Framgångsnycklar Främjar entreprenörsandan hos människor

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En attraktiv Östgötaregion Där stad och land är med på tåget?
Advertisements

Ett transnationellt perspektiv på global migration
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Näringslivet in i skolan Blackebergs gymnasium
CHPS AB Stockholm Hornsgatan 180, Stockholm Hos oss får du lära dig att:  Skapa och förändra.
Devis ”Alla människor har lika värde, därför behandlar vi alla olika!”
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Mitt jobb & Min karriär.
HALVLEKSTANKAR. "Bra att utbyta erfarenheter och idéer med andra skolbibliotekarier och fackbibliotekarier!"
Från idé till verklighet!
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Yrkesförbundet för dig som jobbar med försäljning och marknadsföring.
Sociala företag & egenmakt
Hur tänka och göra som processtödjare
En introduktion till SEB Way
Vad är identitet?.
Effektiv miljötillsyn Ett projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Genus i följeforskning & lärande utvärdering
Utvecklingskraft för svensk livsmedelsindustri. Ett av KK-stiftelsens expertkompetensprogram Styrelsen hämtad från näringslivet och akademin Mötesplats.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 INTRODUKTION AMBASSADÖRER FÖR KVINNORS FÖRETAGANDE
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Näringsdepartementet Främja kvinnors företagande Regeringens satsning för att främja kvinnors företagande
Grönt ledarskap och transporter Carl-Arne Pedersen, ordförande EMC.
NPF-Huset.
Värdegrund, Vision och Verklighet.
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Utvecklingskraft för svensk livsmedelsindustri. Ett av KK-stiftelsens expertkompetensprogram Styrelsen hämtad från näringslivet Mötesplats för kunskapsutveckling.
ÅRJÄNGS KOMMUN Välkomna till Fokusgrupp i Projektet CREARE VIVERE finansierat av Europeiska Socialfonden.
Ett material från Migrationsverket 2015 Här kan den som gör presentationen lägga in sitt namn.
LIFT MÅL LIFT Ett utvecklingsprogram för deltagaren och deltagarens företag.
Tankens Trädgård - från idé till PrAkademi! Ordförande Ingrid Thuresson –29 VÄLKOMMEN!
Tankens Trädgård - från idé till PrAkademi! Ordförande Ingrid Thuresson –05 VÄLKOMMEN!
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
NEA Seminarium 7 december 2004
Simidrott för alla SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.
En kurs för att hitta din affärsidé
Utvecklingskraft för svensk livsmedelsindustri!.
TREADMÖTE 15 APRIL 2010/VÅRA ROLLER I PROJEKTET 1 ETT SAMVERKANSPROJEKT FÖR STUDENTER, FÖRETAGARE SAMT MENTORER I SKÅNE NV MENTORERNAS ”BIDRAG” Matchning.
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare. Alla kaktusar kan blomma om förutsättningarna är de rätta!
Sara Nyberg, ECE/Lärande Dan Borglund, ECE/Lärande
Sverige i Europa Europa i Världen Presentation av Europeiska socialfonden Uppsala 2 december 2008.
Vad är identitet?.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Främja kvinnors företagande 2007–2009 Främja kvinnors företagande
Ett material från Migrationsverket VARFÖR… vill människor komma hit?VEM… bestämmer?VAD… gör Migrationsverket?
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Regionala styrkor och branschkluster i Helsingborg-Helsingör
Vår Framtid sitter just nu på skolbänken Vad skall jag bli när jag blir stor Tänk om vi kan vara med och inspirera och påverka den ?!
Life Science betydelse för Västsverige. Life Science – en framtidsbransch Viktig bransch för den nationella och regionala tillväxten.  20 % av Sveriges.
”Nyckeln till vårt land” Samverkansprojekt mellan Vännäs kommun, Svenska kyrkan och ABF.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Om Barbro Renkel ….
Dalarnas nätverk för hållbar konsumtion. Avsiktsförklaring Dagens konsumtionsmönster behöver förändras och bli hållbara utifrån alla tre aspekter av hållbar.
ATT LÄRA SIG SKAPA GODA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ATT MÖJLIGGÖRA LÄRANDE Ann-Charlotte Mårdsjö Olsson
När idéer ska utvecklas När företag ska växa. Järnvägsklustret Gunnar Heinemann.
ANN-CATRINE HEIDMARK OCH BENGT KALLENBERG. 4Focus – inspiration vid utveckling och förändring För att attrahera de bästa För att utveckla dina ledare.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Från idé till lönsamt företag. 2. Vision och affärsidé Vår vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vår affärsidé.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Dalarna ska vara ledande i Sverige för lanthandelsutveckling och
Främja kvinnors företagande
Civilsamhället – en förutsättning för framgång
Presentation av affärsplan
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
LIF e-hälsa 2019 Hur bidrar Sveriges forskande läke­medels­industri till visionen ”Sverige bäst i världen 2025”? Urval hemsidan.
Presentationens avskrift:

Framgångsnycklar Främjar entreprenörsandan hos människor Skapar fungerande levande nätverk Bidrar till utveckling och tillväxt

Syfte och mål Öka över- levnad och långsiktighet Främja nyanställningar Synliggöra förebilder Förändra attityder Påvisa dolda resurser inom organisationer, stat, kommun och landsting Betydelsen och konsekvensen av samverkan Stärka den egna identiteten Bygga affärs- relaterade nätverk för tillväxt Bygga broar mellan nya- etablerade företag och organisationer

Huvudnyckeln Affärsmannaskap Affärsidé Affärsfokusering Företagar/ledarrollen Affärsplan

Marknadsnyckeln Nätverksbyggande Mediakunskap Tydliggöra budskapet Marknadsplanering Mässkunskap

Kassaskåpsnyckeln Konsten att ta betalt Ekonomiplanering och analysering Ekonomiska begrepp Finansiering Försäkringar

Omvärldsnyckeln Omvärldsbevakning Framtidsscenario Trender Visioner

Personalrumsnyckeln Ledarskap Rekrytering Kompetensutveckling Medarbetarsamtal Förhandlingar Avtal

Dyrken Hur når jag ut? Förhandlingsteknik Retorik Koder Säljteknik Presentationsteknik

Framtidsnyckeln Egna företags/organisationsvisioner Mentorskap/Coachning Nätverkets fortlevnad Nätverksauktion

Processledare Yvonne C Stafrén Stafrén Consulting AB 0705-34 00 73 yvonne@stafren.se www.stafren.se Ingrid Andersson F.a Ingrid A 0730-83 82 81 ingrid@ingrida.se www.ingrida.se

Några ord från våra deltagare Min självkänsla har ökat 300%. Inspirationen, idéerna och erfarenhetsutbytet var toppen för mig. Alla entusiastiska föreläsare och flexibiliteten hos ledarna. Helheten och variationen av ämnen har varit det bästa. Lärt mig allt om marknadsföring och hur viktigt det är. Nätverkandet, mötet mellan olika branscher gav mig mycket. Jag har fått en riktig vitamininjektion Känner mig otroligt stärkt i min ledarroll Vidgat mitt tänkande Lärt mig att ta betalt för mina tjänster Focus på det vi behöver och mycket substans Strukturen och all ovärderlig kunskap. Det är guld värt för mig.