Hur vi hjälper kunden till rätt beslut

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
En presentation av ett unikt system
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Etik Hur ska vi vara mot varandra?
Patientenkät sommaren -13
Vad gör livet så värdefullt?
Resmål och resvägar Önskan och behov.
Skapa en lönsam kundrelation
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Jonas Augustsson. Vilka företag behöver en hemsida? Varför / Till vad •Företagspresentation •Kundservice, kundkontakt •Kunna uppdatera information till.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Hur tänka och göra som processtödjare
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Första Hembesöket Viktiga steg för att skapa en förtrolig relation och göra en professionell bedömning De små detaljernas betydelse i samtalet Mötet som.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
God Kharma! Detta är en kort men trevlig läsning. Njut! Det här är vad Dalai Lama har att säga inför Allt tar bara några få sekunder att läsa och.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Journalister har ofta kontakt med forskare
Att hålla en presentation
Att samtala med ungdomar om tobak
Franska Revolutionen Med Elin och Filippa.
Hur lång är en timme?.
Ta ställning och handla!
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Elevrelationer – sociala interaktioner mellan individer i en skolkontext Kontextuell nivå: Interpersonell nivå: Individnivå:
Introduktionskurs Greppa Näringen Madeleine Wiström, växtodlingsrådgivare Hushållningssällskapet
Retorik & Argumentation
Vem är du?.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Kommunikation för yrkesverksamma -vad händer i mötet mellan människor?
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Läroplansträff fritidshem
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Språket som redskap- Introduktion
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Hur vi sätter mål och förankrar till vårat undermedvetna
Bara Bra Möten Ekot Surahammar
Kognitiv psykologi Tänk på en situation när det gick riktigt bra för dig. Varför gick det bra? Tänk på en situation när det gick riktigt dåligt för dig.
TK7 UPPDRAGET.  Mål och Kriterier  Kunna berätta om : Viktiga politiska och ekonomiska händelser i världen under perioden fram till idag. På vilket.
Att skriva dikter.
Idrottspsykologi.
Musslan … för dig som har en närstående som dricker för mycket alkohol, tar droger eller mår psykiskt dåligt.
Förra måndagens program:
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Retoriska arbetsprocessen
Moral och Etik Moraliska frågor berör frågor om vad som är rätt och fel/orätt, ont och gott. Andra vanliga begrepp som använd är bör, plikt och rättvisa.
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Möjligheter och konsekvenser Jonas Mellin. Framtiden (allmänt) Framtiden (allmänt) –Teknikhistoriskt perspektiv, en brasklapp –Vad som skymtar i framtiden.
Konsten att samtala och leda ett samtal. Att vara en god samtalare och lyssnare Tittar på den som talar Spinner vidare på vad andra säger Håller sig till.
Personlig försäljning Kap. 2
1 KIF:s AFF Black Knights Värderingar
Presentationsteknik Tips och råd Would you like to take a bite ?
Första fasen i säljsamtalet: Kontaktfasen (Läroboken: Kapitel 7)
Kommunikation.
Företagets intressenter
Presentationens avskrift:

Hur vi hjälper kunden till rätt beslut Säljteknik Hur vi hjälper kunden till rätt beslut 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

För att vi skall lyssna dubbelt så mycket som vi pratar………… Vi har 2 öron och 1 mun För att vi skall lyssna dubbelt så mycket som vi pratar………… 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Vad söker kunden? Ett värde Funktion Status Mm Se till att hjälpa kunden hitta rätt produkt Visa värdet för kunden 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Marknadsföring - Försäljning Viktigt att tänka på försäljningen redan vid MF Vilka värden säljer vi våran produkt på Vilka vill ha produkten Och vid rätt tidpunkt 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Varför köper kunden Maslows behovstrappa 5. Självförverkligande 4. Uppskattning/erkännande 3. Social tillhörighet 2. Trygghet o säkerhet 1. Fysiskt välbefinnande 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Behovstrappan i praktiken Rangordnade behov för att gå till frisören Goda råd vid val av frisyr Behaglig belysning Trevligt småprat Skicklig läggning Bra tidningar 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

En bra säljare Vad innebär det? 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Viktigt för att bli en bra säljare Tycka om kunden Vara kunnig Tro på dig själv Tro på dina produkter Tala sanning och håll alla löften 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Skapa förväntningar hos kunden Var intresserad av kunden o kundens problem Ett genuint intresse skapar förtroende Visa hur produkten löser kundens problem Avge löften om vad produkten gör…. Om du kan hålla dem Lyssna på kunden. Var lyhörd börja sälja först när kunden är komfortabel i ditt sällskap 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Förbered dig väl Koll på kunden Koll på konkurrenter Kläder Färdsätt Första intrycket Tre frågor om kundens problem 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Privatkunder Köpvalen styr mycket av känslor Vad styr våra egna val vid köp av underkläder, soffa 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Företagskunder Köpbesluten är mer rationella ofta är trygghet väldigt avgörande 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Kundmöte o säljpresentation Visa alltid på länk ex sågs på fest, rekommenderad osv Unik presentation o inledning inför varje besök hitta en koppling till kunden Fråga om kundens situation Få kunden delaktig i pres. Frågor, kalkyler, titta på bilder/varor osv Skapa kontakt Se på kunden, delaktigheten, ändra efter kundens synpunkter 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Sälpres. forts Kroppsspråket Invändningar Klädsel o uppträdande Pace Talet 20% -rösten 40% - kroppsspråket 50% Invändningar Kunden har inte alltid rätt – men kunden har alltid rätt till trevligt bemötande Kunden har aldrig fel – men du har andra erfarenheter Konkurrenter är inte dåliga, men andra kunder har valt dina produkter pga… 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Kundtyper Snobben Familjefadern Efterföljaren Faktabitaren 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Avslut Se till att kunden har Ett behov Förtroende för dig Råd Kunskap om produkten Viljan 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Avslutsmetoder Rakt Sekundärt Nu eller aldrig Ja-kedjan Prova Listning Referenser Dolda felet Rådgöra 2011 - Jonas Augustsson - induv.se

Efter avslut 2011 - Jonas Augustsson - induv.se