Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mångfaldsarbete på Volvo Personvagnar
Advertisements

Ett projekt som leder Ulricehamns kommun in i en lärande organisation - en organisation som är flexibel, tar till vara erfarenheter och utvecklas i takt.
KOLLEGIAL HANDLEDNING REFLEKTION TILLSAMMANS I ARBETSLAG
Pedagogisk verksamhetsidé
Bemötande och viljan att göra rätt
Ledning & Styrning i Samverkan UTKAST FÖR VIDAREUTVECKLING Reflektioner och summeringar från intressentdialog den 25/9 på St Gertud i Malmö.
Kompetensombudsträff
Hur vi hjälper kunden till rätt beslut
Ett arbete med att etablera
Hur tänka och göra som processtödjare
Verksamhetspresentation av Tunets fritidshem
Stiftelsen 16 maj 2010 Bergslagsgårdar.
Tingsholmsgymnasiet Vad ledde fram till en bättre skola? En utveckling över åtta år.
Lärandeprojekt Italien 7-12 maj Gianluca Catugno Musikterapeut Kompositör Musiker Grundare till KAOS -lab Musiklärare Delaktig i projektet FFF-
Räddningstjänstens Lärlingsutbildning Räddningstjänsten Syd & Räddningstjänsten Landskrona Bengt Arne Larsson, Jonas Bengtsson & Martin Persson, 2012.
Kjerstin Larsson Forskningsledare
”Äldre ska leva ett värdigt liv och känna välbefinnande”
Kärnvärden.
Personalmötet april 2014 – Hanna Gadd
Riktlinjer för medarbetarskap vid Karolinska Institutet
15 februari 2010 Bergslagsgårdar Stiftelsen. Organisation HVB Familjeresursen Lägenheten Familjehemsvård Barn- och ungdom Familjehemsvård Vuxna Statistik.
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
Vård- och äldreförvaltningen Vår gemensamma värdegrund
Rehabiliteringsprocess LU
Medlemskommittén Distrikt 21, Christina Rylander Bergqvist Marie-Louise Hegewald Liisa Sulin Elmqvist.
Värdegrund, Vision och Verklighet.
Tidiga insatser för barn i förskolan
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Hur man skapar engagemang och resultat Möjligheternas arbetsplats Kulturförvaltningen i Värnamo.
Process: Lönekriterier
Föräldrasmart Föräldrasmarta ® Företag – vad, varför, hur? Tiina Bruno, Föräldrasmart Sverige AB.
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
BUN DAGAR Resultat- och Kvalitetsuppföljning
Ett aktivt medarbetarskap
Vision och strategi Akademin för innovation, design och teknik.
Erfarenheter från Lerums kommun Johan Nyström / Stefan Vikberg.
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Gemensamma mål för samverkan Strategigrupp äldrevård Samverkansrutiner - primärvård, sjukhus och kommun Habo kommunMullsjö kommun.
Personalpolitisk inriktning
- inom Stockholms läns landsting
Finansiell samordning
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
LEAN Historia. Lean har sina rötter i Japansk industri och det man främst då tänker på är Toyota som på 1930-talet började att tillverka bilar. Andra världskriget.
VIKSKOLANS VÄRDEGRUND
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
ANN-CATRINE HEIDMARK OCH BENGT KALLENBERG. 4Focus – inspiration vid utveckling och förändring För att attrahera de bästa För att utveckla dina ledare.
Vi satsar på chefs- och ledarskapet - nyckeln till framgång! Örebro kommun SVERIGES VIKTIGASTE CHEFSJOBB. Stärkt ledarkultur för resultat!
Myndighetens nuläge och strategi för framtiden – här finns utmaningarna! Svensk Inkasso den 21 april 2016 Christina Gellerbrant Hagberg rikskronofogde.
Om ett gott bemötande I takt med att antalet hiv-positiva ökar i såväl Sverige som världen kommer antalet möten mellan hälso- och sjukvårdspersonal och.
Socialt entreprenörskap Östersund
Linköping Samverkan i Söderhamn.
DET-Uppgifter.
Heby kommuns kvalitetspolicy
Så bemöter vi varandra - och alla andra
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
ArtDatabanken Till styrmodell .
Förhållningssätten.
Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp.
Välkommen till chefsmötet!
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Ny på Jobbet, hur förstå och stödja det?
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
SIP i primärvården 11 april 2018.
Syfte, målbild och värdegrund för Närvårdssamverkan Södra Älvsborg
Hur gör vi nu tillsammans på skolan med praktiska test?
Kompetens för SIP SimLab - 10 dec 2018.
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
God och Nära Vård Välkomna!.
Företagets intressenter
Presentationens avskrift:

Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef? Styrande/vägledande Skall forma kulturen på sektorn/enheten Styr rekrytering (annonsering mm) av personal Bemötande mot kund och varandra Kundfokus (kundens fokus) Jag är ambassadör (trovärdighet ger förtroende)

Beteenden som gör skillnad minst 2 per förhållningssätt Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för. Vi bryr oss Kundfokus (kundens fokus) Kompetens om kompetenser Möten skall göra skillnad för kunden Tydliga med vad som finns i butiken Att vara ambassadör Beteende hos chefer Bemötande Engagemang Service (hjälpsamhet) Lyhördhet

Beteenden som gör skillnad minst 3 per förhållningssätt Vi arbetar tillsammans Vi tänker nytt Helhetssyn är en rådande kultur Samarbete internt/externt Kundmöten Anhörigmöten Mod (Omvärldsanalys) Pröva Tillåt misslyckande Ny teknik (för äldre) Tillåtande attetyd

Christina Nyberg Larsson Grupp Maria Sandberg Marianne Forslund Kristina Fogelkloud Christina Nyberg Larsson Pähr Nyström