KONTORSKAFFE.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Jag önskar dig styrkan hos de fyra elementen Jag önskar dig styrkan hos de fyra elementen DENNA PRESENTATION GÅR IGÅNG AUTOMATISKT – SKRUVA BARA UPP DINA.
Advertisements

Att förbättra världen genom återvinning och utbildning Handen på hjärtat – har vi inte ofta för mycket kläder i garderoben som vi inte använder? Det är.
SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
Utförd av: Per Svensson Organisationsnamn: Göteborgs Stad NEKK-projektet Undersökningen utfördes från till Antal svar: 8 Antal inbjudna.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
Handel i världen.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
I ett globalt perspektiv växer nu många marknader snabbt och konkurrensen ökar också om kunderna. Hur bedömer du att detta påverkar.
Frukostmöte i Nässjö 6 juni 2015
Detta är miljömåltider
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Barn och ungdomars utveckling
Förslag till upplägg (denna sida behöver inte vara med sen)
Samhällsekonomi Linda Holmgren, Strömsnässkolan, Strömsnäsbruk –
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
De sju intelligenserna
Religion Vi ska jobba med två av de tre syskonreligionerna de kommande veckorna, Judendomen och Islam. Vi kommer ha föreläsningar, diskutera, läsa, se.
Samuel Svenson samsv
Ett Hållbart ekosystem i rymden
VISA DENNA BILD: INLEDNING
på personer i behov av hjälp
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
rekommendera catering stockholm
Hur blir ett lag BRA?  Vi i laget På match & träning Jag som spelare
Egentligen skulle Dan Olofsson berättat den här historien
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER en handbok för idrotten
Ha kul ihop (man måste få något gott på avslutningen)
Erfarenhetsutbyte 25 november
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Nätverk för lärare på fritidshem
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Vi snackar lön!.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Ha kul ihop man måste få något gott på avslutningen
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Samtalsgrupper - ett sätt att främja hälsa!
Industrikonjunkturen och efterfrågan på el Maria Sunér Fleming, Ansvarig Energi och Klimat Svenskt Näringsliv.
Med kundval HAR nackaborna makten över sin service.
Charlie har fått möjlighet att starta ett företag under gymnasietiden
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
Kurs mindfulness Studenthälsan
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
Kvalitetspolicy GLA och alla anställda ska uppfylla alla krav och överträffa förväntningar från kunder, ägare, myndigheter och andra intressenter. På GLA.
Skogsbrukstjänster utförs av
Hur påverkar tobak oss i skolan och människor i världen?
INTRODUKTION SKOLKLASSIKERN
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Kurs mindfulness Studenthälsan
Ny som ledare Block A Förväntningar på en ledare
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Att boka tvätt i Zenit. OBS
Ekonomi i teori och praktik
Kreativa verktyg och metoder
INTRODUKTION SKOLKLASSIKERN
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Friskis&Svettis Friskis&Svettis är dess människor.
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
För en levande värld Löser riktiga problem Utmanande vetenskap.
Presentationens avskrift:

KONTORSKAFFE

FAMILJEFÖRETAG. ANDRA GENERATIONEN. 40 ANSTÄLLDA. VÅRA EGNA ROSTNINGAR. VÅRT EGET KAFFEMÄRKE

VI SER TILL SÅ ATT FÖRETAG HAR BÄTTRE KAFFELÖSNINGAR PÅ JOBBET.

”FIKA” ”Fika” är ofta förknippat med kafferast. Men det är mer än så. ”Fika” är att träffas, babbla, diskutera informellt, utbyta privata och professionella spörsmål och historier. Coffee Center är besatta av bättre ”fika” men också bättre kaffe, bättre smak, bättre kvalitet och att leverera hållbara lösningar längs hela kedjan. Vi kallar det: FIKA FOR GOOD.

I allt vi gör, frågar vi oss: IS THIS FOR GOOD?

VI VILL ATT VÅRA KUNDER FRÅGAR SIG SAMMA SAK: IS THIS FOR GOOD?

VÅRT MÅL: ATT FÅ DEM ATT VÄLJA OSS. FOR GOOD.

FIKA FOR GOOD TASTES Vi strävar efter att kontrollera alla de faktorer som påverkar smaken. Bönor, rostning, varietet/blandning, kaffetyp (latte, espresso, capuccino, svart, bryggt, etc.), maskin, hygien, vattenkvalitet, temperatur.

FIKA FOR GOOD PEOPLE Kaffe är världens äldsta anledning att träffas. Allt börjar med människor. Vi vill att våra kunder ska investera i människor genom att investera kaffelösningar som är lika bra som de själva är eller vill bli.

FIKA FOR GOOD MEETINGS Kaffe är varje mötes bästa vän. Inget kaffe, inget möte. Inget möte, inget framåtskridande. Vi levererar bästa tänkbara lösning för varje tänkbart möte.

FIKA FOR GOOD BUSINESS Kaffe är ett socialt smörjmedel för affärslivets alla tillfällen. Vi är en långsiktig kaffepartner med ekonomiskt sunda lösningar som passar kundens behov.

FIKA FOR GOOD ENVIRONMENT Hållbarhet och samvete. Från kaffebonden till varje enskild maskinkomponent. Vi rengör hellre komponenter som är i perfekt skick och återanvänder dem, istället för att byta ut dem mot nya. Vi har en etablerad, och väl fungerande process som rimmar med vår miljömedvetenhet - en mycket efterfrågad del av vårt erbjudande. Till och med våra servicebilar är anpassade för till miljön.

FEWER BUT FINER Vi vill att våra kunder ifrågasätter sitt kaffe. Och sitt kaffedrickande. Hellre att de dricker en kopp mindre per dag. Så länge det är FOR GOOD.

HUR?

FÖRKLARA VÄRDET AV BÄTTRE KAFFE. I termer av: Kvalitet och smak Tänk värde - inte pris Förståelse för värdet av service Fokusera på mervärdet för medarbetarna Att vara förknippad med något riktigt ”good”

SNARARE ÄN ATT SÄLJA KAFFE OCH KAFFELÖSNINGAR SÅ VILAR VÅR STRATEGI PÅ…

UTBILDA KUNDEN Vi har skapat ett ”Coffee Lab” där vi utbildar våra kunder. Befintliga och potentiella. Kaffe är som vin. Ju mer du vet om det, desto större förmåga har du att uppskatta det. Vi är transparenta. En upplyst och informerad kund är en nöjd och lojal kund.

VÅR DIGITALA AGENDA Hemsida som kommunicerar FIKA FOR GOOD blogginlägg om kaffe i olika former En serie filmer som utbildar och underhåller Sociala medier: FB, Insta, LinkedIn, Youtube etc

VÅRT MÅL FIKA FOR GOOD. En kafferörelse för ökad kaffemedvetenhet En community med likasinnade under vårt befäl Bygga kundlojalitet genom vår mission / vårt löfte: FIKA FOR GOOD.