SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

Kort om PROJEKTBOLAGET
Marknadsekonomi eller planekonomi?
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
- att överföra budskap, påverka, mm
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Bakgrund Startade 1907 i Kungsbacka av Beda Hallberg med huvudsyftet att hjälpa tuberkulosdrabbade barn.
En upplevelse *
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Reseproduktion och försäljning
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Marknadsplan Sandström de Wit
PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Intervju inför ViV-projektet.
Operativ marknadsföring – kapitel 19.
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi. Varför e-handla?! 70 % - Sparar tid när man slipper gå i vanliga butiker 69 % - Tillgängligt dygnet runt.
Affärsidé - företagets vägvisare
marknadsförarens verktygslåda
Förslag till planering kapitel 12
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Kap 9: Kommunikationskanaler
Kap 10: Kampanjplanering
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Marknadsförarens yrkesroll
Marknadsplan Vad? För vem? Hur?
Varför reklam? Öka försäljningen
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Marknadskommunikation och mediaval
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Marknadsföring och försäljning
Marknadsföring av Projekt X
Informatören ”Att förmedla information till olika grupper i samhället. Beslutsfattare,allmänhet och myndighet.
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Christoffers Clothing Company
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
14:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Faktorer som styr medievalet Vilka vill vi nå? (målgrupp) Hur många vill vi nå? (räckvidd) När vill vi.
15:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Relationsförstärkare i mediemixen Mässor Direktmarknadsföring sales promotion Events Udda medier Sponsring.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Reklam.
Marknadsföringens källor
Lagarna inom handel Kap. 13.
KAPITEL 9 Pris och moms.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Undersök och analysera
Reklam eller redaktionellt budskap?
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Presentationens avskrift:

SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN: vara ett sätt att öka försäljningen skapa intresse för butiken ge kunderna en upplevelse ge personalen omväxling

OLIKA TYPER AV AKTIVITER Händelser Säsong Demonstrera nyheter Nylansering Gemensamma aktiviteter - samarbete

SALES PROMOTION Få konsumenten att köpa så snabbt som möjligt eller åtminstone påskynda köpprocessen rabattkuponger, gratisprover provsmakningar, uppskyltningar och tävlingar demonstrationer provkörningar

SP - intern marknadsföring En stor del av företagets pengar för sales promotion går till handel och till den egna säljkåren. Det kan vara: Uppmuntringsresor Kick off-möten innan en säljaktivitet Utställningar på det egna företaget eller hos en kund Säljtävlingar för både egen personal och för återförsäljare Presentartiklar med logos

Övrig marknadsföring PR - public relations DR - direktmarknadsföring Sponsring Mässor

MEDIEVAL Beroende på produkt och målgrupp kan man välja att visa sin marknadsföring i bla: Tidningar Tv, bio Radio Utomhus Internet