 Webpanel med 1600 svarande  Svarsfrekvevens om 57%  Riksrepresentativt urval  15-70 år.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Advertisements

Serviceprojekt för att eliminera obstetriska fistlar i Liberia
Novus Allmänheten om regional identitet i Dalarna (Del B)
TT-GRUPPEN Grafik Färdiga sidor TT Kompetens Nyheter Bild/ video Grafik Text Feature ”Nyhetskunder””Uppdragskunder” bild •Redaktionellt innehåll •Skalfördelar.
13 jan feb apr jul jul nov feb okt nov dec 2006 Var får jag veta mer om EU? • På EU:s.
Goda affärer på förnybar energi
Ungdomars drogvanor 2011 Undersökning bland årskurs 9
Goda affärer på förnybar energi | Lantbrukarnas Riksförbund Sid 1.
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Underlag för att utveckla ett nytt ”Vinna”
Romersk skulptur Exempel Förutsättningar Kännetecken
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Projekt Respekt Strategisk plan: Öka andelen under- representerat kön på utbildningarna Bakgrund: 85 % kvinnor, 15 % män Dekanus gav projektgrupp uppdrag.
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
Sociala medier Twitter Facebook Bloggar YouTube.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Ö Cissi Cissi Dahl & Anneli Bengtsson X-Ovation.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!”
Projektföljeforskning
TV4 Valet av ny partiledare för Socialdemokraterna Mars 2011 Irena Busic.
Nordeas boendebarometer- förväntningar och attityder Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Beställare Konsult Projektnummer Datum Anna Söderman, Norrbottens läns landsting Lars Aldemark Information om svininfluensan i Norrbotten.
Av: Simon och Jonatan.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Bakgrund Tolgs socken = område med ca 500 invånare T.om. augusti – 3200 samåkta mil, 1106 passagerare I mars: 510 resalternativ.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Fakta om undersökningen
INFÖR NATIONELLA PROVET
Out of home Jannike Sköldebjer MMS. Bakgrund People Meter-panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans.
Att bilda opinion för bibliotek 1. Utgångsläget 2.
Folkbildning som del av energi- och klimatstrategi.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Fakta om undersökningen
App vs webb Andreas Sjöström. © Sogeti Andreas Sjöström Sogeti App Center New Technology Leadership Award 2011 Topp 10 utvecklare i Sverige 2010 (IDG)
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
Resultat från mätningar av
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Rapport Förbifart Stockholm Uppföljning efter beslut Bil Sweden & MRF.
STs arbetsmiljörapport i samarbete med SCB Seminarium Torbjörn Carlsson.
2015.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Undersökning arbetslöshet/90- dagarsgarantin - SSU Representativt urval år
Nordiska Undersökningsgruppen /2005 års brukarundersökning Hemtjänsten och Äldreboendet Nacka kommun
SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Marknadsundersökning Förvaring sep 2009 Sverige. Genomförande Undersökningen är genomförd av Norstat på uppdrag av JM AB/Seniorgården AB. I Sverige är.
Snabbreferens för © 2013 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Lync-startskärmen På Lync-startskärmen finns paneler i hubben till vänster som ger dig smidig.
Praktisk epidemiologi för allmänläkare
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Tekniska museet alla små geniers favoritställe.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Vad är Leorvision? Vi tar kundens reklamfilm ut i stadsmiljön med bibehållen kvalitet Möt kunderna med reklambudskapet där de tar sina köpbeslut Fungerar.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Det där tror jag inte på! Om egenintresse.
Vilka möter vi i reklam och marknadsföring?
Byt perspektiv – från reklam till journalistik
Kundundersökningen Enkätfabriken har genomfört en kundundersökning om de arbetsmarknadsinsatser som kommunen finansierar. Syftet med undersökningen är.
Presentationens avskrift:

 Webpanel med 1600 svarande  Svarsfrekvevens om 57%  Riksrepresentativt urval  år

Önskar du ta del av Ybuss undersökning mejla då

Som sagt mejla

 minuter spenderas på Facebook - varje månad!  24 H video läggs ut på Youtube – i minuten!  bilder på Flickr (13x mer är US Library of Congress)  tweets läggs ut på twitter - om dagen !

Varumärke FörrNu PR Reklam Upplevelse Konversation Varumärke PR Reklam Upplevelse Konversation

Upplevelser Konversation Bra upplevelser……ger positiva konversationer Dåliga upplevelser……ger negativa konversationer … som leder till fler kunder … och leder till färre kunder

Intresse att påverka Möjlighet att påverka