FORTSATT POSITIV UTVECKLING!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Årsbokslut för svensk turism 2012 Satellitkontoberäkningar med turismens effekter på ekonomi, export och.
Advertisements

Cross Media Design i besöksnäringen Bakgrund • Projektet Cross Media Design Norr som genomfördes i Akademi Norr/Hemavan – Södra Helgeland. • Behovet av.
Presentation av resmål
JAG Föreningen r.f. Kalevalavägen ESBO Finland
Reseproduktion och försäljning
- nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Hur lockar vi fler besökare till Roslagen? Informationsmöten 11 jan – 3 feb Dan Löfgren.
Världens största näring
Här befinner vi oss.
Resultat så här långt… företag 60 workshops
Organisationerna. Fas 1 - Rapportering 1. Vad har gjorts, vem har varit med i arbetet 2. Verksamhetens innehåll och nyckeltal 3. Organisation, ansvarsfördelning,
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
Välkommen till GUC och vårt turismprogram!
SAMARBETE MED BRASILIEN Vetenskap utan gränser Josefin Peterson.
Både en resa och ett mål! Den kortaste vägen från kust till fjäll.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
Konkurrensrådet i Västra Götalandsregionen För samförstånd och ömsesidigt lärande 1.
© Hälsingland Turism ek.fr Länets största tillväxtkluster Hälsingland Turism.
Årsbokslut för svensk turism 2013
Tillväxtfrågor på SKL Entreprenörsregionen 1 december 2011
PROJEKT FJÄLLVÄGEN 2012 – 2014 Både en resa och ett mål! Den kortaste vägen från kust till fjäll. Ett vinnande stråk genom samverkan! Det är en god vana.
Liseberg (Göteborg) Av: Emilia Wessel. Liseberg! Göteborg, även kallat lilla London eller Sveriges framsida, äger Nordens största nöjespark! Göteborg,
Förslag till planering kapitel 12
Kort historik Inköpsgruppen startades 2003 av Rica, Norlandia och Strömma I juni 2004 utökades gruppen med Sodexo 2012 lämnade Sodexo Inköpsgruppen I januari.
Rese- och besöksnäringen
Vimmerby Kommun. Case: Hur arbetar offentliga arbetsgivare med personalklubbar? Hur finanseras de? Hur skulle Vimmerby kommuns personalklubb kunna arbeta?
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
TURIST De har rest hemifrån
Strategisk inriktning för Trafikverket
KOMMUNSTYRELSENS FÖRVALTNING NÄRINGSLIVS- OCH DESTINATIONSUTVECKLING Inkvarteringsstatistik Helsingborg Juli Sidan 1 KOMMUNSTYRELSENS FÖRVALTNING.
Kan samtida konst bidra till en bättre vårdmiljö?.
Framtidsstrategiprocess Dialog med näringen Bokningsbarhet Marknadsföringskampanjer.
Läs mer på Ledamöter i Regionala beredningen Bild saknas Ordf. Lennart Thörnlund (s) Pernilla Lundqvist (s) Marlene.
Demokratins utmaningar och förtroendevaldas roll
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Til. LandstingetLänsstyrelsenKommunerna Visit Västernorrland Genom kunskap lyfter vi besöksnäringen.
London Hotel Four Seasons ”Superior-rum” med utsikt över parken eller Westminister Abbey ”Superior-rum” med utsikt över parken eller Westminister.
Regionala styrkor och branschkluster i Helsingborg-Helsingör
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Årsbokslut för svensk turism 2014 Satellitkontoberäkningar med turismens effekter på ekonomi, export och.
Shoppingturism i Sverige Förord Handeln är en motor i Sveriges ekonomi och så även i besöks- näringen. Vi brukar tala om att handelns bidrag till.
Malmös befolkning Foto: Leif Johansson Xray invånare (31 dec 2014) Sveriges tredje största stad Ung befolkning, 49% är under 35 år högskolestudenter,
ForskarFredag Vetenskapsrådet 18 april 2007 Cissi Askwall och Anders Sahlman.
Rapport Fastighetsföretagarklimatet Fastighetsägarna i Göteborg Första Regionen.
Kompetensförsörjning Vimmerby kommun Hanna Olsson, Högsby kommun. Annelie Johansson, Kinda kommun Susan Andersen, Hultsfreds kommun.
Turistgeografi  Var i världen olika platser ligger  Hur man kan resa mellan olika orter  Sevärdheter på kända turistmål  Speciella förhållanden på.
Trygg i Göteborg Introduktion för socialsekreterare 19 oktober 2016.
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Upplev Tierp - En kommun att besöka, bo och verka i.
Konjunkturen i Stockholms län kv December 2016
Konjunkturen i Stockholms län kv Mars 2017
Välkomna till SVMF!.
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Nobelmötet 2016 Ingela Valeur, Miljöstrateg
BI SYD Bakgrund och förklaringar
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
Meningen med besöket Att resonera om vikten av friska arbetsplatser för ett arbetsliv som är hållbart för alla, som främjar hälsa och som inte gör oss.
Competence Academy – Public Sector
Lön mm
Näringslivsforums Verksamhetsplan
Där idéer blir verklighet
I samarbete med Länsstyrelsen Jämtlands län
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

FORTSATT POSITIV UTVECKLING!

Källa: Tillväxtverket

Källa: Tillväxtverket

Källa: Tillväxtverket

Källa: Tillväxtverket

Visita på fem röda Visita är bransch- och arbetsgivar- organisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar nästan 7 140 medlems- verksamheter varav 270 Turistinformationer och Turistcenter Visitas uppdrag: Främja medlemmarnas intressen, besöksnäringens sunda utveckling och lyfta fram medlemmarnas betydelse för samhället och näringslivet Visita är besöksnäringens samlade röst i näringspolitiska frågor Visita tecknar branschernas kollektivavtal och utformar näringens etiska regler

VISITAS MEDLEMMAR Destinationer Turistcenter Turistinformationer Hotell Vandrarhem Konferensanläggning Campingföretag Skidanläggningar Nöjesparker Djurparker Restauranger Nöjesrestauranger Personalrestauranger Fast Food Spa Guider m.m.

HUR HAMNaDE VI HÄR?

AUKTORisationens syfte Verka för kompetent, korrekt och serviceinriktad turistinformation i hela landet Behålla i-skyltarnas internationellt erkända signalvärde Verka för turistisk information som utgår från besökarnas önskemål och behov Främja de lokala turistiska organens roll i utvecklingen och marknadsföringen av sina destinationer Främja de lokala turistiska organens kunskaper om - och dialog med - destinationens turistföretag

VISITAS NATIONELLA DESTINATIONSRÅD VALDA 2017-2018 Anne Adsten, Jämtland Härjedalen Turism Håkan Ceder, Nora Turistbyrå Björn Fransson, Örebrokompaniet Annelie Karlsson, Göteborg & Co Lotta Samuelsson, Mariestad Anette Lindstrup, Helsingborg Näringslivs- och Destinationsutveckling Stefan Johnson, Destination Kalmar (ny) Beatrice Bergqvist, Gold of Lapland (ny) Linda Gjerdrum, Uddevalla Turism (ny) Jenni Leppelt, Hultsfreds Turistbyrå