6ornas studieresa till England Bilder från onsdagen den 24/8

Advertisements
Liknande presentationer
Berättande texter Kännetecken för berättande texter –

Onsdagen den 29/ åkte klass 3A och 3B till Gamla Linköping.
Klassens besök på Lusten. Klassen besökte Lusten på museét den 14 oktober. Alla på skolan har i omgångar varit där under hösten. Först fick vi en rundvandring.
Elsa Beskow.
När Ella fick plaströr i öronen
Välkomna till Förskolan Lodet
GÄDDSLAGET 2014 LANDSKRONA GK Gäddslaget 2014 Onsdagen den 14/5 är det dags att borsta av klubborna och putsa skorna, året gäddslag spelas.
Sagan om den hungriga vargen
Bildspel om konstnären
Studieresa till Tjeckien 6 dagar 15 – 20 september 2014.
Så här jobbar vi på smaragden
Ödehuset Måndag Det var en gång en familj. En pappa som hette Peter och en mamma som hette Mia. De hade två barn som hette Max och Tilda. En dag hade Max.
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
Patientenkät sommaren -13
Kamratstödjar konferens 5/ Dagen startade för kamratstödjarna när de anlände till Munkedals folkets hus. Kamratstödjarna blev incheckade och fick.
Unga och arbetslöshet En sammanfattning av publikationer sedan 2003 Susanne Zander Utredare Ungdomsstyrelsen.
3B Herrgärdsskolan, Västerås
Resan till Göta Kanal maj Vi samlades vid Shellmacken Norsborg.
Les meilleures photos de
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Solros fyller 1 år. Här kommer Putte. Idag är det kalas, kalas, kalas!
Det svenska kulturarvet
En guide i praktisk loggboksanvändning
Brev från Pingvinen.
MITT PÅSKLOV 2012 JESPER ALLANSSON. Påskafton 7 april Mormor och morfar åkte hem till Karlstad dom hade varit här nåra dagar. När dom hade åkt hem cyklade.
Kirik Viking.
Idag Today Repetition: siffror, klockan Repetition: numbers, the clock
Projekt Tyskland 2008 Avresa: Onsdag 14/5, tidig morgon Hemkomst: Tisdag 20/5, sent.
Krönika av latinets Chronika= tid (årskrönika)
Behov av guider och reseledare
Trollet Handlar om ett troll.. Det var en julafton som Maja fick ett litet låtsas troll, den blev hon glad för. Trollet som hon fick såg ut så här: Mörkt.
Vad har du gjort idag, Riitta?
Vår resa till Kolmården 12/6-13. Under läsåret 2012/2013 har klass 1 arbetat med djur och natur i vår närmiljö. Vi har arbetat både med vilda djur i våra.
LONDON Tisdag 18 september var det äntligen dags!.
MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG.
Beringskolan gick upp kl åkte kl Plockade fram frukost 1:orna skulle till sagomuseet 3:ornas klassrum fruktrast kl
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
6ornas studieresa till England Torsdagen den 25 augusti av Högstorps skola.
Den börjar i Oslo ! Vi åkte till Stavanger där hade vi jätte-kul. Vi badade i de is-kalla havet sen gick vi ut och åt god mat. Sen tog vi flyget till.
God Jul Du behöver inte vänta till Jul…
När ska man använda de och när ska man använda dem.
Vi gick även förbi en liten göl där vi såg ganska mycket mygglarver simma i vattnet. Barnen ville inte bara titta på mygglarverna, de ville även undersöka.
London torsdagen den 28/8 I dag besökte studiegrupperna A och B London, vi fick en guidad tur inne på Towern, såg en del kända platser och åkte London.
Cypern Anders kom till finalen i aktiespararnas golftävling och i november bar det dit.
The Bitter End av Högstorps skola 6ornas studieresa till England Lördagen den 27 augusti.
Cobham Hall Tisdagen den 26/ Ännu en regnfylld dag börjar närma sig sitt slut. Alla grupperna har under dagen hittills haft tre inomhuslektioner.
Så firade vi födelsedagar förr.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Pengar 1 Jacob Freij, Mogärdeskolan 4-9, Vetlanda –
Det var en gång en drake som hette Nidaros
Min praodag på dagiset Kotten. Förmiddan  ställde frågor  Byggde lego med Felicia  gick ut  Fanns 8 barn på stora  När vi kom ut åt frukt.
Av: Ninni Byrestam. Eleverna (faddrarna) i klass 3A fick ett uppdrag… Välj en bok som du tror att ditt fadderbarn tycker om. Öva på att läsa boken med.
6ornas studieresa till England Fredagen den 26 augusti
Människan Vi människor har en överlägsen hjärna och en unik hand med tumme. Människans första steg mot att bli människa togs när hon började använda.
Johanna Olausson, Norrängsskolan, Huskvarna –
Bokprojekt Hjulsbroskolan 2009
God Jul Du behöver inte vänta till Jul…
6ornas studieresa till England Bilder från 22-23/8
Ärtan på Prinsessan Av Embla Björk.
Hej där allihopa!!! Så har då ännu ett år gått och ännu en jul står för dörren. Inte mycket till julstämning med grå och brun mark.
MAKTLEKAR.
Enkätundersökning: Feriearbetarna De ungas upplevelse av arbete inom Vård och Omsorg inom Göteborgs Stad Erika Rodríguez Lindgren.
Museet i Stockholm. Vad kan du se? Agnetha, Björn, Benny och Anni-Frid som var medlemmar i ABBA bandet. ABBA uppträdda på 1972 till ABBA The Museum.
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Jobb.
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Familjen Alm s dag.
Förändringar Insatser
Sommarlovsbingo Bokrecension skriv om den bästa boken du läst i sommar
KICK OFF P-96!!! Hej alla barn o föräldrar! Nu har vi haft sista gemensamma träningen innan sommar uppehållet.
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Hör och härma.
Bellas besök i Bräcke.
Presentationens avskrift:

