”Vi skapar möjligheter för affärer och erbjuder en marknadsplats för dina miljöinnovationer” Mikael Öhlund VD
PROJEKT TIDSRAMSTATUS PÅGÅENDE Technical Visits nordligt nav för miljöteknik och hållbar stadsutveckling
UMEÅ ENERGIUMEVA STRÖMPILEN BIOENDEV ESAMTHYRÉNSHYBRICONFOLKETS HUS SWECO SWETREE
TECHNICAL VISITS UMEÅ ENERGIUMEVA STRÖMPILEN BIOENDEV ESAMTHYRÉNSHYBRICONFOLKETS HUS SWECO SWETREE
TECHNICAL VISITS UMEÅ ENERGIUMEVA STRÖMPILEN BIOENDEV ESAMTHYRÉNSHYBRICONFOLKETS HUS SWECO SWETREE
Möjligheter för miljöteknik Intresset för svensk miljöteknik potentialen för export är stor Cleantech en av de snabbast växande marknaderna i världen Umeå har mycket att erbjuda!
Utmaningar 80 procent av miljöteknikföretagen har högst 10 anställda Draglok och dörröppnare krävs Helhetsgrepp kring besökshantering Paketering av systemlösningar
Målgrupp Demoanläggningar Expertkompetens Systemlösningar Små och medelstora företag INTERNEXTERN Nationellt Internationellt Företag Organisationer
Vad gör projektet? Att utveckla affärsmodell för och samordna studiebesök till intressanta besöksobjekt/demoanläggningar i regionen Utveckla affärsmodell för medverkande små och medelstora företag i regionen, ex. inom Nätverket för hållbart byggande i kallt klimat Kartlägga och utveckla kontakt med strategiska marknader för medverkande företag i dialog med ex. Exportrådet. Kartlägga och utveckla miljöprestanda hos medverkande företag och organisationer i dialog med Umeå kommun (vid tillsyn). Kartlägga och lyfta fram potentiella innovatörer inom regionalt förankrad forskning och utveckling. Gemensam marknadsföring av regionens satsning tillsammans med berörda nationella aktörer som ex. Swentec, ISA och Exportrådet.
Exempel GEMENSAM HEMSIDA SYSTEM FÖR BOKNING AV BESÖK KONREFENSER World Sustainable Building i Helsingfors Energiutblick COP 17 i Sydafrika E-days. i Göteborg CLEANTECH AWARNESS TOUR PRESSAKTIVITETER & PR-ARBETE
Vad gör medlemmarna? Paketering av systemlösningar Säljtillfällen, både nationellt och internationellt Nätverksutveckling Dialog om företagets miljöprestanda genom miljörevision. Gemensam marknadsföring NI SOM MEDFINANSIÄR I FORM AV TID AVSER ATT LÄGGA TOTALT 150 TIMMAR UNDER PROJEKTTIDEN