Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha
Organisationsprincip Teknikakuten Ledning Verksamhets system Kompetens- centrum Adm, Ekonomi, Information Utveckling & Strategi Infrastruktur Resurser & Stöd Ledning & Styrning Support, förvaltning och drift Kundorienterad serviceorganisation Samordnat och effektiv kompetensförsörjning Medicinsk teknik
Länsteknik version 1.0 Mycket ”brandslang”, svårt att planera Flera beredskaps- kedjor Brister i tillgänglighet & återkoppling Oklara roller & ansvar Separata basenheter, kommunikations- behov
Länsteknik 2.0 Strategier utveckling Styrning av Uppdrag och prioriteringar System- förvaltning Kontroll på resurser Service, tillgänglighet, återkoppling Tydliga roller & ansvar Närmare MT + IT samarbete
Länstekniks förändringsresa QLT – Kvalitetsarbete i Länsteknik uppstart -05 Ombemanning ca 100 personer Teknikakuten i drift Rekrytering/ Avveckling Beslut om Sunderbyflytt -06 Ny organisation 1 sept -07 Enkät – 1100 tillfrågade Flytt till Sunderby sjukhus
Version 1.5 MT + IT
Version 1.5 Resurser uthyres!
VÄLJ Visa /Sidhuvud och sidfot.. OCH SKRIV RUBRIK HÄR Version 1.5 Resurskontrakt 2019-01-14 VÄLJ Visa /Sidhuvud och sidfot.. OCH SKRIV RUBRIK HÄR
Version 1.5 Videomöten Personalmöte/APT Veckobrev
Version 1.5 1-1 samtal
Version 1.5 Intern rörlighet
Version 1.5 ”Länsteknikare”
Teknikakuten Ärendeportalen Insidan.nll.se/teknikakuten Tidigare kanaler in: Användarservice VAS-jouren IT- drift och teknik Medicinsk teknik IT-konsult Ett nummer in 710 10
Teknikakuten tar emot: 13 000 ärenden per månad 400 samtal per dag 150 ärenden om behörigheter/lösenord per dag 300 mail per dag
Teknikakuten idag (jämför 1 år sedan) Fördubblad svarsfrekvens på inkomna ärenden Besvarar dubbelt så många samtal inom en minut Halverad medelkötid i telefon Löser 96 % av alla inkomna ärenden Utökade öppettider En gemensam beredskapskedja Infört Ärendeportal – tillgänglig dygnet runt, följ ditt ärende Nytt ärendehanteringsystem - 87 % av inkomna samtal registreras (mål 100%)
Länsteknik Version 2.0 ger ännu bättre service till vården MT + IT