IT-stöd i undervisningen – Inventering av digitala resurser på webben

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Uppsala universitet Institutionen för utbildning, kultur och medier Monica Langerth Zetterman.
Advertisements

1 Sverige. Grunder för alla kurser Att arbeta tillsammans Att visa respekt för sig själv och andra Att ta ansvar Att fatta positiva och sunda beslut Att.
Förmågor & The Big 5. Läroplanen 2011 (Lgr11) Kapitel 2Övergripande mål och riktlinjer 2.1 Normer och värden ex. Varje elev tar avstånd från att människor.
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
13:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Onlinemarknadsföring Onlinemarknadsföring kan användas i marknadskommunikationens olika faser: den kontaktskapande.
Träningsprogram till musik, åk 8 Adolf Fredriks Musikklasser.
Muntligt redovisning LUBNA HASHIM. Skolan och elever  Lockeruds skolan i Mariestad  Årskurs 5  Lektioner i Sv, Eng,So och Matematik  Grej of the day.
Allt innehåll innanför ramen Vi har jobbat med cirkelmodellen i ÅK:2.
Dagens genomgång Bakgrundsfaktorer Strategier Studieteknik Kompensatoriska hjälpmedel Samordnare Ingvor Berndt,
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
TRIVSELREGLER VALLENS IF F98 I omklädningsrummet :  Att alla sänker ljudnivån.  Att alla skall få en plats att byta om på.  Att alla håller ordning.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
STUDIETEKNIK Hur lär man sig?. H ÄLSA - Försök att få så bra sömn som möjligt - Ät ordentligt, mindre socker - Träna och promenera - Försök att få en.
STILFIGURER Smycka din text – få fram ditt budskap.
Jan Larsson Studieteknik Jan Larsson
Kandidatuppsats i Statistik 732G32
En snabbkurs i orientering
Schacks implementation under skoltids
Nätverket Svenska nus skolbesök
Catrin Eriksson Biblioteksdagarna Växjö 2017
LULEÅ GYMNASIEBY Fyra kvarter samt bibliotek och Hälsans hus.
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Välkommen till Uppsala universitet!
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation
Formell logik Kapitel 3 och 4
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Vad gör vi idag? Lek 2 Vad händer idag och varför?
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
Temaarbete – Mamma Mu Ella, Klara & Marika.
AXIELL|Education WELIB Skolans namn datum.
Lärare: Israa AL sammak تقديم الأستاذة : إسراء السماك
Gymnasiearbete 100 p.
Formativt lärande.
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Programmeringsträff 2. Programmeringsträff 2 Lgr 11 om programmering Centrala innehållet matematik Algebra 1-3 – Hur entydiga stegvisa instruktioner.
Etik- planering.
Vad är det här?.
Den 30:e augusti 2017 Dagens namnsdag Albert, Albertina
Det digitala provet i svenska som andraspråk
LPP – HLR HLR och säkerhet
Välkommen till förskoleklass 2018/2019
Hur skriver man en berättande text
Närvaro Närvaro
Sunet Connect / Adobe Connect & Zoom
Språkförhållanden i sverige och övriga norden
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Språkinlärning på talets grund
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
1. Kursintroduktion GIS för gymnasiet ArcView 9 grundkurs
Grupper, förtydliga uppgiften, kunskapskrav, sonetter, eget arbete
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Komma igång med Moodle Januari 2016
Design & Utvärdering, 5 poäng
Lärares planeringsarbete!
Träff 5 Välkomna!.
till en träff med fokus på hur WELIB kan användas för
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Karin Elardt leg psykolog Barn- och ungdomspsykiatrin Nässjö
1/2 Ditt namn och datum: Namn på den du har samtalet med:
Implementering, utvärdering och systematisk uppföljning
Gymnasiearbete 100 p.
Fortbildning för pedagoger
Digitalisering handlar inte om IT utan om ett sätt att tänka: öppenhet och samarbete eller göra allt själv bakom lyckta dörrar? Bättre och effektivare:
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Katedralskolans ordningsregler
Presentationens avskrift:

IT-stöd i undervisningen – Inventering av digitala resurser på webben Kursträff 2 HT 2011 Monica Langerth Zetterman

Målgrupper Allmänt intresserade Lärare Studenter Elever Forskare Andra? resurs

Använda digitala material i undervisningssituationer På vilket sätt? T ex som hjälpmedel i svenska för åk 8-9… Hur kan vi fortsätta tänka där? För läsning av klassiker… För granskning av språket… För att träna i litteraturkritik… För att studera versmått… För att studera språkets historia… För att studera språkets utveckling…

Typer av material/resurser Mångfald av olika sorters (t ex kvinnsam) Mångfald av samma sorts innehåll (litterturbanken) Mångfald av format Mångfald av metoder (wolfram alpha) Mångfald av funktioner & innehåll (http://www.gapminder.org/) Mångfald av övningar & stöd (www.ixl.com)