Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skollagen 3 kap 3§ ”ska elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och i sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna.
Advertisements

Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Kamratstödjar konferens 5/ Dagen startade för kamratstödjarna när de anlände till Munkedals folkets hus. Kamratstödjarna blev incheckade och fick.
Metodstöd.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Skolklimat i Ekerö skolor Trender Inflytande och delaktighet.
Bestämd och obestämd form i adjektiv och substantiv
Att skriva en artikel.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Nya utvecklingssamtal
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
Sundsbroskolans IUP Individuell utvecklingsplan
Föräldramöte augusti 2014.
VÄLKOMNA! ELEVLEDDA UTVECKLINGSSAMTAL S:ta Gertruds skola, Sigtuna.
Hur arbetar vi och vad har vi gjort hittills?
Askersunds kommun
Konsten att lyckas med sina studier
En stund att dela ditt barns vardag
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Vem är du?.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Skolmiljö inflytande, stöd från lärare, mobbingförebyggande Skoljämförelser, 2012 (Ekebyhovsskolan åk 7, finns inte representerade. Ej heller Birkaskolan.
Välkomna ! Välkomna.
Vem är jag, Vem är du?.
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Sammanställning av enkätsvar ang
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Bergvretenskolan 4A Klasslärare Helena Saari Elevcoach Philip Edman
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Exempel på skriftligt omdöme
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Elev loggbok.
Att jobba språkutvecklande
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Personas Att använda vid PCP – personcentrerad processkartläggning.
Torsdagen den 3 december. Dagens lektion Fortsatt jobb med den muntliga presentationen (utformning, bilder, kanske lite träning om vi hinner) Boksamtal.
Mini och den magiska stenen Sid. JT 6-9 För att kunna läsa måste man inte bara kunna ljuda ihop bokstäverna, man måste även förstå det man läser.
Sotenässkolan Helene Stensson Studievägledare Genuspedagog Egenföretagare Ingenjör Samhällsvetare.
Stockholmsenkäten, 2012 Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
Mitt utvecklingssamtal VT 2016 Namn:. Min trivsel Så här trivs jag på Sätunaskolan Vad är bra? Vad kan bli bättre? Hur trivs du i klassen?
Mitt utvecklingssamtal VT 2016 Namn:. Min trivsel Så här trivs jag på Sätunaskolan Vad är bra? Vad kan bli bättre? Hur trivs du i klassen?
Veronica Snellman, Finland, Övriga Norden –
Länghemskolan F-6 schyssta kompisplanen
Svenska Matematik So/No Engelska Idrott Övrigt Jobbat klart hJ-ljud
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Familjen Alm s dag.
Mål v.49 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Länghemskolan F-6 schyssta kompisplanen
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
Välkomna till Föräldramöte klass
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Föräldramöte Tomtebogård
Välkomna till mitt utvecklingssamtal
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Mål v.47 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Planering november – kurs D Tema kultur
Mitt utvecklingssamtal HT 2016
Utvecklingssamtal 6a vårterminen 2018
Exempel på Hexagoners frågeställningar :
Elevråd på SFI vad är det?.
ATT BÖRJA FÖRÄLDRAMÖTE
Elevråd på SFI vad är det?.
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Elevråd på SFI vad är det?.
Tobak - Lektion 3 Åk 4-6.
Presentationens avskrift:

Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018

Mina mål Vilka mål hade du i din gamla IUP? Skriv in här vad du skulle jobba mer med och hur det gått. Skriv här:

Det här är jag bra på/Mina styrkor Skriv och berätta vad du är bra på. Det kan vara saker både i och utanför skolan. Skriv minst 3 saker, helst fler. Skriv meningar. Skriv här:

Min arbetsinsats Skriv och berätta hur du tycker att det går att jobba på lektionerna. Jobbar du på bra och får ditt jobb gjort eller är det så att jobbet inte blir gjort? Tycker du att du gör ditt bästa på lektionerna? Har du arbetsro? Skriv med meningar. Skriv här:

Berättar du för en vuxen om det händer dig något? Känner du dig trygg på skolan? Hur är klassens arbetsro? Hur känns det när det är dags för rast? Får du veta vad du ska lära dig i de olika ämnena?

Jag lär mig bäst när: Jag ser på film Jag läser själv Jag får förklara för andra Vi går igenom tillsammans Jag arbetar ensam Jag använder tankekartor Jag får träna flera gånger Jag lyssnar på musik Lärare förklarar Jag får svara på frågor Jag arbetar tillsammans med en kamrat eller flera Jag använder dator/chromebooks Jag använder bilder

MIN STEGE Hur långt upp på stegen tycker du att du har kommit i de olika ämnena? Det är lätt. Det är svårt.

MIN STEGE Hade du kunnat komma högre i något ämne? Vad beror det på i så fall att du inte gjort det? Skriv här: Vad kan både DU och jag tänka på eller göra för att DU ska komma högre upp? Skriv här:

Mina mål Vilka mål ska du ha denna termin? Vad vill du bli bättre på? Skriv minst 3 nya mål helst från 3 olika ämnen.

Mitt år i 6:an Skriv och berätta hur du vill att ditt år i 6:an ska bli.

Tack för visat intresse!