Dagordning och anteckningar från ledarsamlingen 2011-01-16 •Rutiner kring användandet av scoutgården Fritiof låter meddela att när man använder scoutgården.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nyhetsbrev Nr 4, 23 Augusti Nyhetsbrevet ges ut av Innovation Norrbotten AB org.nr: Ansvarig.
Advertisements

Välkomna!.
Välkomna till Förskolan Lodet
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Välkomna på information om gymnasievalet!
Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
Studieresa till Tjeckien 6 dagar 15 – 20 september 2014.
HSS Sjöhumlorna Föräldramöte
Gymnasiearbetet p..
Träning-, tävling- och lägersplanering Tid? Tisdagar Plats? Sjöhistoriska museet alt cykelbanan vid Årstafältet Det är även helgturer från.
Sommarbrev till föräldrar
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Att välja till gymnasieskolan ………är en process som pågår……
_______________ _____ ____________ __________
Utlandsstudier för I:are
11 juni – 1 juli Projektledare: David & William Startade upp arbetet i januari 2011 efter flertalet förfrågningar. Juni 2012 arrangerades 1:a.
Idag Today Repetition: siffror, klockan Repetition: numbers, the clock
Välkomna på information om gymnasievalet!.  Valet görs på  I januari får alla elever i åk 9 inloggningsuppgifter.
Anteckningar •Träningsplanering –Planering nästa år •Permanent bemanning av ledare i grupperna, se förslag i ungdomsguppen.xls •Mer återkommande träningar,
Strandgården vår gemensamma angelägenhet!. Strandgården Strandgården drivs av Stiftelsen Fritidsgårdar i samverkan med församlingarna inom Equmeniakyrkan.
Spelar- och föräldramöte Hjulsbro IK P99 Säsongen 2013.
Informationsmöte Akademi Gul och Blå. Innehåll möte Organisation Organisation HTK:s syn på grupp planering, träning mm. HTK:s syn på grupp planering,
Välkomna 1. SH Ekonomi Resultat 2010 Sysse Hardenby Distriktskassör
Information ESK Ungdom Årsplanen (alla matcher, träningar etc)
Träff med Rob Collie Detta event sponsras av.
Välkomna till Skogens föräldramöte!
Välkomna till Färila skola läsåret 14/15
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Föräldramöte F-02 söndag den 5 april Agenda  Presentation av ledarna  Mål och syfte med våran fotboll  Informationsspridning  Mölndalsalliancen.
If you want to build a ship, don´t herd people together to collect wood and don´t assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless.
Tiden är kort. Presentation av eventuellt nya deltagare Förra minnesanteckningarna Sammanställningen från Workshopen Hur fortsätter vi? Nästa möte Workshop.
1. Vad? Med kvalitetsdeklarationer sätter vi tydliga nivåer på våra tjänster och vår service 2.
HSS Sjöhumlorna Föräldramöte Innehåll Verksamheten –Scouting –HSS –Sjöhumlorna Segling Hajk Läger Lägeråtersamling.
Seminarium Omställningens tid ”Vart vill vi komma? Vad utmärker en hållbar framtid?”
Anteckningar Träningsplanering –13/11 –20/11 –27/11 –4/12 –Planering nästa år Permanent bemanning av ledare i grupperna, se förslag i ungdomsguppen.xls.
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Måsens pedagogiska år 2010 /2011
En dag på. Läser en bok Bygga med tågbanan Rita Mysan – rollekar Lyssnar på musik eller en saga på CD:n Väver Syr Praktiska hyllan; tvätta golv, skruva,
1 Detta är ett bildspel. Om du inte vill bläddra själv så låt tiden jobba för dig. Det kan dröja en handfull sekunder innan bläddringen börjar. Hav tålamod…
Föräldramöte Team Agenda Viggan Vårcup 11/3 (Oskar) Anmälan på andra cuper under våren (Johan) Träningsplan för Team 03 (Fredrik) Aktiviteter.
The first serviceorganization in the world Service above self
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot Fondbolagsträff 2015.
Uppdaterad januari 2015 Webbanmälan till högskolestudier ht 2015 Material för studie- och yrkesvägledare.
HSS Sjöhumlorna Föräldramöte
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
Herman & Brita Utskrivningsprocessen Gislaved.
Page 1, 27 March 2007, © Automation Region Automationsnätverket i Mälardalen Nätverksmöte
Hej alla glada elever och föräldrar i Östadkulle Ridklubb! Vi har nu uppdaterat medlemsregistret och fått tillgång till allas mailadresser. Syftet med.
Kårstämma 2005 Askims Sjöscoutkår. Ekonomi Tillbaka på plus igen –Investeringar var små under 2004 (inköpsstopp under hösten) men kommer att öka under.
Välkomna till Gripens RF Tävlingsmöte ALLSVENSKAN 2015 Division på våren Division på hösten Intresseanmälan Ex. antal för att anmäla.
100814www.karrahf.se Uppstart :00-15: VälkommenEvy 10.05Kansli-information Ingemar/Birgitta Öppettider Café/insläpp/rutiner Lotter Uppdatering.
EN SENSATIONS-, AKTIONS, OCH INTERAKTIONSTEKNIK. KUNSKAPEN OMORGANISERAS.
Korpen INNEBANDYCUPEN november 2009 Ring för Info/anmälan Inbjudan till: Årets roligaste Innebandy-Cup Komplett inbjudan och info på:
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Välkommen! Förskoleklass hösten 2013.
Lagledarträff fotbollen 2015
Pulpetenbladet Juni 2015 Uppfräschning av lokalen Tvärtom om vad vi skrev under aktuellt fliken i förra pulpetenbladet så kommer vi inte att ta in någon.
Sommaren
Sommaren 2017.
Nätverksstruktur Lisa Malmros, Trollhättan
Meeting singles had never been so easy before. The growing dating sites for singles have given a totally new approach to getting into relationships. ‘Singles.
2010 Månadskalender Du kan skriva ut den här mallen och använda den som en väggkalender eller kopiera sidan för en viss månad och lägga till den i din.
Mer äventyr med Testtorps scoutkår!
Tidsplan.
Skogskollo sommaren 2018 Tjejer som börjar årskurs 5 och 6 till hösten (födda -06 och -07) Uppleva och lära sig mer om skogen Prova nya saker Träffa nya.
Årshjul scoutkåren xxx
Om du vill ändra kalenderns utseende kan du använda en ny designmall.
Meeting place Heart´s house
Presentationens avskrift:

