Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli 2009 - 30 juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
CE-märkning av byggprodukter
Advertisements

Projekt. Varför startades projekt Carpe? Funktionshinderområdet är litet i varje kommun men för brett för att varje enskild kommun ska klara av att fylla.
Goda affärer på förnybar energi
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Konferens och evenemang
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
Information Leonardo Da Vinci
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Marknadsbyrån. Skyltmaterial •Vid köp av min 6 st boxar av kombination Windows Vista och Office 2007 Standard, Small Business Edition eller Pro.
KULTURKONTAKT NORD– SEKRETARIAT FÖR TVÅ KULTURPROGRAM New Nordic Circus Network, Foto: Joonas Hartikainen.
Skellefteå Lars Miguel Utsi Projektledare Indigee Urfolksrådgivare Internationella Barentssekretariatet Kirkenes, Norge.
Programmet för livslångt lärande Nya möjligheter till europeiskt samarbete och utveckling för utbildningssektorn.
CINERGY – kreativ samverkan och verktyg för regional tillväxt Regionala nämnden 14 september 2011.
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
En upplevelse *
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Västankvarn Fältdag 2013.
 Världsledande ambitioner inom internetshopping  Medlemskap från 150 $ ( ca.1000 SEK)  Vinstutdelning varje kvartal  Realtidsredovisning online 
En nationell kampanj för digital delaktighet i Sverige
De nordiska reglerings- myndigheternas arbete med att införa en gemensam nordisk slutmarknad Marielle Liikanen.
PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.
1 Regionens Internationella dag, Konsert & Kongress, 25 mars 2010 Jan Owe-Larsson, Styrelseordförande, Regionförbundet Östsam Regionförbundet Östsams internationella.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
22 augusti 2014 Slide N° 1 8 april 2009 Bild nr 1 Urbact-sekretariatet URBACT II 2007–2013 EU-program för territoriellt samarbete om integrerad och hållbar.
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
SATSA II Regional cykelstrategi. Vi arbetar tillsammans för att öka cyklandet i Stockholms län. Vi vill skapa snabba och effektiva stråk för cykelpendling.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 EU 2020 Smart och hållbar tillväxt för alla Smart specialisering Ökad fokusering Ökad koncentration.
WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Handel med utsläppsrätter utanför EU ETS
Scenario Tjänsten produceras Beskrivning av tjänsten Värderingar
Meetings & Events Conferences Association Management Travel & Accommodation Presentation inför Hur lyckas man med en kongress? Åsa Eklund, Operations Director.
Underleverantör väljer framtid Mälardalen Industrial Technology Center
FL3: Techniques Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
Mare Boreale - för samverkan i Bottenvikens kust- och skärgårdsområde
Grundtvig Learning School Partnership under EU:s Lifelong Learning Program Grundtvig Partnerskap 2012.
Standarder Standarder styr utvecklingen av produkter och tjänster i samhället Näst efter våra lagar och förordningar är det standarder som reglerar vår.
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Anslutningspris för fiber till villa
2015.
SKANNERBONUS. Operatörsbonus Bonus fr. förstagångs-skanningar: €10 En bonus på €10 utbetalas när kunden skannas för första gången och tecknar en SCS-produkt.
SIGMA KUDOS Niklas Malmros Global Operation Manager
Projektperiod 1 feb juli 2010 Projektledning Uppdragsutbildningen i Säffle Kommun.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
TREADMÖTE 15 APRIL 2010/VÅRA ROLLER I PROJEKTET 1 ETT SAMVERKANSPROJEKT FÖR STUDENTER, FÖRETAGARE SAMT MENTORER I SKÅNE NV MENTORERNAS ”BIDRAG” Matchning.
Beredningsprocessen vid förslag till nya Nationella riktlinjer och Nationell utvärdering.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Linnéuniversitetets alumnverksamhet. Utredning gjord En utredningsgrupp tillsattes våren Gruppen bestod av representanter från - Samtliga institutioner.
Marknadsföring av turism
SMAK  Projekt SMAK ( )  Kompetensutveckling för aktörer som möter personer NPF i sin yrkesutövning  Regionförbundet och Europeiska socialfonden.
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund LRF:s Företagarcoacher.
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Dokument Process (DP) Metadata Ett standardiseringssamarbete för att: Att effektivisera åtkomst till verksamhetsdokument mellan och inom organisationer.
Åland på MATKA Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, Fackdagar; torsdag-fredag till kl Allmänna dagar; fredag kl söndag.
Leonardo da Vinci Det europeiska samarbetet inom yrkesutbildning och kompetens- utveckling.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Workshop om det nationella RUC-nätverkets framtida roll
[Produktnamn] Marknadsplan
Kick-off dag Amal Shabibi och Victor Muñoz.
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
Sälja en produkt eller tjänst
SKANNERBONUS.
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
[Produktnamn] Marknadsplan
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling - support • Marknadsföring

