LPP – rörelse Dans åk 8 Bedömning Syfte och långsiktiga mål

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
Advertisements

Dans – eller rörelse till musik
Arbete i Idrott och hälsa för årskurs 9 HT 2014
Dagens program Kunskapsprocesser, dokumentation och kvalitetssäkring
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Föräldraråd Tack!. Bildningsförvaltningen Lgr 11 Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 Del 1- Skolans värdegrund och.
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Träningsprogram till musik, åk 8 Adolf Fredriks Musikklasser.
VÄLKOMNA ALLA RÖRELSEINSPIRATÖRER!. Friskis&Svettis för barn Familjejympa Lekfull jympa för barn och vuxna tillsammans. Från 2 -6 år. Knatte För barn.
Muntligt redovisning LUBNA HASHIM. Skolan och elever  Lockeruds skolan i Mariestad  Årskurs 5  Lektioner i Sv, Eng,So och Matematik  Grej of the day.
Ett forskningsbaserat arbetssätt i teorin och praktiken.
LRKÖ FÖR VEM, NÄR OCH HUR?. LRK/Ö Strategi Hur skall vi nå målen! Uppdrag För vem, när och hur Värdegrund Så här skall vi förhålla oss till hundar, medlemmar,
Likvärdig utbildning – Likvärdig undervisning
Föräldraråd Nyvång Hälsa Det innefattar både ett fysiskt välbefinnande så som psykiskt och socialt.
Pedagogiskt program för Uppsala Universitet. Innehåll Förutsättningar för studenternas lärande Utveckling av utbildningen Pedagogisk kompetensutveckling.
ANALYS AV RESULTAT Vad behöver våra elever för att lyckas?
 Svensk Innebandys Utvecklingsmodell (SIU) gör det möjligt för alla att utvecklas och lyckas. På sin nivå, utifrån sina förutsättningar.  För att nå.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Friluftsliv Lite inspiration... Lite inspiration... Lite inspiration...
Vad innebär ett mål för lärande eller utveckling.
”Förskoleklassen en klass för sig” Förskoleklassen är en bro mellan förskola / skola och elevernas fortsatta lärande. Förskoleklassen omfattas av läroplanens.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Pedagogisk bedömning Skriftliga omdömen Dokumentation Utvecklingssamtal IUP Södra Ängby skola.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Betyg och bedömning IDH
Pedagogisk planering- Naturkunskap
Bästa utveckling för alla
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 8
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Självbedömning Idrott och Hälsa ÅK 6
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
EN HC LIDKÖPINGSPELARE
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 7
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
LPP – rörelse Lekar och spel
Riktlinjer för betygssättning
BFL Nuläge och framåt ….
Formativt lärande.
Cvl:s värdegrund För att kunna lyckas i sina studier är det viktigt att kunna känna trygghet och att våga vara sig själv. Oavsett vem eleven är – kvinna.
Samhällskunskap i gymnasieskolan
Att långsiktigt säkra konkurrenskraften genom att samverka
Svenska i gymnasieskolan
Bildlärarens Planeringsbok Åsa F P -16.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Innehåll i och användning av läromedel.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Friluftsliv.
LPP – HLR HLR och säkerhet
Vad ser Skolinspektionen?
Skolledningskonferens
Aktivitetspyramiden:
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Vård och omsorgsutbildning
Lärares planeringsarbete!
Gymnasieutvärdering – för utveckling av Din skola
2. genomföra systematiska undersökningar i kemi, och
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Bedömning för lärande 31/10
Klagshamns rektorsområde
Folkhögskola – vad är det?
Primärvårdens hälsoenhet
ATT DÖMA IMAC FREESTYLE
Föräldrar Förskola Förskolan Solägget 14 svar, 78%
Presentationens avskrift:

LPP – rörelse Dans åk 8 Bedömning Syfte och långsiktiga mål Läraren kommer bedöma att: Du kan delta aktivt i dansmomenten Du kan anpassa dina rörelser efter dansens karaktär Du kan variera och anpassa dina rörelser med hänsyn till takt och rytm Du kan anpassa dina rörelser med hänsyn till danspartner Syfte och långsiktiga mål Genom undervisningen ska eleverna ges förutsättning att: Utveckla allsidiga rörelseförmågor Möta/prova många olika slags aktiviteter Utveckla sin samarbetsförmåga och respekt för andra Utveckla en god kroppsuppfattning och tilltro till sin egen fysiska förmåga Utveckla takt och rytm till musik Centralt innehåll Traditionella och moderna danser Rörelse- och träningsprogram till musik Innehåll / undervisning Du kommer att: Lära dig traditionella danser såsom bugg, vals, foxtrot och salsa Skapa egen dans, utifrån en musikanalys Leda del av ett motionsprogram till musik (F&S) Prova andra internationella danser, ex Bollywood Betyg E Betyg C Betyg A I danser och rörelse- och träningsprogram till musik anpassar eleven till viss del sina rörelser till takt, rytm och sammanhang. I danser och rörelse- och träningsprogram till musik anpassar eleven sina rörelser relativt väl till takt, rytm och sammanhang I danser och rörelse- och träningsprogram till musik anpassar eleven sina rörelser väl till takt, rytm och sammanhang Sofia skola, Stockholm