Dagordning och anteckningar från ledarsamlingen •Rutiner kring användandet av scoutgården Fritiof låter meddela att när man använder scoutgården i samband med möte skall man checka av följande innan man låser och går hem –Alla fönster skall var stängda och ordentligt krokade. Kolla även rum där ni inte varit. (Det har stått öppet i ett av patrullrummen under julen). –Städa efter er. Lägg saker på sin plats och städa undan papper som blivet över. Sopa om det ligger papper eller grus på golven. –Kolla att kranarna är ordentligt stängda på toaletterna. De kan behövas efterdras efter scouterna –Dörrarna till patrullrummen i övervåningen skall stå öppna. Annars fungerar inte uppvärmningen av scoutgården. –Släck alla lampor och kolla att inga spisar eller kaffebryggare står på. Temperaturen på elementen får absolut inte ställas om. De får inte heller stängas av. Är det problem med temperaturen skall Fritiof kontaktas. •Kårkalendarie (uppdateras på hemsidan kontinuerligt) –Se nästkommande bilder –Kårstämma den 22/2, ny styrelse, nya funktionärer. Önskvärt med en ledar-representant för varje scoutåldersgrupp i styrelsen. –Sommarläger Camp-in-Camp tillsammans med Göta, Masthugget-Majorna och Svanesunds scoutkårer. Vi har skickat in bindande anmälan till Jamboreen att vi håller ett Camp-in-camp läger. Mer information skall ut till scouterna. Preliminäranmälan måste in i februari och definitivanmälan med betalning senast den 31/3. Mycket är redan planerat och ordnat av de övriga scoutkårerna. Vi kommer att behöva hjälpa till med programmet. För ledare skall lägret inte kosta något. Möjlighet att vara med del av lägret finns, men endast de som är där hela tiden kommer att ha möjlighet att följa med på Jamboreedagen. Som vuxen måste man var ledare för att få följa med. Det är mycket som skall anmälas långt i förväg vad det gäller Jamboreen. Vi kommer att försöka söka bidrag från diverse stiftelse mm. för att hålla nere kostnaden. Mer info i slutet av denna presentation. –Kårhajk. Arrangeras av Juniorledarna mha seniorerna. Denna gång förskjuter vi kårhajken till första helgen i juni och har en seglarkårhajk/kårseglarhajk. Mandalay är bokad och det skall undersökas ifall vi kan ha tältläger på Rävholmen. •Kurser Maggie undersöker vad distriktet har i lämpliga kurser. Speciellt för vår nya ledare och de som har gammal eller ingen scoutbakgrund. Det finns en hel del kring nya scoutprogrammet som kan ordnas som studiecirklar som är bidragsberättigade. Det kan var en stor hjälp för oss vid programläggning. •Övrigt –Det är viktigt att vi har korrekta uppgifter i vårt medlemsregister. Anders G har gjort nya listor. Kolla dessa noga. –Katja vill ha in närvarolistorna för hösten snarast. –Styrelsen kommer att under nästa styrelsemöte utarbeta en budget för Har ni åsikter om vad som bör finnas med så maila styrelsen. –Johan S efterlyser några av de små sjukvårds-kitten. Alla skall ligga samlade i sjukvårdsskåpet i hallen i undervåningen under vintersäsongen. Då kan gå igenom dem och kompltterar. Dessutom vet alla var det finns. De som plocka ut från detta fårråd skall kvitteras ut på en lista som kommer att sitta på dörren. –Stormköken som skall förvaras i materielskrubben innanför segelrummet skall kvitteras ut på ett liknade sätt.

