Skapande skola-redovisningar 2018/19 Sändningen börjar kl

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stöd till riktade insatser inom området psykisk hälsa Sektionen för vård och socialtjänst1 Överenskommelse mellan staten och Sveriges Kommuner.
Advertisements

Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
En hållbar organisation
Utbildningsförvaltningen
Exklusive nyanlända elever
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Solna stad Skolundersökning 2015
PRAO vecka 16 & 17 ( april).
Mellan-/ Slutrapport Produktionsincitament för den audiovisuella branschen Utländska finansieringsmottagaren Diarienummer Produktions namn Rapporteringsperiod.
Hur mår niondeklassare i Sörmland? Trender
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Ekonomisk redovisning och rapportering för år
Nordens bästa Digitala Arbetsplats
Svenska Brukshundklubben
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Lärarlöner Löneavtal Statliga satsningar Lokal lönebildning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Disposition – konsten att läsa skolstatistik
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Information från NypsCentralen
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Elev- och Föräldraenkät
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Välkomna, nu börjar vi! Nina Frid Susanna Höijer handläggare handläggare.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Framtidsmöte Trygg hemma Vi kommer alltid att vara på väg! Kiruna
Kommunala aktivitetsansvaret
Uppföljning av Norrlandstingens folkhälsopolitiska program
Inte bara språk Skolverket, Piotr Koscielniak
Fristående gymnasieskolor
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Ska Västra Götalandsregionen
Kvalitetsmätningar under perioden vt 2014 – ht 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Stockholmsenkäten Elevernas svar – till nytta för många!
Möjligheter till finansiering?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Extrastämma
Hållbar utveckling måste vara
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Struktur i modellen, 5 steg
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Presentationens avskrift:

Skapande skola-redovisningar 2018/19 Sändningen börjar kl. 10.00

Läs mer om redovisningen på vår hemsida i ”Så redovisar du”: https://www.kulturradet.se/sok- bidrag/vara-bidrag/skapande- skola/sa-redovisar-du/ Välkomna! Glöm inte att sätta på ljudet på din dator! PPT-presentation inför redovisning Du kan ställa frågor i frågefältet. Efter PPT presentationen svarar vi på frågor i mån av tid fram till kl. 11.00 Vi sammanställer alla frågor efter webbinariet och frågorna med svaren publiceras på vår webbsida

Redovisa senast 26 september Via onlinetjänsten som har öppnat den 29 augusti 2019 Viktigt att tänka på: Stäm av projekten/aktiviteterna mot ansökan, mot beslutet samt eventuella beslutsnoteringar Läs bidragets generella villkor och specifika riktlinjer för 2018/19 Sammanställ eventuellt underlag från olika skolenheter Stäm av ekonomiskt utfall Se om det finns oanvända medel som ska återbetalas Kontrollera att högst 20% av det beviljade bidraget anges som övriga kostnader Kontrollera att rätt summor anges på rätt poster i den ekonomiska redovisningen

Att betala tillbaka oanvända medel Återbetalningen kan göras i samband med redovisningen. Ange ert diarienummer KUR 2018/xxxx (x=efterföljd av 1-4 siffror) Kulturrådets bankgiro är 5052-3950 med organisationsnummer 202100-1280 Ni behöver inte invänta handläggarbeslut från Kulturrådet för att återbetala kvarstående medel Återbetalningarna ska göras senast den 24 oktober 2019

Uppgifter om bidragsmottagaren Kryssa i om ni fått medel för förskola, grundskola eller båda delarna Om ni som offentlig huvudman i ansökan inkluderat fristående för- och grundskolor, kryssa i dem även i redovisningen Har ni beviljats medel för två olika ansökningar ska ni också göra två redovisningar! Stäm av mot beslutet

För grundskolan Omfattning och innehåll beskriv vilka projekt ni har genomfört tillsammans med professionella kulturaktörer Erfarenheter av arbetet Beskriv resultat och effekter utifrån olika perspektiv

Resultat och effekter, ska ni besvara utifrån: För förskolan Beskriv genomförda projekt tillsammans med professionella kulturaktörer Resultat och effekter, ska ni besvara utifrån: Barnens perspektiv personalens perspektiv Huvudmannens perspektiv

Yrkesverksamma professionella kulturaktörer Kulturrådet gör ett urval på 15 procent och granskar hur huvudmän har säkerställt professionaliteten Det är huvudmannens ansvar att stämma av att Kulturaktörerna uppfyller bidragets krav och skicka in kompletterande info till oss vid förfrågningar Ha därför till hands CV eller motsvarande som visar på hur ni resonerat kring professionaliteten Kulturaktörernas egen marknadsföring som erbjuder ”Skapande skola” paket är ingen garanti för att det uppfyller bidragets krav på professionalitet Kulturrådet har ingen lista på godkända och icke-godkända kulturaktörer

Listan över kultur aktörer Var tydlig med att ange namnet på den professionella kulturaktören, inte namn på firma, förmedlarorganisationens eller pjäsens/utställningens namn Timmar med elever är det kulturaktören gör tillsammans med eleverna på eller utanför skolan Timmar för elever är visning, föreställning eller besök Ange det konstområde som kulturaktören anlitats för, oavsett hur kulturaktören annars presenterar sig Listan över kultur aktörer

Förklaring till frågan om Rättighetsperspektivet s.9 Här ska du beskriva genomförda Skapande skola projekt eller aktiviteter, exempelvis: En teatergrupp som har ett normkritiskt budskap i sin föreställning projekt som bryter könsstereotyper kring konst och kultur Förklaring till frågan om Rättighetsperspektivet s.9 Det här fotot av Okänd författare licensieras enligt CC BY-SA

Bifoga gärna bild eller filmklipp från projekt Bild och film tagen med mobilkamera fungerar utmärkt Viktigt att personer på bild/film har gett sitt samtycke.

Kommande webbinarier hösten 2019, alltid kl. 10-11! 9, 10 och 12 september samordning av Skapande skola 26 november läsåret 2020/21 Läs mer på vår frågeportal och webbplats: https://kundo.se/org/kulturradet/posts/skapande_skola_och_musik_ och_kulturskolor/ https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/vara-bidrag/skapande- skola/

Frågestund! Frågestund? Här tar vi upp några av de frågor ni ställt till oss vid anmälan. Efter hand tar vi även de frågor som kommit upp under sändningen. Alla frågor publiceras på webbsidan Frågestund!