Deltagarna skriver in sina namn i resultat-tabellen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Introduktion till dagens övning
Advertisements

PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Skapa ett video-CV på YouTube
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Skottövning Spel Dribblingsövning Nickövning Två måls spel
En genomgång av spelet: Dubbelkrig-Grön
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
De tävlande börjar med att skriva in sina namn i resultattabellen. PerUllaIngaEgon Per börjar slå med två sexsidiga tärningar. Han får 5 och 2. Gränsvärdet.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Vill du lära dig kort division?
Bråktal Av: Kawa Ali Matte och NO lärare Örtagårdskolan Vt: 10
Information om hur man spelar Trafik!. Din väckarklocka ringer på morgonen och du går upp och gör dig i ordning. Efter en smaskig frukost är du på väg.
Procentbegreppet Vad är procent? Centikuber.
PerUllaIngaEgon 1.Skriv in de tävlandes namn. 2. Per börjar slå med två tjugosidiga tärningar. Han får 15 och 5. Gränsvärdet för första höjden är =10,
Beräkna en ekvation (metod 1)
Beräkna en ekvation (metod 1)
Mer om tal MatteDirekt 6B.
Procentbegreppet Vad är procent? Centikuber Procentplattor.
Matematik A - Introduktion
Statistik Tabeller och diagram.
Mer om tal MatteDirekt 6B.
Negativa tal – några exempel
Att räkna med bokstäver
Division Division. Division är att dela. Division är att dela.
med den kinesiska abakusen
Hur utvecklas den matematiska förmågan? AV-kurs, Stöd- och hälsoenheten Ur Manual Matematikscreening II (Adler, 2012)
 Multiplikation av bråk  Division av positiva heltal  Några olika sätt att räkna division  Tillämpad bråkräkning  Proportionsräkning.
Aritmetik - tal. Delbarhet Ett tal är delbart med ett annat om kvoten blir ett heltal Alla jämna tal är delbara med 2 Alla tal var siffersumman är delbart.
GENOMGÅNG 1.3 TAL I BRÅKFORM. Delbarhetsregler Alla jämna tal är delbara med 2. t.ex. 2, 14 och 78 Att vara delbar med betyder att det går jämnt ut då.
Framsida på omslag och ett uppslag
Tal, mönster och räkning
A C B D Vems påstående stämmer?
X Matte-Doobidoo Kap 1.
X Sannolikhet Om man kastar en sexsidig tärning kan det bli sex olika utfall. Sannolikheten är lika stor för varje utfall.
= Själva uppställningen börjar precis som addition. Utrymme ovanför!
Matematik 4 Kap. 4 Komplexa tal.
Lektion om samband.
Fredagsmys Vecka 47.
Från databas till Excel
Träna svenska A och B ett till tio 1-10
Olika sätt att föra fram sin åsikt, samtala och diskutera
Tryck på F5 om bildspelet inte startar automatiskt
GRNMATB - KAP 1 DE FYRA RÄKNESÄTTEN.
Y 1.5 Potenser 3 ∙ 3 ∙ 3 ∙ 3 ∙ 3 = 35 Vad är en potens?
Prioriterings regler Matematik 1a.
Utspel och spelteknik Lektion 4.
GRNMATC – KAP 6 NEGATIVA TAL.
Skriv in namnen på de tävlande i resultattabellen.
Deltagarna skriver in sina namn i resultat-tabellen.
Multiplikation och division Kapitel 2
Börja med att skriva in alla tävlandes namn i resultattabellen
De tävlande börjar med att skriva in sina namn i resultattabellen.
De tävlande börjar med att skriva in sina namn i resutat-tabellen...
Deltagarna börjar med att skriva in sina namn i resultattabellen…
Deltagarna börjar med att skriva in sina namn i resultat-tabellen.
A C B D Vems påstående stämmer?
Y 5.1 Hur stor är sannolikheten?
GRNMATC – KAP 4 BRÅK.
Produkt 12 · 35 = 420. Produkt 12 · 35 = 420 Tusentalssiffra.
De tävlande börjar med att skriva in sina namn i resutat-tabellen...
Z 1.3 Räkna med negativa tal
Y Matte-Doobidoo Kap 1.
Z 1.7 Kvadrater och kvadratrötter
Börja med att skriva in alla tävlandes namn i resultattabellen
Presentationens avskrift:

Deltagarna skriver in sina namn i resultat-tabellen Per Ulla Inga Egon

Alla deltagare får varsitt papper med en storslalomsbana och sätter ett kryss i startfållan. Vi ska i detta exemplet endast följa Pers slag. Naturligtvis skiftas man annars om att slå om när man är flera spelare. x

Per Ulla Per slår med de två sexsidiga tärningarna och får 4 och 2. Han kan nu välja vilket av de fyra räknesätten han vill. Han väljer addition och räknar 4+2=6. Han får då kryssa över en av additionsrutorna i kolumn 1. Inga Egon

Han får då kryssa i sex rutor på sin bana Han får då kryssa i sex rutor på sin bana. Han måste hela tiden kryssa så att varje kryss har kontakt med det senast satta krysset. Han ska ta sig igenom de sju portarna innan han tar sig in i mål. x

Han får då kryssa i sex rutor på sin bana Han får då kryssa i sex rutor på sin bana. Han måste hela tiden kryssa så att varje kryss har kontakt med det senast satta krysset. Han ska ta sig igenom de sju portarna innan han tar sig in i mål.

Per Ulla Nästa gång det är Pers tur slår han 5 och 6. Han väljer multiplikation och får flytta 5x6=30 steg på sin bana. Han sätter ett kryss i en av multiplikationsrutorna i kolumn 1. Inga Egon

Han kryssar i 30 rutor på sin storslalombana.

Han kryssar i 30 rutor på sin storslalombana.

Vi hoppar fram ett par omgångar Vi hoppar fram ett par omgångar. Nu har Per redan använt båda additionerna och båda multiplikationerna i kolumn 1. Nu är han tvungen att välja subtraktion eller division. Han får inte välja räknesätt ur kolumn 2 förrän han har tagit alla åtta rutor i kolumn 1. Per Ulla Inga Han slår 5 och 4 och väljer division. Då divisionen inte går jämnt upp får man avrunda och då finns en hjälptabell längst ned på pappret. Egon

Han får nu endast kryssa en ruta på sin bana.

Han får nu endast kryssa en ruta på sin bana.

Per Nu hoppar vi fram ett par omgångar till. Per har nu använt alla räknesätten två gånger, kolumn 1 är förbrukad. Nu får Per välja vilket räknesätt han vill ur kolumn 2. Ulla Inga Han slår 4 och 3 och väljer multiplikation. Han räknar 4x3=12 och kryssar över en multiplikationsruta i kolumn 2. Egon

Han ska nu kryssa 12 rutor.

Han ska nu kryssa 12 rutor. Per hade bara 7 rutor kvar till mål, så han går i mål nu och har fem steg ”över” när han går i mål.

9 Per 5 85 Per har använt 9 räknesätt och fyller därför i en nia under tid. De fem stegen som han hade ”över” får han dra av. Tiden blir 9x10-5=85s Ulla Inga Egon