Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fornuddens skola Föräldrar år 2 - Våren svar, 65%
Advertisements

Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Storegårds skola ÅK2.
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Casa Montessori ÅK2.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Solna stad Skolundersökning 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Kvalitetsmätningen hösten 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kvalitetsmätningar under perioden vt 2014 – ht 2017
Den pedagogiska kulturen
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Kvalitetsmätnining hösten 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsmiljön FB-kvalitet hösten 2018 Tage Johansson
Presentationens avskrift:

Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas egna mål, deltagarnas framtida nytta, folkhögskolans mål och ny kunskap om prioriterade samhällsfrågor. Totalt antal svar för deltagarenkäten respektive lärarenkäten redovisas, samt antalet svar från skolans deltagare respektive lärare (numera även övrig pedagogisk personal). Mätningen omfattar ovanstående fyra huvudområden. Genomgående görs jämförelser med andra skolors svar. Svaren från studerande och pedagogisk personal om folkhögskolans mål jämförs med varandra, dels inom skolan, dels med alla de skolor som medverkat i enkäterna.

Svaren på respektive fråga omvandlas till ett medeltal index på en skala från 0 till 100 enligt nedan. Dessa indextal per fråga jämförs med den totala undersökningens indextal. Medeltalet av alla frågor inom ett område, t.ex. de studerandes mål, utgör ett sammanfattande indextal för hela området. 1 Håller inte alls med 2 Håller med lite 3 Håller med en del 4 Håller helt med 33,3 66,7 100 De avgivna svaren, från Håller inte alls med (1) till Håller helt med (4), omvandlads till en skala från 0 till 100. Ofta redovisas medelvärdet av skolans alla svar på en fråga eller en grupp av frågor i jämförelse med alla avgivna svar. Medelvärdet av varje svar ligger på skalan mellan 0 och 100. 50 är skalans mittpunkt. Högre värden än 50 innebär att en majoritet håller med om påståendet. Mindre än 50 betyder motsatsen.

Resultat från våren 2017 – deltagarnas mål och framtida nytta Fördelning efter kön Resultaten redovisas som medeltal index, dvs. medelvärden av alla svar på en skala 0 – 100. Värdet 100 skulle innebära att alla håller med om påståendet. Värdet 0 skulle betyda att ingen håller med. 6100 svarade på enkäten. 2019-05-07

Resultat från våren 2017 – deltagarnas mål och framtida nytta Fördelning efter ålder Resultaten redovisas som medeltal index, dvs. medelvärden av alla svar på en skala 0 – 100. Värdet 100 skulle innebära att alla håller med om påståendet. Värdet 0 skulle betyda att ingen håller med. 6100 svarade på enkäten. 2019-05-07

Resultat från våren 2017 – deltagarnas mål och framtida nytta Födda i Sverige (ja), födda utanför Sverige (nej) 2019-05-07

Studerandes egna mål vt 2017 – variation för 60 skolor kring snittvärdet 77 Här redovisas som röd stapel alla deltagares medelvärde för frågorna om egna mål vid senaste mätningen. Övriga staplar representerar varje enskild folkhögskola vid senaste mätningen, en del bättre och en del sämre än medelvärdet. De två yttersta staplarna till vänster resp. höger visar på den maximala skillnaden mellan alla deltagande folkhögskolor.