Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Upphandling av välfärdstjänster – valet av modell
Advertisements

Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Hur länge har vi haft vi regler?
vid Offentlig Upphandling
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Upphandling av stöd till bredband
Inköpsrutiner.
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
Välkomna till en dag om eArkiv
Småföretagen och den offentliga upphandlingen 25 augusti 2009 Sundsvall Peter Germer Företagarna Västernorrland.
Inköpsbehov har uppstått
Managementkonsulttjänster
Lanseringsmöte för Agresso-tjänster
1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.
Upphandling Hur gör vi ?
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Vill du bli Sundsvalls kommuns leverantör?
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
Lämna anbud på våra upphandlingar. Registrera dig på e-avrop för att bevaka, prenumerera och lämna anbud på våra upphandlingar 1.Gå in på
Vill du bli Sundsvalls kommuns leverantör?
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
Att lämna anbud Ett bildspel om hur du lämnar anbud Information från Upphandlingsenheten.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandling Therese Klaar, inköpschef.
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Informationsträff om nytt upphandlingsförfarande för SK-kurser
Lagarna inom handel Kap. 13.
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Direktupphandling av varor och tjänster
Förnyad konkurrensutsättning
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Dynamiskt inköpssystem (DIS)
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
INFORMATIONSSÄKERHETSPROGRAM 2020
Direktupphandling av varor och tjänster
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Direktupphandling av varor och tjänster
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar 2017-2

Boknings- och bidragslösningar KAN VI GÖRA DET ENKLARE - GÖR VI DET ENKLARE! Via ramavtalet kan systemlösning och tjänster avropas, som gör det enklare för allmänheten att boka offentliga lokaler, anläggningar och andra resurser. Privatpersoner, företag och föreningar kan söka lediga tider, göra bokningar, betalningar och att ansöka om bidrag. Administratörer inom kommun/region får tillgång till uppgifter för fakturering, uppföljning och utbetalning av bidrag.

Avropsförfarande Avrop från detta ramavtal genomförs med förnyad konkurrensutsättning (FKU) Ramavtalet omfattar systemlösning för boknings- och bidragsprocesser samt tillhörande tjänster I en FKU förtydligas kraven på systemlösning och tjänster utifrån ert specifika behov Ni preciserar vilka funktioner och eventuella integrationer/kopplingar samt tjänster ni är i behov av För att kunna teckna kontrakt med en ramavtalsleverantör för er lösning.

Avropsprocessen För detta ramavtal delar vi in avropsprocessen i följande delar Inför avrop Beskriver steg och aktiviteter som behöver hanteras inför att man genomför själva avropet. Genomförande av avrop Inbegriper själva utskicket av avropsförfrågan till samtliga ramavtalsleverantörer för att landa i tilldelning av en ramavtalsleverantör. Efter avrop Beskriver steg och aktiviteter att slutföra för mottagande av avropad leverans.

Avropsprocessen – Inför avrop 0 Avrops- anmälan 1 Behovsanalys 2 Nyttorealisering 3 Kravprecisering Anmäl att ni kommer avropa från ramavtalet Anmälan görs av upphandlingschef eller annan behörig inloggningsansvarig på SKIs hemsida För information om avropsanmälan se bilaga Anmäl Avrop.pdf på SKIs hemsida. Starta internt avropsprojekt för samverkan mellan verksamhet, IT och upphandling. Genomför behovsanalys Använd gärna stöddokument för Workshop-kit.ppt. Genomför workshop för nyttorealisering för att på förhand analysera vad ni förväntar er av kommande lösning. Använd gärna stöddokument för Workshop-kit.ppt. Genomför workshop för precisering av krav så att den lösning ni avropar ska matcha era behov. Utgå med fördel ifrån den nyttorealisering ni arbetat fram tidigare. För mer information och stöd se stöddokument för Tjänstebeskrivning och Kravprecisering.doc

Avropsprocessen – Genomförande av avrop 4 Avropsunderlag 5 Skicka avrop 6 Anbud in 7 Utvärdera och Tilldela Sammanställ ert avropsunderlag Avropsprecisering samt Utvärdering Se mallar under stöddokument för - mall Avropsförfrågan - mall Kravprecisering och pris - mall Kontrakt - mall PUB-avtal Avropsunderlaget ska skickas till samtliga ramavtalsleverantörer. Utskicket kan ske via mail eller annat upphandlingsstöd som ni önskar. Använd Sändlista.xls som finns bland stöddokument för alla e-postadresser. Ramavtalsleverantörerna svarar i de svarsmallar ni bifogar avropsunderlaget. Anbuden lämnas enligt vad ni skrivit i förfrågan. Utvärdera era anbud enligt vad ni angett i avropsförfrågan. Tilldela kontrakt till den leverantör som lämnat det ekonomiskt mest fördelaktiga anbudet. Meddela samtliga ramavtalsleverantörer beslut om tilldelning. Använd om ni önskar Avtalsspärr på 10 dagar innan ni tecknar avtal (avtalsspärr är frivilligt vid FKU)

Avropsprocessen – Efter avrop 8 Teckna kontrakt 9 Införandeprojekt 10 Leveransgodkännande Teckna kontrakt med tilldelad ramavtals-leverantör (RAL) Teckna även ev. PUB-avtal med RAL eller ev. underleverantör som kommer agera personuppgiftsbiträde kopplat till denna systemlösning. Använd de mallar ni skickat med i avropsunderlaget Påbörja införandeprojekt i enlighet med era avropade krav och villkor för leverans. Implementation har nu pågått i ett antal veckor (enligt överenskommelse i ert kontrakt). Använd Checklista för leveransgodkännande för att verifiera leveransen innan den kan anses som godkänd.

Arbetsmaterial och Mallar Avropsvägledning (detta dokument) Ramavtalet i korthet Workshop-kit, inklusive nyttorealisering Tjänstebeskrivning och kravprecisering Sändlista för avropet Rekommenderade mallar Avropsförfrågan Verksamhetsbeskrivning Kravprecisering Utkast kontrakt PUB-avtal