Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad är eHälsa? Nationell strategi för tillgänglig och säker information inom vård och omsorg sedan Sedan 2010 är socialtjänsten med fullt ut. Vision:
Advertisements

Så styrs Sverige.
Checklista för jurister
Meny •Hem: Visar denna sida. Kan användas för allmän info •ProNavigo visar Modellen, mallar, checklistor •Projektlänkar: visar en undermeny med lämpliga.
Digital samverkan illustrerad genom tillämpning i en sammanhållen detaljplane- och fastighetsbildningsprocess Vi kommer från SPF som är ett samarbetsprogram.
Läsa fast man inte kan? Det går med läshjälpmedel.
Kommerskollegiums arbete med handelshinder
Sömlösa övergångar Per Granstrand, Verksamhetsarkitekt - Bolagsverket
Digitalisering i Sverige Nordiska konferensen 10-12/6 2008
AU Digital samverkan LO Process
Bibliotekens utveckling och behovet av samordning Mötesplats inför framtiden Borås, 13 oktober 2004 Gunnar Sahlin.
Myndighetsgemensamma lösningar för enklare företagande.
Specialbiblioteken i bibliotekslandskapet 6 oktober 2008 Humanistiska specialbibliotek – en resurs för forskarsamhället Jakob Harnesk EBSCO.
Hur kan informationsflödet i detaljplaneprocessen effektiveras
Hur tänker Handisam om sociala medier?
1 ICT och hållbarhet del 3 Maria Noring Miljöstrategisk analys, fms Centre for Sustainable communications KTH Digital närservice i Vilhelmina november.
Demokrati vs. diktatur Regelbunda politiska val och fri partibildning
Sören Öman Ändringar i personuppgiftslagen Normgivningsbemyndigandena 1/ Samordningsnummer 1/ Överföring till tredje land med adekvat skyddsnivå.
Vad är en demokrati Formulera kriterier för ett demokratiskt styre
Ditt namn Din lärare Din årskurs
Myndighetsbibliotek i Sverige Förutsättningar, problem, utmaningar
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
Trender inom statsförvaltningen
RIB Karta Ny medlem i RIB-familjen!.
One-stop shops i Europa Samordningen av sociala och arbetsmarknadspolitiska åtgärder Renate Minas, Docent, forskare, Institutet.
Prostitution i Norden. Uppdragsgivare och organisatorisk hemvist Nordiska ministerrådet Nordiskt Institut för Kunskap om Kön.
Vår Kommun Samhällskunskap år 8.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
E-arkiv.
Så har vi organiserat oss
måndag den 17 november 2014 Av Ebba Wester
Med gemensamma krafter För biblioteken i samtiden Hur ska biblioteken arbeta för att Sverige ska nå målet att bli en ledande kunskapsnation?
Regeringens mål Alla tjänster som kan tillhandahållas elektroniskt skall tillhandahållas elektroniskt E-tjänster får inte utestänga enskilda och företag.
EN REGION BLIR TILL Medborgarna och Västra Götalandsregionen Lennart Nilsson - CEFOS SOM-institutet
Biblioteksstämma 2007 Viktiga frågor ur KB:s perspektiv 23 november 2007 Gunilla Herdenberg och Gunnar Sahlin.
Arena: Kanalstrategier
Energikartläggningscheckar – söka och rapportera.
Ove Maria Louise (ordf.) Carl UNGDOMSRÅDET UNGDOMSFORUM 100 ungdomar på plats, drygt 55 golfklubbar representerade, internationellt besök och ett Ungdomsråd.
MILJÖFÖRVALTNINGEN SIDAN 1 Ny e-tjänst 2009 Söka tillstånd för bergvärme.
1 Hälso- och sjukvårdsutgifter samt deras finansiering 2011 Petri Matveinen Nina Knape
Företagsam vardag i Blekinge Integrerade offentliga e-tjänster för företag och blivande företagare Med fokus på företagens vardag Och på offentliganställdas.
04/20041 Nordplus Sprog Programmet för det nordiska språksammarbetet inom NMR.
En mobil växel olik alla andra
Veronica Barkman & Pär Sundström Avdelningen Invånartjänster
Varför e-förvaltning och e-strategier? Skapa NYTTA För samhället, medborgarna, företagen och för verksamheterna.
VÄLKOMNA! LUNCHMINGEL. Program Lunchmingel Hälsans nya verktyg i höst Maria Gill, Myndigheten för delaktighet Lunchmingel avslutas.
Lions internationella ungdomsläger Vill Du åka på ungdomsläger till Europa?
We Serve. Hjälp hjälpa de ”glömda barnen i Syrien”
Quizz Nordisk Biblioteksvecka ) Vad heter Pippis två vänner?
Utlandsprocessen Nordiska studiestödskonferensen Helsingfors 8-10 juni 2016 Henrik Strömberg Croné, CSN Chris André Eidsaunet, Lånekassen.
Public service ÄGANDESTRUKTURER. Public service Olika synsätt:  I allmänhetens tjänst  Marknadskrafterna styr Fördelar/nackdelar.
Medborgarrådgivningen leder dig till rätt offentlig tjänst och ger råd om hur tjänsterna används. Det går inte att inleda myndighetsärenden via Medborgarrådgivningen.
Föreningsstöd - Kommunikationsstöd
Vatten finns i olika former
We Serve.
Vatten finns i olika former
Viktoria Hagelstedt, verksamhetsutvecklare CSN
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
MASSMEDIA.
Strukturen i pappersindustrin 2012
Finska medborgares rättigheter och skyldigheter
Vad är MTM? Mid-Term Meeting för Ladies Circle International
Könsroller och jämställdhet
Språkförhållanden i sverige och övriga norden
Effektkarta för extern webbplats
Export och import.
Rättviks kommun ”Här är alla digitala medborgare”
DIGG ansvarar för tillsyn och stöd
INFORMATION.
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island Kanalstrategier Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island

Utvecklingen inom ICT Det finns olika allmänna och statliga projekt för att utveckla digitala tjänster för medborgare Samarbete myndigheter emellan i och med digitaliseringar

Kanalstrategier Alla länderna har fokus på att utveckla e-tjänster och digitala kanaler Länderna är eniga om att lägga fokus på att utveckla tjänster för mobilt bruk Det ses också viktigt att hemsidorna är lättanvända och enkla Anpassa kanalerna enligt kundernas behov men samtidigt styra kunden till att använda e-tjänser

Framtidsvision Sträva till att allt alla ärenden går att sköta på e-tjänsten Minska på telefonsamtal och papper