Kort genomgång och repetitionsövningar Vad ska du kunna vid avsnittsavslutet?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Plugga bättre och effektivare
Advertisements

Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
Samtala om böcker.
Att dras in mot föremålets mitt
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
… som skulle arrangera en löptävling.
Vad ska du kunna nästa vecka vid avsnittsavslutet?
Ett bildspel om dig och dina kompisar.
Muntliga nationella prov i svenska
Följ med Ann-Sofie på älgjakt. Här är jag Här är mitt pass idag.
SSQ 5.6 sida 1 De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. För varje fråga ska.
Lektion 4 Kort om olika typer av statsskick/politiska ideologier.
Läsfrämjande inom studieförbunden Kultur i Väst
Åk 9 - året då det händer -.
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
Att läsa och studera.
Musik & kommunikation 50p.
Presenterad av Susanne Jerkenstam
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Röd & Grön Zon I RÖD ZON Pratar jag till … DIG! I GRÖN ZON
Wienklassicismen
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Var vänlig svara på nedanstående frågor innan du svarar på frågorna om din hörsel Namn: Datum: Ålder: Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder.
Ver 1.0 Välkommen till bridgelärarutbildning Allmänpedagogik Bosön Kursledare Bengt Nygren.
De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. Du svarade på samma frågor tidigare.
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Musikens grundbegrepp och symboler
Ta ställning och handla!
Vi undersöker kraft och rörelse
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Konsten att lyckas med sina studier
Riktad skrivning Vad kommer du ihåg för några läsförståelsese- medhjälpare ? Vad minns du om dem? Skriv tills jag säger stopp, sen läser ni upp vad ni.
Demokrati.....
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ordkunskap Ord och begrepp som används för att uttrycka känslor, kunskaper och åsikter. Ords och begrepps nyanser och värdeladdning.
Vägledare Ingela Holmquist (HQ) Tel:
FOXPOPULI Introduktion av deltagare – ice breaking och lära känna varandra “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Världsmusik Musik från hela världen!
KÄLLKRITIK.
Att skriva dikter.
Idrottspsykologi.
Nordiska språken del 1 Lgr-11 säger: ”Du ska känna till likheter och skillnader mellan svenska och de andra Nordiska språken”
om företaget där du gör din praktik!
MATTAJM!!! LITE FRÅGOR? ÅTERVINNING? VAD KAN DU GÖRA? VAD KAN VI GÖRA TILLSAMMANS FÖR ATT KLIMATET SKA BLI BÄTTRE? VAD KAN VARJE.
Hur du tar hand om din kunskap
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Presentation av Ta ej bort detta. Om du gör det är det brott mot våra regler. Reglerna hittar du under sidan OM KLASSKLUR. Läs de innan nedladdning.
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Fröken My. My Sara Ann Fagerstedt (Nordström) Lilla My föddes den 18 februari 1980 Halvirländska 2 barn (11 och 7) Bor i Spånga i villa Älskar att virka.
Religionskunskap 1 och 2.
Nationer, ideologier och folkmord genom
STUDIETEKNIK.
Ska Sverige ha dödsstraff eller inte?
Lära för livet!.
Textlösa bilderböcker
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Familjen Alm s dag.
Centrala teman i musik Åk 8.
6. Hur påverkas politikerna?
Spelarmöte F-11 Välkomna!
Planering november – kurs D Tema kultur
Presentationens avskrift:

Kort genomgång och repetitionsövningar Vad ska du kunna vid avsnittsavslutet?

Du ska kunna  Säga något om den moderna popmusikens tillkomst och utveckling.  Känna till vilka instrument som brukar vara i en poporkester.  Lyssna på fyra eller fem stycken och beskriva vad du hör samtidigt som du relaterar det till vad du lärt dig om popmusik i historien.  Kunna tolka en poplåt på ett genretypiskt sätt.

Så här beskriver man C målen i boken "Heja"  Du kan diskutera på ett utvecklat sätt hur man kan använda musik i olika situationer. Du diskuterar på ett utvecklat sätt vad musiken betyder och har betytt för människor och samhällen.  Du kan på ett bra sätt känna igen och jämföra vad som är typiskt för olika musikstilar och musik från olika tidsperioder och kulturer. Du känner igen olika instrument och instrumentgrupper på ett bra sätt och beskriver hur de används i olika situationer.

Hur ska du veta att du kan allt?  Idag repeterar vi med hjälp av ett häfte.  Vi arbetar kort med instrumentkännedom.  Lyssnar och diskuterar  Tittar på vilka resurser som finns till hands.  Tränar på att spela

Vad har du att läsa på?  Papper från dagens lektion.  Utlagd information på mattiasmusiksidor  Lyssningstips på musiksidor  Och på (Spotify länk kommer strax med lyssningstips här och på ”spacen”)

Lycka till! Har ni övriga frågor får ni gärna maila mig på