Intranät Webbprojektet 2011
Logotyp Fyra frukter faller ner och berikar Linnéuniversitetet. 2
Logotyp 3
Ledord i vår strategi Nytta Närhet Nyfikenhet Nytänkande Dessa ord bör också genomsyra vår kommunikation. Tillsammans är vi Linnéuniversitetet.
Ledord utifrån förstudien Lätt att använda. Riktat, personligt och gärna socialt. Informationen i grunden öppen. Sidor enbart för grupper möjliga. Framtidskompatibelt – systemet kan kopplas till andra system. Valuta för pengarna. Nytta närhet nyfikenhet nytänkande
Förväntade effekter Rätt information för var och en Samarbeta effektivt En gemensam kanal Tydligare skillnad Lnu.se och intranät Informationen finns kvar Deltagande
Vad har vi då byggt? Grupper Inlägg Kommentarer Genvägar Sy ihop med gamla internwebben Ny layout
Ambition 2011: Skapa en bra grund för ett intranät, med goda möjligheter att integrera mot de system vi önskar i framtiden. (Inte låsa oss till ett system.) Personaliserad förstasida så att varje individ kan följa för honom/henne relevanta informationsflöden Flytta över informationsflödet som idag går via interna mailinglistor till intranätet. Mina genvägar (man kan ha egna länkar på sin förstasida) Koppling till något/några av de vanligaste systemen som finns för att arbeta med sidor per grupp (inte öppna för alla) Kommentarsfunktion, dialog (bl a kopplat till informationsflödet) Koppling till Auto-översättningsfunktion