Vårterminen 2011 Ledarsamling Läger info Termin start Kårstämma Def anmälan sommarläger Arbetshelg Prel anmälan sommarläger Campincamp hajk Campincamp Sommarläger Avslutning SportlovPåsk Himmelfärd & nationaldag Semestrar Mötestider • Sjöfåglarna träffas på måndagar • Fiskarna träffas på tisdagar • Segelfartygen träffas på tisdagar • Eskadern träffas på onsdagar • Konvojen träffas på torsdagar • Skeppsgourmeerna träffas på söndagar ? Styrelsemöte • 24 januari 18.00, budget • 1 mars 18:30 konstituering ny styrelse • 30 mars • 27 april • 17 maj Ledarsamlingar • Minst 3 st datum ännu ej bestämt Veckonr

Närvarolista tot 24 st, alla avdelningar representerade

Info träff inför sommarlägret kl • Defintivanmälan till Jamborren skulle ha varit inne Nästa alla seniorer (utmanare) kommer att åka och ett flertal P-scouter (äventyrare) • Kåren kommer att ha läger samtidigt. Infoblad skickades ut till P-scouter (äventyrare) och Juniorer (upptäckare) innan jul. Lapp med preliminäranmälan kommer att skickas ut. Definitivanmälan med betalning måste var gjord 31/3

What is a World Scout Jamboree? Every four years, tens of thousands of Scouts, from every corner of the world, gather in a tented city for two weeks of activities and adventure! This is a fantastic event where up to 40,000 Scouts live and learn together. This is an amazing first-hand experience of multiculturalism in action, an opportunity to interact and participate with others from different cultures and to build solidarity and understanding across cultural and geographical boundaries. This is a World Scout Jamboree! Sommaren 2011 kommer hela världen till Sverige. Det är då Sveriges scouter är värdar för 22nd World Scout Jamboree - Världsscoutjamboreen Who comes to a World Jamboree? Everyone participating in the World Scout Jamboree has to be a member of an organisation that is part of the World Organization of the Scout Movement. * Participants at the Jamboree must have turned 14, but not have turned 18 at the start of the camp. * Scouts 18 and over can participate as members of the International Service Team. * Visitors will be able to come to the site during the event and get a taste for Simply Scouting. Camp in Camp, som är en viktig del av World Scout Jamboree temat Simply Scouting, innebär att jamboree-deltagarna åker ut till ett mindre läger för att delta i typisk svenskt lägerliv. Camp in Camp lägret arrangeras av svenska och nordiska kårer. Camp in Camp är ett fantastiskt tillfälle för medlemmarna i er kår att under tre intensiva dygn umgås med scouter från hela världen. Jamboree scouterna kommer ut i patruller om 10, så för varje tillfälle får ni minst 4 olika nationaliteter på besök. Som tack får dessutom alla era lägerdeltagare besöka World Scout Jamboree gratis, ett besök som arrangeras av Camp in Camp Department och om lovar spännande upplevelser.

Camp-in camp Sommarläger vid Ringsjön •Tillsammans med Göta, Masthugget- Majorna, Svanesund •Tidpunkt 29/7 – 5/8, tot 8 dagar •Busstransport Kruthusgatan-Ringsjön •Kostnad 2500:- preliminärt •Preliminärt deltagarantal 67 st •Under 3 dagar tar vi emot besök från Jamboreen •På torsdag 4/8 får vi en heldag på Jamboreen •Vår grannar kommer att var Eslövs och Sisjöns scoutkårer •Preliminäranmälan senast 15/2 •Definitivanmälan med slutbetalning 31/3 Ringsjön Jamboreen Rinkabyfältet