Www.bibliotek.hv.se Bakgrund  Strategiarbetet  Mål- och visionsarbete  Handlingsplansmöten  Nytt campus 2007  Framtida organisation.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALE REFERANSETJENESTER I FAGBIBLIOTEK: SVENSKE ERFARINGER OG UTVIKLINGSSTRATEGIER Daniel Gunnarsson, distansbibliotekarie Ulf-Göran Nilsson,
Advertisements

NÄTBIBLIOTEKET Daniel Gunnarsson, kontaktbibliotekarie för distansstudenterna Magnus Ilvered, projektledare Ulf-Göran Nilsson, bitr bibliotekschef.
Enköpingshälsan och Håbohälsans ledarfrukost
Hilda Androls Egen nedladdning – nuläge och framtid.
Dokumentation som en del i det systematiska kvalitetsarbetet
Biblioteken som stöd till vuxen- och distansstuderande.
Ett projekt kring nätbaserade studier: kompetenser, omfattning och statistikföring Projektpresentation 1/11.
- nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv
Biblioteksbussar med avtal. Vår verksamhet i korthet •Två stora fordon •Servar landsbygden och vissa stadsdelar i Uppsala kommun •Vi besöker enskilda.
Samordnad vårdplanering
Från bokmagasin till diversehandel
Kungl. bibliotekets roll i ett nytt bibliotekslandskap Biblioteksdagarna i Malmö, 12 maj 2006 Gunnar Sahlin.
Gabriella Johansson, Sambib, Lunds universitet
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.

KTHB Mediaförsörjning Studiebesök från Högskolan i Jönköping, Ulf-Göran Nilsson.
Personalmöte Handlingsplaner Värdegrund.
Processorienterat förbättringsarbete
Specialbiblioteken i den nationella biblioteksstatistiken Christine Lindmark Avdelningen för nationell samverkan Kungl. biblioteket 6 oktober.
Erfarenheter av centraliserad studieadministration Eva Bäck HDa, Kassie Sundin HS.
Karin Henning Bibliometric Services Gothenburg University Library Bibliometri och forskningsutvärdering Vårdalinstitutet,
Hej och välkomna!.
Forskning och praktik IRL Exemplet Bibliotekshögskolan och Kultur i Väst Biblioteksdagarna Visby 12 maj 2011.
UPPDRAGET kompetensutveckling av lärare en multimediadator till deltagande lärare e-postadresser till alla lärare och elever förbättra tillgängligheten.
Myndighetsbibliotek i Sverige Förutsättningar, problem, utmaningar
Avdelningen för nationell samverkan och inflytandestrukturen.
Mål- och resultatstyrning
1 Mötesplats för framtiden oktober 2005 Speciella tjänster för speciella frågor - att skapa ”virtual desks” – eller virtuella tjänster: Elektronisk.
Att söka information för PA/EE. Else-Britt Hellström Definiera informationsbehov Vad behöver jag för information? Hur ska jag använda den?
Utvärdering av Boråsmodellen Syfte: undersöka hur modellen fungerat utifrån intentionerna ur bibliotekets och utbildningarnas perspektiv Rektor beslutade.
Visioner och verklighet Planeringsdagen Verkligheten  Universitetet blöder  Studenterna försvinner  Sparbeting och hyreshöjningar 2007  Nya.
VARFÖR UTVÄRDERINGSVERKSTAD? GENOMFÖRANDE AV UTVÄRDERINGSVERKSTAD TEORI (SYN PÅ MÄNNISKAN) NATIONELLT INTERNATIONELLT LAILA NIKLASSON MDH Utvärderingsverkstäder.
marie rahlén-altermark psynkprojektet SKL
Grupp 5 Hur samarbetar lärare, lärocenter och bibliotek i undervisning av informationskompetens?

Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen.
Gymnasie & Vuxenutbildning
Äppelhyllevardag Folkbibliotekens arbete med tillgängliga medier för barn MTM:s rapporter nr 3 Av Lisa Börjesson.
Nytta per skattekrona - Arbetsmodell för att öka, utvärdera och upphandla nytta i offentliga verksamheter Johan Gunnars, Chef Strategiska Projekt.
Kunskapsöverföring och kunskapsutveckling Erfarenheter från Uppsala stadsbibliotek.
TANKE – KÄNSLA - HANDLING 1.Tänka igenom olika ämnen. Tveksamhet. Osäkerhet 2.Ämnesval. ”Väga ämnet”. Optimism 3.Utforska ämnet. Orientering. Förvirring.
Introduktion till Umeå UB Informatik A, ht-10 Magnus Olsson
Samling och utbud Vårgårda Samling och utbud Beståndet och dess utveckling Vad har vi i våra fysiska och digitala hyllor? Är det vad våra brukare.
Vårdkedjearbete för personer med förvärvad hjärnskada under 65 år
IT-strategi.
Integrering av informationssökning – ett lyckat försök Kajsa Gustafsson Åman Linköpings Universitetsbibliotek Campus Norrköping.
Strategiska perspektiv på verksamheten
Bibliotek & läranderesurser – vad är det egentligen? Mötesplats inför framtiden 2006 Eva Huntington Högskolan i Borås.
Ny process för hantering av litteraturlistor
Projektår 2 - Forskningsuppdraget inom VUXBIB – Folkbibliotekens stöd för vuxnas lärande Eva-Maria Flöög Anette Eliasson Cecilia Gärdén Christina Persson.
Stora Sökguiden Eva Norling Anne-Marie Pettersson
Bibliotekets samling och tjänster VEGA Vårgårda 2007.
Biblioteksstämma 2007 Viktiga frågor ur KB:s perspektiv 23 november 2007 Gunilla Herdenberg och Gunnar Sahlin.
2020-gruppen. Vilka är vi? Emelie -83 Sandra -86 Jessica -80 Frida -85 Ulrika -82 Malin -88.
nov 06 Samordnad vårdplanering - projektet Ett gränsöverskridande verksamhetsutvecklingsprojekt C. Wisser
Enheten för rättighetsfrågor
Area 03 på webben Trollhättan 18 april 2009 Sonja Hönig Schough Infomaster Area 03 International Director
Region Värmland | Länsbiblioteket Gemensamt bibliotekssystem i Värmland RV Länsbiblioteket Gemensamt bibliotekssystem i Värmland.
Bibliotek
Kompetensutveckling inom Lunds Universitets Bibliotek - LUB Karin Ohrt Biblioteksdirektionen.
Vårdsamverkan Valdemarsvik
Patient- och brukarmedverkan i Norrbottens län Politiska samverkansberedningen Eva Abrahamsson, Norrbottens Kommuner Annika Kostet Green, Norrbottens.
Transportprojekt hemvården Uppsala
Processutveckling vid MALMÖ HÖGSKOLA Per Hillbur, PROCESSÄGARE (prorektor) Charlotte Kipowsky, PROCESSLEDARE (tf. chef studentcentrum) Birgitta Magnusson,
Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor . Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen.
Kvalitetsarbete Verksamhetsstöd
Socialpedagogiska programmet, 180 hp
Bakgrund 1999 bildades Västra Götalandsregionen då togs beslut om att en gåvobok skulle delas ut till varje nyfött barn. Kultur i Väst fick i uppdrag.
Organisation Ekonomiskt bistånd
Bubblan i Bibblan Bibliotopia 2019 Robert Hagström Enhetschef Bibliotek och Bubblan samt Folkhälsostrateg.
Presentationens avskrift:

Bakgrund  Strategiarbetet  Mål- och visionsarbete  Handlingsplansmöten  Nytt campus 2007  Framtida organisation

Områden

”Organisation”

Bibliotekarie  Kontaktbibliotekarie (minst 75%) Kontaktbibliotekarie  Kundtjänst  Webben (uppdatering/webbskrivande)  Kompetensutveckling  Pedagogik/lärande  Kultur/bildning

Assistent  Kundtjänst  Webben (uppdatering/webbskrivande)  Kompetensutveckling  Pedagogik/lärande –möte med låntagare –introduktion  Kultur/bildning

Specialisering Baseras på:  Egna önskemål  Kompetensmatrisen –Erfarenhet –Intresse  Medarbetarsamtal  LED:s uppfattning av medarbetarnas erfarenheter  Helhetssyn på biblioteksorganisationen

Uppgifter för gruppen  Kvalitet –Definiera mätbara mål utifrån Vision och övergripande mål för biblioteket vid Högskolan Väst  Planera –arbetsprocesser  Utveckla –förbättra –förenkla  Utvärdera –Mätbara mål Vad? Hur?

Framtid  Sommaren 2007 –Nytt bibliotek –Uddevalla+Trollhättans böcker på plats  Sommaren 2008 –Vänersborgs böcker till Trollhättan  Ht 2009 –Utvärdera den nya organisationen

Pedagogik/lärande  Agneta  Charlotte  Eva L  Karin  Malin  Susanna

Kundtjänst  Astrid  Elisabeth  Eva N  Eva-Lena  Gabriella  Karin  Susanna

Fjärrlån  Agneta  Eva B  Eva L  Eva N  Astrid

Tidskrifter  Eva-Lena  Tintan  Anu

Katalogisering  Anu  Elisabeth  Margareta  Tintan

Förvärv/inköp  Anu  Astrid  Margareta  Rose-Marie  Samina  Charlotte

IT  Malin  Monica  Samina  Karin

Kultur/bildning  Charlotte  Eva B  Malin  Tintan

Inför ht 2006  Mer information till grupperna inför planeringen ht 2007 T ex –Uppgifter och instruktioner –Antal möten