1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00—16.00 14.00—14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Advertisements

Välkommen till Forskarhjälpen 2012! Medicinjakten Guldjakten ?
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Katarina Jonsson Vendor Manager, Software.
Webbaserat reseräkningssystem
Jörgen Ohlsson Softronic AB.
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
Felaktig/Missvisande uppgift i marknadsföring : :6 Marknadsföring utan delägares uppdrag :8 Marknadsföring utan skriftligt.
Skapa ideala kundprofiler
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Nya mötestider - nya resemöjligheter!
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Videokonsultation med medborgare
Föräldramöte P05 6 september 2012.
1 KTHNOC/SUNET Status Björn Rhoads KTHNOC TREFpunkt
Välkomna och inledning! Ladok – Swamidagar 24 – 25 oktober 2011 Högskolan Väst, Trollhättan.
Eva Pärt Enander och Malin Wester
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Strandgården vår gemensamma angelägenhet!. Strandgården Strandgården drivs av Stiftelsen Fritidsgårdar i samverkan med församlingarna inom Equmeniakyrkan.
KULDA-möte Hållpunkter Nya prismodeller SLB - KULDA Avtal Databastester Enkät 2009 KULDA-webben Metod eller Marknadsföring Framtiden.
TURISM I NORDEN TURISM I NORDEN
Välkomna till vårsäsongen Samarbete träning och match F99 truppen spelare F00 truppen ca 15 spelare F01 truppen ca 10 spelare.
POLICY OCH RIKTLINJER Dokumentet Policy och riktlinjer för Gislaveds kommuns hantering av klagomål och synpunkter beskriver : Varför det är viktigt att.
1 Detta är ett bildspel. Om du inte vill bläddra själv så låt tiden jobba för dig. Det kan dröja en handfull sekunder innan bläddringen börjar. Hav tålamod…
Nexus Group – - Ledande på fysisk och logisk access
Arbetsuppgifter för GA och PA Joakim Lilliesköld.
Information ESK Ungdom Årsplanen (alla matcher, träningar etc)
Energikollen lantbruk 9-10 maj 2012 Inledning & avslutning Pernilla Kvarmo.
SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus,
Årsbokslut för svensk turism 2013
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
1. Vad? Med kvalitetsdeklarationer sätter vi tydliga nivåer på våra tjänster och vår service 2.
20 – 21 JUNI.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Välkomna!.
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Workshop vägledning Välkomna. Dagens upplägg 9:00-9:30 Kaffe 9:30:-10:15 Introduktion 10:15-10:55 Ramverkets delar 10:55-11:15 E-delegationens vägledning.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
FFI Energi o Miljö inbjuder till samverkansforum inom forskningsområdet aerodynamik 21/ Chalmers, Göteborg.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
TietoEnator © 2007presentationPage 1 Mina meddelanden Procapita +
Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Välkommen till Ringhallen! Schema våren 2014 Ordinarie pass - vecka Oavsett hur tränad/otränad du är så kan du anpassa träningen efter egen förmåga.
Möte inför upphandling,
Lathund Unionen PFS på Detta är den sida du möts av när du öppnar Unionens sida: Här loggar du in med det användarnamn.
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
KURSER 2011 NRDATUMKURSNAMN Trafikombud Ordförandekurs Program-Rekryterings-Medlemsregisteransvariga Folkhälsoombud.
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
100526www.karrahf.se Ledarmöte :00 Inför kommande säsong -sportsligt -ekonomiskt Valberedning Material Kalendarium Övriga frågor.
Ekonomimöte 9 feb 2011 Inköp på csc.
1 Svar på frågor. 2 Registrerade reseorder per avdelning – går inte! Per skola går det att söka fram alla resenärer som har reseorder Rapporter i KTH-RES.
Aktualitetsprövning av Nacka översiktsplan Ska göras en gång under varje mandatperiod Kommunfullmäktige beslutar Beslutet i sig medför inte med.
Tåget lämnar Växjö den 25 juni kl och är framme i Göteborg kl Tåget lämnar Göteborg den 27 juni kl och är framme i Växjö kl
100814www.karrahf.se Uppstart :00-15: VälkommenEvy 10.05Kansli-information Ingemar/Birgitta Öppettider Café/insläpp/rutiner Lotter Uppdatering.
Rabattavtal TV4 Sverige/Avfall Sverige/Bright Media Kampanj: Farligt Avfall, Energiutvinning och Materialåtervinning Period: Aug 2010 – Dec 2011.
En säker e-tjänst till vården
Utbildningsvetenskapliga fakultetens omorganisation Möte med ordförande-gruppen
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Nu är det inte långt kvar… Carl-Erik Sahlberg inviger 14 mars.
14-17 februari 2013 Uppdaterad Uttagningsregler I årets Kalle Anka-final får vi anmäla så många åkare som vi önskar. Vi kommer ändå att behöva.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
Nätverket för Elektroniska Affärer: NEA Forum
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
Kostnader för resor och möten. En samlad bild av rese- och möteskostnaderna FlygbiljetterTågbiljetterHotell, konferens, faciliteterParkeringTaxiLokala.
Amadeus e-Travelmanagement Självbokning på
Sara Grün, VD och Elisabeth Hjelm, Resebyråchef
Antagningsstatistik Master HT16
Presentationens avskrift:

