TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Procapita VoO Avgifter - Verkställa avgifter
Advertisements

Myndighets-presentation
Individuppföljning inom äldreomsorgen.
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Övergång från Apodos till Pascal 11 juni 2012
Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Tågkompaniet KOMPIS Utbildning Mattias Hammarsten
Energideklarationer Thomas Johansson.
Maximo Användarmöte hösten 2005 Från behov till betalning
Träder ikraft 2014 Bitte Fritzson.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
SENIORNET SWEDEN Grundad medlemmar Opolitisk För att hjälpa äldre in i IT-världen Äldre skall lära äldre.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Videokonsultation med medborgare
1.
E-hemtjänst Hemtjänst på nytt sätt
Nordiska Kommunala Chefsrevisorskonferensen augusti 2012
Introduktion för utförare av hemtjänst Genomgång av:
ETT UNIKT SAMARBETE MELLAN STOCKHOLMS LÄNS LANDSTING OCH NORRTÄLJE KOMMUN INOM HÄLSA SJUKVÅRD OCH OMSORG
Raindance mobila lösningar för dig som systemförvaltare
Digitalisering i Sverige Nordiska konferensen 10-12/6 2008
En ORR Ordning Reda Resultat®-produkt från Iterit AB
AU Digital samverkan LO Process
Revision SITHS 2013 Extern revision på SITHS-anslutna organisationer
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Lifecare Mobil Hemtjänst
Välkomna 1. SH Ekonomi Resultat 2010 Sysse Hardenby Distriktskassör
Stora additionstabellen
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
Jämförelseprojektet Treårigt nationellt projekt, Sveriges kommuner och landsting, Rådet för främjande av kommunala analyser (RKA) Finansdepartementet.
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
Överenskommelse 2013 Psykisk ohälsa
SITHS anslutningsprocess
Socialstyrelsen, mängd – individstatistik
BITA: Brukarcentrerat IT-stöd inom personlig Assistans
Säkerhetskrav vid informationsutbyte med aktörer inom vård och omsorg
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
SOCIALTJÄNSTEN T1 bokslut 2009 VERKSAMHETSRESULTAT INSATTA RESURSER OK - Fortsatt hög andel nöjda kunder inom socialtjänsten - Fortsatt hög andel nöjda.
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Manual Offentliga jobb Chefer HR-funktion Version 1.0
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Kommuner i samverkan – Anna projektet
Munhälsan HSL eller SoL Enligt socialstyrelsens undersökning har 40% av personkretsen inte erbjudits någon munhälsobedömning Ungefär 11% tackar nej Stora.
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
LOV - möjlighet att välja Nationell översikt  208 kommuner inför eller utreder LOV  Statliga stimulansbidrag finansierar  SoS prognos: Ja i 140 kommuner.
Stimulansbidrag för regional utveckling i samverkan inom eHälsa 2013.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
SKAPAD AV. Trygghemma med digital teknik - går det att samordna? - Svar: Kort sikt, nej- Lång sikt, ja.
En mobil växel olik alla andra
Uppdrag från KF och KS Upphandling av verksamhetssystem Översyn avgifter inom vård och omsorg Serviceinsatser i tid ” Utredningarna behandlades.
Införande och erfarenheter av valfrihetssystem. Västerås – en del av Stockholm - Mälardalen regionen invånare (2008) – 6:e största kommunen Tre.
Mobilnyckelprojekt i hemtjänsten, hemsjukvården och trygghetsjouren i Linnéstaden
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Innehåll Syftet med föreningsbidrag Krav på förening som söker bidrag
Inner Wheel Sverige Byte av IT system
Agenda E-hälsostrategi Testbäddar
Vård- och omsorgsnämnden Månadsrapport augusti 2015 och prognos 2.
Nu rapporterar vi i Treserva!
Kvalitetsarbete.
SLL om tjänster för det kommunala området
Privata vårdgivare/ Folktandvård
Välkomna
Information om nya system från 1/ för schema, rapportering, lön mm
Nya tillstånd och tydligare krav i IVO:s tillsyn från 1 januari 2019
Mona-Lisa Lundqvist Regional samordnare e-hälsa
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Anordnarmöte LSS Brukarundersökningen - Peter Linsér, Origo group redovisar resultatet Fikapaus Utvärdering av brukarundesökningen Information.
GÖR DIN VARDAG EN E-TJÄNST.
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby Socialtjänstens nya verksamhetsstöd 2011-03-15

Innehåll Inledning Vilka krav på teknik ställer verksamhetsstödet? Prisbild

I tjänsten Pulsen Combine finns 3 vyer! Prata mycket om att informationsbehovet ser olika ut beroende på i vilken roll som man uppträder Medborgare Myndighet Utförare/Anordnare

