Poster+presentation Jobba tillsammans i ämnesgrupper.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

Plugga bättre och effektivare
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Ålands Näringsliv ATTITUDE Jag studerar på.
Skolklimat i Ekerö skolor Trender Inflytande och delaktighet.
Börja studera ryska nu genast! Сейчас!
FRÅN UTBILDNINGSSTRUKTUR TILL STUDIEPLAN
DCV Idéskiss Design Jag tror att jag ska ha en mörk och stilren design på mitt DCV. Det ska finnas dynamisk funktionalitet där designen byts utan att sidan.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
Uppföljning av lärares arbete i klassrummet
Vad är  ? Och vad har man det till?. Nio uppgifter Välj en av dessa nio uppgifter och utför den så bra du kan. Välj en av dessa nio uppgifter och utför.
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www
Studieplanering Vårterminen 2012 Studiebyrån Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
Svenska inom teknik, H2 Lektionen den 19 nov Kommer igång med småprat Presentationer + diskussioner Grammatikövningar.
Cecilia Lundberg Projektkoordinator HHÅA, MEN tidigare assistent i miljöbiologi.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Praktisk arbetslivsorientering
Examensstrukturen Studiebyrån, augusti 2014
Lärandemål Program Dialogerna 1& Presentation av dialog Lunch dialog dialog.
Muntlig presentation.
Skolmiljö inflytande, stöd från lärare, mobbingförebyggande Skoljämförelser, 2012 (Ekebyhovsskolan åk 7, finns inte representerade. Ej heller Birkaskolan.
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
Titel på ditt arbete -undertitel, vad handlar det mer specifikt om? Introduktion Här bör man skriva en kortfattad introduktion till sitt arbete, eller.
Svenska i tekniska yrken, H2 Lektionen den 21 nov Kommer igång med en övning i småprat Att diskutera och att debattera Presentationer av Iina, Alvar,
Pimp my undervisning Daniela Sund. Varför ordnar vi Pimp my undervisning 2.0? I fjol framkom många konkreta förslag och idéer Problem uppdagades.
Vem är jag, Vem är du?.
Formellt, skarpt och snyggt
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Temaområde 1 Ledarskap i skolan – att leda lärande.
STUDENTREKRYTERING.
Tidsord När du skriver tidsord ska du tänka på om det du berättar är i dåtid, nutid eller framtid. Tänk på vilket tempus du ska använda. Du använder tidsord.
C3L, Centrum för LivsLångt Lärande Utvärdering barnskötarutbildning Presentation GAN-nämnden 13 december 2007 Vuxenutbildningen.
Från inledning till presentation Svenska inom teknik Sandra Uitto 2016.
Välkommen! Hanna Sepp Albina Brunosson Moment 1: Introduktion till hem- och konsumentkunskap (5 hp) Momentet ger en introduktion till hem- och konsumentkunskap.
Torsdagen den 3 december. Dagens lektion Fortsatt jobb med den muntliga presentationen (utformning, bilder, kanske lite träning om vi hinner) Boksamtal.
Huvudämnesval och studieplanering i Helsingfors Studiebyrån, våren 2016 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
Torsdag 26 november om muntlig framställning och uppgiften.
Uppsats. Du ska skriva en uppsats om något som har med musik att göra! Det kan till exempel vara en grupp eller ett instrument Du kommer att få lektionstid.
Stockholmsenkäten, 2012 Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
Mitt utvecklingssamtal VT 2016 Namn:. Min trivsel Så här trivs jag på Sätunaskolan Vad är bra? Vad kan bli bättre? Hur trivs du i klassen?
Kie Avoin/Öppen Tekniikan alan ruotsia Svenska inom teknik (grupp H11) FM Sandra Uitto Språkcentret, svenska Huvudbyggnaden, U-vingen, II vån.
Välkommen! Hanna Sepp Moment 1: Introduktion till hem- och konsumentkunskap (5 hp) Momentet ger en introduktion till hem- och konsumentkunskap genom.
3C Välkomna!. Information O Vad är 3C? O Kursplan O Planering O Individanpassning.
Från inledning till presentation
Svenska inom teknik (ENG) (Tekniikan alan ruotsia) Kie-98
QR-koder ”Skolan ska ansvara för att varje elev efter genomgången grundskola kan använda modern teknik som ett verktyg för kunskapssökande, kommunikation,
Huvudbyggnaden, U-vingen, II vån.
När säger du ifrån? Om civilkurage på nätet.
Diskussion om jobb (inspiration för e-post)
Svenska inom teknik (Tekniikan alan ruotsia) Kie-98
Workshop 5 - Kamratstöd 7/12.
Torsdag 26 november.
Introduktion källkritik
5. Vem gör beslut till verklighet?
Riksdag och regering 2 lektioner
VARFÖR BILD I SKOLAN?.
Undersök er lärmiljö.
Hur kommer du till skolan? Vilka (skol)ämnen tycker du om?
Workshop Arbetsplatslärande.
Du som skolelev :D Berätta om dina skolår. Var gick du i skolan och gymnasiet? Hade ni datateknik som valbart ämne på högstadiet eller gymnasiet? Vilka.
Lek, lärande och rörelse 15 hp
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Elevråd på SFI vad är det?.
ingenjör Karin Andersson, Studie- och yrkesvägledare, Sfi sandviken
Berätta kort vem du är och varför du är på besök idag?
Varmt välkommen till kursen Avslutande VFU, 13,5 hp. VT 2019
Studieverkstaden Akademiskt skrivande Presentationsteknik Studieteknik
Stadsvandring: åk 9:s Södermalm
Presentationens avskrift:

Poster+presentation Jobba tillsammans i ämnesgrupper. Lägg upp en poster och muntlig presentation på basis av vad vi gjort på lektionerna och hemma. Det finns 4 gemensamma teman som ni ska kunna berätta om: Huvudämne och dess subdiscipliner (delområden), frågor och teorier Vad alla vet eller ska veta Studierna i Jyväskylä Jobb, yrken och arbetsuppgifter OCH introduktion till det egna temat (presentationsämne eller något annat intressant tema) Det räcker med ca. 2 minuter per tema, totalt blir det alltså mellan 12 och 20 minuter.

Vårt huvudämne Vad handlar huvudämnet om? Vilka subdiscipliner finns det? Vilka saker intresserar er mest? Vilka frågor, teorier och begrepp är centrala?

Allmänbildning och skolundervisning Vad lär man sig i skolan om/i ert huvudämne? Vad tycker ni alla ska kunna och veta om ert huvudämne? Vilka saker har ni lärt er för första gången under studietiden på universitetsnivå?

Studier i Jyväskylä Berätta hurdant det är att studera på Jyväskylä universitet Berätta om era kurser, vad ni gör på dem (ge gärna exempel)! Berätta om magisterexamens struktur

Jobb och yrke Vilka jobb och yrken finns det efter utexamineringen? Vilka arbetsuppgifter har man, vad gör man? Var kan man jobba efter studierna? Vilka instrument, redskap, begrepp och teorier använder man för att få fram resultat? Varför intresserar en naturvetarkarriär er?

”Min grej” Vad intresserar dig mest inom ditt huvudämne? Presentera temat kort.