Identifiering av utbildningsbehov När ett behov av kompetensutveckling identifierats är det viktigt att beskriva vad som efterfrågas.Använd utbildningsformuläret.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Barns psykiska ohälsa – ett prioriterat arbete
Advertisements

Integrationsplats För ett mänskligare och tryggare Göteborg.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Diplomerad Företagarutbildning, steg 2 Vt 2010 Utbildare: Sören Hjälm och Harriet Östgren.
Elisabet Londos Överläkare, docent Neuropsykiatriska kliniken, Malmö
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning Steg 1 Vt 2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus Utvärderingen.
Utvärdering Fördjupad samordnarutbildning Öppen utbildning april Utbildare: Harriet Östgren Plats: Consensus Örebro Utvärderingen är baserad.
Här skriver ni in ett namn på ert förbättringsarbete
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning, steg 2 Öppen utbildning Vt-2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats:
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering S7 och Ehternet & Profibus Öppen utbildning 6-9 april Utbildare: Tage Strandberg Plats:
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektmedarbetare Öppen utbildning 4/ Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Förhandlingsteknik Öppen utbildning 5/5 & 18/5, 2010 Utbildare: Anita Karlsson Plats: Consensus.
Länsstyrelseakademien En presentation Nästa bild.
Öppna jämförelser Stöd till personer med funktionsnedsättning
1 Processer kring kurs UD-projektet 2004 Version 4.
Sociala medier idag – några synpunkter Peter Höglund.
Kompetensutveckling Processansvarig: Ulrika Sjöholm
1. Detta är ett förslag på upplägg/rubriker som ni kan använda er av när ni ska dokumentera/presentera vad ni gjort i ert.
Exempel på analys och handlingsplan
Valideringsinfo.se En webbportal för samlad information om validering i Sverige. Yh-myndigheten i samverkan med Högskoleverket, Verket för högskoleservice,
Titel på ditt arbete -undertitel, vad handlar det mer specifikt om? Introduktion Här bör man skriva en kortfattad introduktion till sitt arbete, eller.
Hantering av Synpunkter. Ta emot synpunkter Muntligt Skriftligt Webb Blanketten bör användas och skickas först till Katrineholms kommun.
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
En resurs för kulturen i Västra Götaland Konst- och kulturutveckling.
Hur vill vi svara? Stefan Johansson Svara på frågor – webb, papper, telefon Webb 4 Ja, gärna. 9 Det funkar. 3 Nej eller Helst inte Papper 1 Ja gärna.
1 Utbildning Ledarskap Återkoppling Beslutsfattande Sytematisk Felsökning Första kontroller Stress.
Sommar på din arbetsplats
Kvalitetsutvärdering av utbildning på grundnivå och avancerad nivå Seminarium den 30 november 2010.
Titel på ditt arbete -undertitel, vad handlar det mer specifikt om? Introduktion Här bör man skriva en kortfattad introduktion till sitt arbete, eller.
SBAR för strukturerad kommunikation
Nätverket för Elektroniska Affärer: NEA Forum
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Synpunkter, klagomål och beröm
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
U TBILDNING I NYA L ADOK Underlag från informationsdag den 4 juni 2015.
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
Regional årlig uppföljning av Hav i balans samt levande kust och skärgård Lyncmöte 2 september 2015.
Utvärdering av workshop - Future Living Vilken grupp tillhörde du? NamnAntal% Byggteknik & Affärsmodeller för framtida bostäder 637,5 Energi och flödeseffektivitet.
Förslag till kompetensutvecklingsprogram för anställda inom funktionshinderområdet i Halland, för åren Augusti 2015.
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
INFÖR BETYGSPROGNOS HT2015 – ELEVER SOM LÄSER ÅRSKURS
Att sätta mål Enligt SMART-kriterierna bör ett mål vara: specifikt
Inspektioner vid akutmottagningar i Värmland och Gävleborgs län
Kontinuitetsanalys Workshop 3 av 4 – Riskbedömning
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Workshop Arbetsplatslärande.
Lund 26 maj Kista 27 maj Skellefteå 4 juni
utbildning på forskarnivå Fall 2 – Läser mot licentiatexamen
XX Jämställdhetsintegrad styrning och ledning på övergripande och verksamhetsnivå.
Anders Vestin Klara Nordström
Levande bibliotek Estherforum.
Anders Vestin Klara Nordström
Klara Nordström Anders Vestin
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Utbildning på forskarnivå Fall 3 - Läser mot doktorsexamen har tidigare läst mot licentiatexamen vid det egna lärosätet inom samma ämne Anders Vestin.
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Studier på forskarnivå Fall 1 – Läser mot doktorsexamen
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Upplägg Utredningens uppdrag Våra arbetshypoteser kring vägledning
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Handledarutbildning Steg 2.
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Presentationens avskrift:

Identifiering av utbildningsbehov När ett behov av kompetensutveckling identifierats är det viktigt att beskriva vad som efterfrågas.Använd utbildningsformuläret som stöd för att ge en tydlig bild av utbildningsbehovet. 4 (4)

Utbildningsformulär beskrivning av kompetensutvecklingsbehov Initierat av Kontaktuppgifter Verksamhetsområde Datum Utbildningsområde Önskvärd start för utbildningen Målgrupp Vilka medarbetare avser utbildningsinsatsen? Orsak till uppkommet utbildningsbehov Beskriv eventuell orsak till uppkommet behov. Inriktning på utbildningsinsatsen Beskriv kortfattat utbildningens huvudsakliga syfte och vilka kunskaper som förväntas utvecklas. 1 (4) Bilaga 2

Utbildningens upplägg och omfattning Beskriv kortfattat om du har synpunkter på Kurslängd, antal tillfällen, heldag eller halvdag, eventuellt intervall mellan utbildningstillfällena, bästa dag för utbildning utifrån verksamhetens övriga arbete. Gruppsammansättning Uppge om det finns särskilda önskemål på gruppens sammansättning. Exempelvis max antal deltagare, förkunskapskrav, variation av olika yrkeskompetenser i gruppen. Finns fler verksamheter och yrkesgrupper som kan ha detta behov? Om du tror att andra yrkesgrupper och verksamheter i socialförvaltningen kan ha samma Utbildningsbehov, skriv ner det här. 2 (4)

Utbildningsanordnare Uppge eventuella förslag eller önskemål om Specifik utbildningsanordnare, föreläsare eller lärosäte. Vid intern utbildning, uppge gärna förslag på medarbetare i vår egen organisation med kompetens inom utbildningsområdet. Bör utbildningen ha någon form av examination? Ja Nej Om ja, vilken typ av examination? Kompetensbanken Utbildningar som anordnas inom förvaltningens regi och som bedöms som viktiga intern- utbildningar ska registreras i socialförvaltningens kompetensbank. Anser du att denna utbildning ska registreras i Kompetensbanken? Ja Nej Vet inte 3 (4)

Eventuell övrig kommentar till beskrivet utbildningsbehov Här kan du lämna ytterligare synpunkter och önskemål utöver det som efterfrågats i formuläret. Exempelvis tips på intressanta artiklar eller kurslitteratur inom ämnesområdet. 4 (4)