Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Varför är det viktigt att mäta?
Lokalförslag Version 6.0 utifrån Vara kommuns organisationsförändring
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Från UFO till FoU. ”Från UFO till FoU resan” •Obekant –Familjärt •Ogripbart – begripligt •Från något som rör andra till något som rör mig.
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Det lönar sig!.
VAS-läsningsprojektet
Redovisning av intervjuer (Empiri)
Stefan Arbrink Agneta Torstensson
Strategisk GIS-samordnare
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
Informationsstruktur Förutsättning för vad?
Servicecenter – samordnad service för hela universitetet
Processorienterat förbättringsarbete
Göteborgs universitet förnyas
Gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Ambulanshelikopter för fler räddade liv 25 juni 2014
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
En presentation av enheten
Bo Dahlbom 1 Samhället är alltid öppet.
Modell för arbetsmiljöledningssystem
/1 Landstinget Kronoberg 2009 – 2015 Strategisk utvecklingsplan, delrapport april 2009.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Utveckling och trender inom det Personal- Löneadministrativa området
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Strategier för säker hälso- och sjukvård i Västra Götaland
Gemensam plan landstingsgemensamt Respektive avdelnings uppdrag Fördelar de särskilda uppdragen från landstingsstyrelsen till landstingsdirektören.
Ett aktivt medarbetarskap
Det ständiga förbättringsarbete
I det nationella materialet kan vi urskilja tre olika nivåer på arbetet att förbättra högskoleutbildningarna.
E-hälsa IT & Medicinsk Teknik i landstinget
November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
En säker e-tjänst till vården
E-ARKIV Johan Kjernald eSamordnare.
Beställning av tjänster
Välkommen till den nya hemsjukvården KOMHEM – vård, omsorg och rehab nära dig
Nationellt samarbete eHälsa HSU Generell titel 2 remisser från SKL Den första presenterades 14 mars. Regionstyrelsen beslutade 27 mars. Remissen.
Varför e-förvaltning och e-strategier? Skapa NYTTA För samhället, medborgarna, företagen och för verksamheterna.
Ledningssystem på 60 minuter
KomHem – vård, omsorg och rehab nära dig Avtal om hemsjukvården Avtal mellan Landstinget och kommunerna i Jönköpings län om överlåtelse av.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Regeringsuppdraget Nationell informationsstruktur för vård och omsorg Monica Winge Socialstyrelsen.
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta landstingets tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Framtidens nära vård Delbetänkande
Primärvårdscentrum Östergötland
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta Region Norrbottens tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Timeline – eHälsa i Jämtlands län
Universitetsadministrationen 2017
Projektplan för /2017.

SWOT-analys av affärsområde grundskola
-vad innebär det för oss inom Region Östergötland?
”Hur arbetar vi i ambulanssjukvården som en del i framtidens sjukvård”
Omställningen av hälso- och sjukvården
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta landstingets tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta Region Norrbottens tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Välkommen till chefsmötet!
XX Benchmarking 3 Följa upp jämställdhetsarbetet och resultaten för olika grupper av kvinnor och män, flickor och pojkar.
Implementering av Samverkan vid in- och utskrivning
Presentationens avskrift:

Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha

Organisationsprincip Teknikakuten Ledning Verksamhets system Kompetens- centrum Adm, Ekonomi, Information Utveckling & Strategi Infrastruktur Resurser & Stöd Ledning & Styrning Support, förvaltning och drift Kundorienterad serviceorganisation Samordnat och effektiv kompetensförsörjning Medicinsk teknik

Länsteknik version 1.0 Mycket ”brandslang”, svårt att planera Flera beredskaps- kedjor Brister i tillgänglighet & återkoppling Oklara roller & ansvar Separata basenheter, kommunikations- behov

Länsteknik 2.0 Strategier utveckling Styrning av Uppdrag och prioriteringar System- förvaltning Kontroll på resurser Service, tillgänglighet, återkoppling Tydliga roller & ansvar Närmare MT + IT samarbete

Länstekniks förändringsresa QLT – Kvalitetsarbete i Länsteknik uppstart -05 Ombemanning ca 100 personer Teknikakuten i drift Rekrytering/ Avveckling Beslut om Sunderbyflytt -06 Ny organisation 1 sept -07 Enkät – 1100 tillfrågade Flytt till Sunderby sjukhus

Version 1.5 MT + IT

Version 1.5 Resurser uthyres!

VÄLJ Visa /Sidhuvud och sidfot.. OCH SKRIV RUBRIK HÄR Version 1.5 Resurskontrakt 2019-01-14 VÄLJ Visa /Sidhuvud och sidfot.. OCH SKRIV RUBRIK HÄR

Version 1.5 Videomöten Personalmöte/APT Veckobrev

Version 1.5 1-1 samtal

Version 1.5 Intern rörlighet

Version 1.5 ”Länsteknikare”

Teknikakuten Ärendeportalen Insidan.nll.se/teknikakuten Tidigare kanaler in: Användarservice VAS-jouren IT- drift och teknik Medicinsk teknik IT-konsult Ett nummer in 710 10

Teknikakuten tar emot: 13 000 ärenden per månad 400 samtal per dag 150 ärenden om behörigheter/lösenord per dag 300 mail per dag

Teknikakuten idag (jämför 1 år sedan) Fördubblad svarsfrekvens på inkomna ärenden Besvarar dubbelt så många samtal inom en minut Halverad medelkötid i telefon Löser 96 % av alla inkomna ärenden Utökade öppettider En gemensam beredskapskedja Infört Ärendeportal – tillgänglig dygnet runt, följ ditt ärende Nytt ärendehanteringsystem - 87 % av inkomna samtal registreras (mål 100%)

Länsteknik Version 2.0 ger ännu bättre service till vården MT + IT