FORTSATT POSITIV UTVECKLING!
Källa: Tillväxtverket
Källa: Tillväxtverket
Källa: Tillväxtverket
Källa: Tillväxtverket
Visita på fem röda Visita är bransch- och arbetsgivar- organisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar nästan 7 140 medlems- verksamheter varav 270 Turistinformationer och Turistcenter Visitas uppdrag: Främja medlemmarnas intressen, besöksnäringens sunda utveckling och lyfta fram medlemmarnas betydelse för samhället och näringslivet Visita är besöksnäringens samlade röst i näringspolitiska frågor Visita tecknar branschernas kollektivavtal och utformar näringens etiska regler
VISITAS MEDLEMMAR Destinationer Turistcenter Turistinformationer Hotell Vandrarhem Konferensanläggning Campingföretag Skidanläggningar Nöjesparker Djurparker Restauranger Nöjesrestauranger Personalrestauranger Fast Food Spa Guider m.m.
HUR HAMNaDE VI HÄR?
AUKTORisationens syfte Verka för kompetent, korrekt och serviceinriktad turistinformation i hela landet Behålla i-skyltarnas internationellt erkända signalvärde Verka för turistisk information som utgår från besökarnas önskemål och behov Främja de lokala turistiska organens roll i utvecklingen och marknadsföringen av sina destinationer Främja de lokala turistiska organens kunskaper om - och dialog med - destinationens turistföretag
VISITAS NATIONELLA DESTINATIONSRÅD VALDA 2017-2018 Anne Adsten, Jämtland Härjedalen Turism Håkan Ceder, Nora Turistbyrå Björn Fransson, Örebrokompaniet Annelie Karlsson, Göteborg & Co Lotta Samuelsson, Mariestad Anette Lindstrup, Helsingborg Näringslivs- och Destinationsutveckling Stefan Johnson, Destination Kalmar (ny) Beatrice Bergqvist, Gold of Lapland (ny) Linda Gjerdrum, Uddevalla Turism (ny) Jenni Leppelt, Hultsfreds Turistbyrå