1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00— —14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00 Frågor kring onlinebokning Seija Natri 15.00—16.00 Frågor kring KTH-RES Anne-Cathrine Norberg Maggie Nilsson Christelle Wallin

2 Inkomna frågor 1.Är det obligatoriskt att använda Ticket? Svar: Använd Ticket så mycket som möjligt. Flyg, hotel och bilhyra. Ramavtalspriserna på inrikes hotell är förmånliga 2.Ticket är dyrare än andra alternativen på nätet. Hur blir ersättningen om man lagt ut privat? Svar: Det finns säkert alltid billigare alternativ på nätet. Priserna ändras ständigt. Reseräkningarna granskas och attesteras på skolorna och stoppas inte centralt. Vi går åt rätt håll och bokar mer och mer via Ticket. Det pågår ständigt arbete för större valmöjligheter och bättre priser via Ticket

3 Inkomna frågor forts… 3.Kan inte arvodister få boka online? Svar: Vi håller på att utreda om och vilka utöver anställda kan ev få access till onlinebokning. Gäller även professor em 4.Bokningar per telefon går fortare än via online Svar: Arvoden på offline bokningar (per telefon och mail) är högre än vid online bokning. Valmöjligheterna är större vid onlinebokning. Ersättning till Ticket finns på: ”Ersättning till Ticket Affärsresor”

4 Inkomna frågor forts… 5.Synpunkter på Ticket Svar: Skicka gärna dina synpunkter till Seija. Jag har kontinuerliga diskussioner med Ticket om service- nivån, priser mm. 6.Hur ändrar man sakattestant på en resenär? Nyanställda, uppdatering? Svar: Informationen om sakattestant kommer från HR-plus till KTH-RES. Det bör finnas några personer i varje skola som har access att ändra och uppdatera upp- giften, även för nyanställda. För att få access – skicka e-post till Anders Jansen

5 Inkomna frågor forts… Fråga till skolorna Vem är kontaktperson på skolorna för sakattestant frågor? Resenärer som bokar och har inte sakattestant Resenärer som bokar offline och skall ange sakattestant

6 Information om.. 1.Bekymmer med inloggning till KTH-RES 2.Fakturor från Diners Club Varje skola har mailbox res-abe för att samla alla följesedlar för information. Information om avreseort på fakturan – klart Det är en faktura per följesedel – många fakturor, svårt att hålla koll. Liten text på fakturan

7 Information om forts… 3.Problem med bokning av tågbiljetter hos Ticket. Ticket jobbar på för att lösa problemet. Under tiden kan man boka offline eller direkt via SJ. 4.Kontinuerligt arbete för att förbättra kvalité kring bokningar Styrgruppsmöten mellan Ticket och KTH Kontinuerliga diskussioner för förbättringar Synpunkter, klagomål, förslag till förbättringar önskas

8 Statistik Självbokningsandel snitt per ABE5,7 % BIO 26,8 % CHE 3,8 % CSC 30,1 % (online ) EES 15,5 % ICT 7,9 % (online ) ITM3,8 % VIL 15,4 % SCI 17,5 % (online ) STH0,9 % UF6,7 % (online )