böcker.
Raindance Region Skåne 2 installationer 25 ramföretag Ca Användare beställare 400 – 600 samtida användare Ca ordrar/dag levfakturor.
LIMIT- projektet Utvecklar bibliotekens webbtjänster.
”Första gången”. Känslan av de olika filmerna. Vad får ni för känsla kring de fyra olika filmerna. Försök beskriva talsfesten 2. Lördagsträffarna.
Blodomloppet ProjektöProjektöversikt Lärarplanering Exempel och reflektioner Utbildningsresurser Bedömning och standard Utbildningsområden Nivåer Mål Program.
Fyra år med flytande bestånd Erfarenheter från Norra Bohuslän Linda Oderbrant.
Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchial approach Journal of Marketing 2001 Michael K, Brady & J. Joseph Cronin Jr.
MTM:S PRODUKTION AV KURSLITTERATUR EN FÖRDJUPNING Kerstin Ekman.
Bra planering skapar trygghet
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
Informationssökning som en del av studierna Välkommen till Lärcentret beta Eva Tolonen Lärcentret beta
Välkomna till referensgruppsmöte Projekt ’NLLs tandvårdsstöd’
Föräldramöte 22 september 2016.
Kommunikationsprocesser
travel margie’s margie’s travel
Nödvändigt verktyg för kommunens hantering av elever.
Workshop 2 - Kvalitetsutveckling Vad är kvalitetsutveckling? Kvalitetsutveckling = Det kontinuerliga arbetet med att förbättra kvalitén. Ett arbete.
Bakgrund Budgetuppdrag nr 50: Önskad sysselsättningsgrad/rätt till heltid. Tidigare genomfört arbete i Linköping kring frågan ”Rätt till heltid”. Omvärldsbevakning,
Hur säkerställs kvalitén i ett system där många olika utförare levererar tjänster? Det ska finnas en koppling mellan det som står i förfrågningsunderlag.
Tidplaner – Leadpart - Höstkonferens
Gratis testkonto med egen inloggning
Rapport om ALMA-projektet
Heby kommuns kvalitetspolicy
Hantering av kravönskemål
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Gemensam tentamenshantering vid SLU:s huvudorter
Kommunikationsprocesser
Utfall/resultat och produkter så här långt
Förbättra klubbkvalitet
Behov Tjänst och tillhörighet
Att boka tid för däckskifte.
Presentationens avskrift:

En känsla av service Upplevd tjänstekvalitet i en av bibliotekets kompletterande tjänster

Projekt BIN Krokom & Lycksele Skicka medier hem till bokbusslåntagare För att: Förkorta kön på populära böcker. Undvika att reserverade böcker ligger outnyttjade på bibliotekets hyllor. Förbättra servicen till den enskilda låntagaren.

Händelsekedja före projektet:

Händelsekedja under projektet:

Service = Upplevd tjänstekvalitet Upplevd tjänstekvalitet Förväntad tjänst Upplevd tjänst

Förväntad tjänst Upplevd kontroll Tillgång till information Marknads- föring Inlärd tjänst

Upplevd tjänst Tillgänglighet Tillförlitlighet Pålitlighet Reaktionssnabbhet Förståelse

Tillgång till information Tillförlitlighet - Engagemang från personalen. Tillgänglighet till bibliotekets tjänster. Pålitlighet - Låntagarna får boken när de står på tur. Inlärd tjänst Marknadsföring Förståelse - Personalen känner till låntagarnas önskemål. Reaktionssnabbhet - Den beställda boken når låntagaren fort. Låntagare Personal Reaktionssnabbhet - Beställningen hanteras fort. Upplevd kontroll Upplevd tjänstekvalitet Förväntad tjänst Upplevd tjänst

Slutligen… Syftet uppnått? Komplement eller ersättning? Utveckling av tjänsten? Den ”kravlösa” låntagaren.