Kompetensutveckling Seminarier 2 ggr per år för alla deltagare Regionala seminarier (3 regioner) - Producers´ meeting - Matka (jan 2010) - Allt för Sjön (mars 2010) Seminarier för hela området - alla deltagare i hela Scandinavian Islands - nätverk och erfarenhetsutbyte

Produktutveckling Projektets roll Kvalitetskriterier och exportprocessen Support och bollplank för produktutveckling Produktmallar Kontaktskapare mellan företag Deltagarnas roll Utveckla konkreta produkter Lägga in produkterna i webbsystemet Ansvara för produkterna som levereras

Hjälpmedel • Deltagarnätverk • Produktbeskrivningsmall och inloggning • Produkterna som pdf • Lathund ”steg för steg” • ”Levande support” – stöd för produktutveckling • Översättningserbjudande

Produktmall Produktbeskrivningsmall med förklaringar (All text på engelska) Product description: Lockande beskrivning av vad kunden får då han köper produkten. Availability: När är erbju d andet i kraft Duration: Departure: Return: How to get there: Information om hur man tar sig till start och tillbaka från Stockholm Price: Brutto utförsäljningspris, moms (med delas i Euro, moms ingår ) Price includes: Tjänster som ingår Options: Vilka tilläggsprodukter kan kopplas till produkten? T ex transfer från Stockholm. Provision: Information för återförsäljare No of persons: Minimum /maxim um Standard: Är produkten verifierad/certifierad enligt något system Availability: Hur ofta kan produkten förverkligas; vilken kapacitet finns till återförsäljning Level of difficulty: Kan man definiera en svårighetsgrad för produkten Additional information: Närmare uppgifter om produkten. Tour operators Contact details: Researrangör Bookings: Var kan man boka Booking conditions: Languages: På vilka produkten kan förverkligas..

Marknadsföring Webben – Huvudbärare av produktutbudet Produkterna placeras i kategorier och område Webben tillgänglig för konsumenter och återförsäljare (särskild inloggning)

Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Tyskland SMT StuttgartFlyer SI Reisen HannoverFlyer SI Reisen HamburgFlyer SI Free MünchenFlyer SI Reise & Camping EssenFlyer SI ITB BerlinPersonligt deltagande, produktblad m.m.

Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Tyskland ITB är världens största resemässa med runt besökare varav slutkonsumenter under de två sista dagarna. ITBProjektdeltagare kan delta personligen i montern för Scandinavian Islands. Tid: mars 2010 Pris: 150 Euro + egna resor Max antal: Ca 4 företag per region

Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Nederländerna VakantiebeursPersonligt deltagande, produktblad m.m. Storbritannien Finland WorkshopPersonligt deltagande, produktblad m.m. World Travel MarketPersonligt deltagande, produktblad m.m.

Marknadsföring 2010 Informationscenter i SI-området Scandinavian Islands broschyrställ för skärgårdsbroschyr, 1 per region SverigeStrandvägen ÅlandMariehamnÅbo Dessutom Scandinavian Islands skylt för turistbyråer och vissa I-punkter

Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Sverige Swedish WorkshopPersonligt deltagande, produktblad, post tour m.m. Finland Culture WorkshopPost tour m.m.

Marknadsföring 2010 Press och säljled 3 pressresor i området PR-byrå i Tyskland för att få ut nyheter, produkter i media 3 famtrips i området för researrangörer

Material som lämnas efter dagen Folder, engelsk, som använts på marknaden A4, engelsk, som använts på marknaden Riktlinjer för deltagande Produktmall Steg för steg guide Marknadsföring 2010 Deltagarförteckning Översättningserbjudande

Det fortsatta arbetet Frågor och diskussion