Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Behov Tjänst och tillhörighet

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Behov Tjänst och tillhörighet"— Presentationens avskrift:

1 Behov Tjänst och tillhörighet
Vi tillsätter aldrig tjänster med automatik för att någon slutar utan utvärderar alltid om det finns andra möjligheter att organisera vår verksamhet. Vi söker eller tillsätter aldrig tjänster som är identiska med den tjänst som tidigare funnits eftersom vi är övertygade om att det alltid finns nya möjligheter Resultat av behovsanalysen: Vad ska tjänsten tillföra/utföra? Inte vad vi vill ha i form av kompetens utan vad som faktiskt ska göras. Ansvar/befogenheter? Huvudsakliga arbetsuppgifter? Vad utmärker den här tjänsten från andra liknande på marknaden? Mål att uppnå? Arbetsmiljö - Arbetsplats, resor, relationer? Ev personal-, budget-, resultatansvar? Hur har behovsanalysen genomförts? När Vilka var med? I vilken form? Anställning/uppdragsform: Tillsvidare etc Om ej tillsvidare, start slut: Lönespann/pris och förmåner: Förmåner - endast om utöver ordinarie Behovsanalys

2 Kravbeskrivning Exempel Projektledare
Personlighet och inställning Erfarenhet och utbildning Kunskap och utförande Vill vi ha: Orädd Triggas av stormöten Aldrig: Arrogant Undviker teknisk förenkling Personlighet är kvaliteter som är relativt bestående över tid och i olika situationer. Personlighet är det som särskiljer en individ från en annan. Exempel, samvetsgrann, vänlig, emotionell stabil Inställning/attityd är övertygelser som är ganska stabila över tid, har en känslomässig dimension och de får dig ofta att agera på ett visst sätt. Du kan ha attityder mot andra människor, grupper, organisationer, saker, situationer, händelser osv. En person kan tycka att mobiler är intressanta och spännande, en annan person kan tycka mobiler är ointressanta och krångliga Vill vi ha: Faciliterande ledare av projekt eller grupper Gymnasieutbildning med någon påbyggnad Erfarenhet är det faktiska utövandet av något Utbildningskrav. Ska inte ställas för höga eller snäva. Kan många gånger kompletteras med erfarenhet både inom det specifika området eller annat Vill vi ha: Förståelse för olika förändringsfaser Omvandla strategi till operativt genomförande Kunskap är förmågan att förstå och återge. Det är vetande, lärdom, kunnande Utförandet hur kunskapen tillämpas. Det som genomförs och verkställs Kravbeskrivning


Ladda ner ppt "Behov Tjänst och tillhörighet"

Liknande presentationer


Google-annonser