6ornas studieresa till England Bilder från onsdagen den 24/8 av Högstorps skola

Sammanfattning av onsdagen Nu har onsdagen passerat och studiegrupperna A och B har varit i Rochester på förmiddagen för att sedan spendera pengar i ”Blue Water” på eftermiddagen. Dagen inleddes med frukost och kl. 09.30 åkte vi till Rochester. Först besökte vi katedralen och fick lära oss mer om Benedictorderns munkar samt få en guidad tur av katedralen som är Englands näst äldsta. Den har två stilar, den första, äldre, delen är romansk (normandisk) och den senare, yngre, delen är gotisk. Därefter vandrade vi längs en mysig gata med butiker av äldre stil och barnen våldgästade framförallt ”Candybaren” som troligen fördubblade sin årsomsättning. Efter lunchen åkte vi till ”Blue Water” som är stort och byggt i ett gammalt stenbrott. Där fanns närmare 400 olika butiker varav några var riktigt stora till ytan. Här lyckades även de mest sparsamma att ”spendera” en stor del av sina shoppingpengar. När vi närmade oss butiksområdet och såg byggnadskomplexet lite snett från ovan så gick ett glädjerop genom bussen. Vi åkte hem och åt middag och på kvällen blev det återigen bad samt bollspel i sporthallen innan Björn läste vidare på boken. I morgon, torsdag, startar lektionsdagarna. De kommer att jobba med insekter och småkryp, bild & form, språklekar och annat smått & gott. Dagen har flutit på bra och barnen verkar vara glada och nöjda. Vi vuxna börjar bli trötta, ljudet, ansvaret och bristen på ”egentid” och sömn gör en ganska seg. Samtidigt är det både roligt och lite av ett previlegium att få vara med om detta tillsammans med barnen. ”Cobham Hall” med sidoprogram är en fantastisk upplevelse som man lär minnas med glädje i hela livet. Hälsningar /Hansi och all annan personal