Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef? Styrande/vägledande Skall forma kulturen på sektorn/enheten Styr rekrytering (annonsering mm) av personal Bemötande mot kund och varandra Kundfokus (kundens fokus) Jag är ambassadör (trovärdighet ger förtroende)
Beteenden som gör skillnad minst 2 per förhållningssätt Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för. Vi bryr oss Kundfokus (kundens fokus) Kompetens om kompetenser Möten skall göra skillnad för kunden Tydliga med vad som finns i butiken Att vara ambassadör Beteende hos chefer Bemötande Engagemang Service (hjälpsamhet) Lyhördhet
Beteenden som gör skillnad minst 3 per förhållningssätt Vi arbetar tillsammans Vi tänker nytt Helhetssyn är en rådande kultur Samarbete internt/externt Kundmöten Anhörigmöten Mod (Omvärldsanalys) Pröva Tillåt misslyckande Ny teknik (för äldre) Tillåtande attetyd
Christina Nyberg Larsson Grupp Maria Sandberg Marianne Forslund Kristina Fogelkloud Christina Nyberg Larsson Pähr Nyström