Ansökan Kundval Ansökan Utredning & beslut Verkställande Uppföljning Medborgare Ansökan Kundval Insatser Utredning Beslut Bekräftelse Genomförandeplan Måluppföljning Myndighet Ansökan Utredning & beslut Verkställande Uppföljning Insatser Beställning Bekräftelse Genomförandeplan Måluppföljning Utförare/Anordnare Beställning Planering Insatsrapport Uppföljning

Vad kan Medborgaren göra i tjänsten? Ansöka, lämna information till ansökan Följa status på sitt ärende Få tillgång till information Göra sina val av utförare/anordnare Se sin planering Se vad som är utfört Låta anhöriga se samma information Kommunicera med Myndighet och Utförare/Anordnare

Vad kan Myndigheten göra i tjänsten? Ta emot anmälningar och ansökningar från Medborgare Utreda Fatta beslut Skapa beställning Ange medborgarens utförarval Ta emot beställningsbekräftelse Ta emot genomförandeplan Måluppföljning Ta emot tidrapportering Attestera fakturaunderlag och följa upp utförd insats Skapa avgiftsunderlag till Medborgare på inrapporterad insats Kommunicera med Medborgare och Utförare/Anordnare

Utförare/Anordnare ska använda Pulsen Combine för att: Ta emot beställning Lämna beställningsbekräftelse Upprätta och presentera genomförandeplan på medborgarens och myndighetens sidor Verkställa beslutad insats Tidrapportera utförd insats Lämna uppföljningsunderlag Skapa fakturaunderlag Kommunicera med medborgare och myndighet Lämna information om insatser till brukaren och myndighet Rapportera avvikelser Ingår i kommunens abonnemang (bastjänst)

Systemleverantören Pulsen säljer dessutom följande tilläggstjänster till Utförare/Anordnare: Journalhantering ( SoL, HSL, LSS) Schemaläggning av egen personal Resurs- och besöksplanering Integration med utförarens egna system För vidare information kontakta Pulsen AB Stefan Andersson, växel 033-171800 stefan.andersson@pulsen.se Finansieras av utföraren/an-ordnare

Innehåll Inledning Vilka krav på teknik ställer verksamhetsstödet? Prisbild

Med vilken teknik kan tjänsten nås? Medborgare/ Anhörig Myndigheten E-legitimation ”Tagg” för identifikation Siths-kort Mobil med kamera och internet uppkoppling Utförare/Anordnare Utförare/Anordnare

Vad behöver Medborgare och Utförare/Anordnare för att nå tjänsten? Medborgaren Behöver dator och e-legitimation för att logga in i tjänsten De medborgare som har hemtjänst kommer att ha en tagg i hemmet som ska läsas av vid start och slut för ett besök Utförare/Anordnare Utförare behöver SITHs-kort utfärdat av SLL(ett kort per person som ska logga in i tjänsten via dator) och datorer med kortläsare alternativt en extern kortläsare Den utförare som utför insatser hos Medborgaren i ordinärt boende behöver dessutom: En mobiltelefon med kamera och internetuppkoppling En programvara till mobiltelefonen för att läsa taggar Eller motsvarande tidrapporteringsverktyg

Drift och förvaltning Kommunen kommer att återkomma om: Utbildning/Information Rutiner för inrapportering av personal hos Utförare/Anordnare som ska ha tillgång till tjänsten, vid nyanställning, avslut och förändring Rutiner kring: SITHs-kort taggar registrering av mobilnummer Support och förvaltning

Innehåll Inledning Vilka krav på teknik ställer verksamhetsstödet? Prisbild

Förutsättningar Myndighet Kommunen betalar en abonnemangsavgift för bastjänsten I avgiften ingår att kommunens godkända utförare/anordnare kan använda bastjänsten i Pulsen Combine I bastjänsten finns tillgång till utbildnings- och informationsmaterial

Förutsättningar Utförare/Anordnare Utföraren/Anordnaren finansierar: Egen utrustning (datorer, telefoner, mobilabonnemang mm) Vid val av annan tidsrapporteringsverktyg som t ex mobipen tillkommer integrationskostnader kontakta Pulsen om detta Datatrafik, internetuppkoppling Den tid som används för att utbilda personal, ta del av information och lämna information i tjänsten Personliga STIHs-kort (om utförare/anordnare redan har SITHs-kort utfärdat av SLL så behövs inte ytterligare kort beställas) Utföraren finansierar beställd tilläggsfunktionalitet (se bild 8)

Kostnad för SITHs kort Priset på SITHs kort styrs av SLL IT förvaltnings prislista. SLL utfärdar SITHs-kort Kostnad för SITHs kort 201102, 800 till 1000 kr per kort exkl. moms med Nackas utformning på kort.

Mailadress för kommunikation med projektet Kontaktuppgifter Mailadress för kommunikation med projektet STJ-Combineinfo@nacka.se