Kliniken 2 tandsköterskor, 2 tandhygienister, 1 tandläkare 4 behandlingsrum En sköterska i receptionen under hela dagen Syfte med undersökningen Skulle det gå att rationalisera telefonpassningen i receptionen?
Metod Enkät under 10 dagar Samtal per timme Orsak till samtalen Snitt räknades ut
MissadeÄndra tid till idag Änra tid till annan dag ÅterbudAkutFrågaAnnatTotaltSnitt 7:15-8: ,8 8:15-9: ,0 10:00-11: ,0 11:00-12: ,0 12:30-13: ,3 13:30-14: ,5 14:40-15: ,1 15:40-16: ,4 Totalt
Resultat 10,1 samtal per dag Vanligaste orsakerna ”Annat” Missade samtal Ändra tid Flest samtal på morgonen samt alldeles vid öppning efter lunch Slutsats…
Förslag till förändringar Telefontider 7:30-9:30 samt 12:45-14:15 Information på telefonsvararen vi hör av oss till patienten vid tillfälle Frigöra tid Under telefontid Svara på inkommande samtal Ringa upp dem som lämnat meddelande på telefonsvararen
Svårigheter Vem tar betalt? Förlänga tandhygienisternas behandlingstider? Tandsköterskornas övriga administrativa uppgifter? Om jag skulle göra om undersökningen…