Styr mot syftet och de önskade effekterna och använd prioriteringar som redan är gjorda i effektkartan
Den STORA trafiken: spegla de primära målgruppernas viljor och behov 1.Stora motorvägar: Besökaren ska förstå snabbt vilken väg han/hon ska ta 1.Mottagande/vägvisning: Besökaren ska förstå om han/hon har kommit rätt eller fel genom texterna, bilderna och länkarna 2.Bättre kontakt: Besökaren ska veta vem han/hon kan kontakta för att komma vidare och denna kontakt ska kunna addera värde till ärendet
Testa era ämnesgrenar! Använd användningsmål och personor
Samordning och koordinering mellan ämnesredaktioner Övergripande samband: gör tydliga avgränsningar mellan era ämnen så att besökaren förstår direkt om de har kommit rätt eller fel (se översikt) Interna överlappningar: bestäm internt var innehållet ska ligga samt vilka referenser till varandra som krävs (se korsreferenser) Gemensamma funktioner: finns det funktioner som ni kan satsa på tillsammans som många är behov av? Synlighet på första sidan: Gå hit om du vill och För dig som är …