LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Välkomna till information kring betyg och bedömning
Att bedöma elevers kunskaper i NO Anders Jönsson.
Språkdagen i Malmö Värdeorden i språkämnena Gunnar Stenberg
Ulla Wiklund Musiker/kompositör Rytmiklärare Kungl. Musikhögskolan
Utifrån entreprenöriellt lärande
Redskap för rättvis och likvärdig bedömning
Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
VAFÖR IDROTT OCH HÄLSA I SKOLAN !?
Apptips med koppling till läroplanerna
Historia/SO En resa bakåt i tiden med dagens verktyg.
ÖSK Ungdom Idé, mål & policy Ungdomarna i Centrum
Lokal pedagogisk planering
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Idrott och hälsa År 6 VT 2014 Linda Johansson.
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
Arbetsområde 1. Innehåll Exempel E C A Idrott/ Lek/ Motion
Hej och välkomna!.
Skapande Skola Medel från statens kulturråd gör det möjligt med större och fler kulturinsatser i skolan!
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Välkommen till föräldramöte i röd grupp den 11/
Mall för alignmentmatris
Dans – eller rörelse till musik
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Aktiviteter och upplevelser
Arbete i Idrott och hälsa för årskurs 9 HT 2014
Välkomna till Edboskolan
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Skriftliga omdömen och kommentarbanker
Demokratibegreppet Det offentliga skolväsendet vilar på demokratins grund. Skolans uppgift är att låta varje elev finna sin unika egenart och därigenom.
BFL Bedömning för lärande
Stumfilm åk 7.
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Granloholms skola Läsåret 2014/2015
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Vilka är vi? GR Utbildning Pedagogiskt Centrum Sandra Svensson.
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Bedömning - Skolan har ett kunskapsuppdrag som bedömningen ska relateras till - Kunskapssynen uttrycks i styrdokumenten – läroplanen, Lgr 11.
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Föräldraråd Tack!. Bildningsförvaltningen Lgr 11 Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 Del 1- Skolans värdegrund och.
Rudboda skolas fritidshem och fritidsklubb
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Träningsprogram till musik, åk 8 Adolf Fredriks Musikklasser.
MÅLSÄTTNING - Att sätta mål för det du ska göra. VARFÖR SKA VI SÄTTA MÅL? Vet du inte vart du ska kan du inte planera vägen dit… För att nå ett bra resultat.
Begreppet undervisning Utbildning: Den verksamhet inom vilken undervisning sker utifrån bestämda mål Undervisning: Sådana målstyrda processer som under.
ATT FORTSÄTTA UTVECKLA KVALITÉ PÅ SKOLAN SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE.
Målens betydelse i formativt ledarskap. Upplägg Formativt ledarskap Förskolans uppdrag Styrdokument Analysera mål.
Musikpassuppgift.
Fritidshem på Knappekulla
Friluftsliv och orientering år 9 Planering ämne/n och årskurs
Computational thinking progression F-9
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 8
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Friluftsliv och orientering år 7-8 Planering ämne/n och årskurs
Självbedömning Idrott och Hälsa ÅK 6
LPP – rörelse Dans åk 8 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 7
Klagshamns rektorsområde
LPP – rörelse Lekar och spel
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
LPP – HLR HLR och säkerhet
Begreppet undervisning
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Föräldramöte åk 2 Välkomna.
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
BFL, allmänna råden, gröna matriser
Presentationens avskrift:

LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål Läraren kommer bedöma att: Du kan delta aktivt i dansmomenten Du kan anpassa dina rörelser efter dansens karaktär Du kan variera och anpassa dina rörelser med hänsyn till takt och rytm Du kan anpassa dina rörelser med hänsyn till danspartner Syfte och långsiktiga mål Genom undervisningen ska eleverna ges förutsättning att: Utveckla allsidiga rörelseförmågor Möta/prova många olika slags aktiviteter Utveckla sin samarbetsförmåga och respekt för andra Utveckla en god kroppsuppfattning och tilltro till sin egen fysiska förmåga Utveckla takt och rytm till musik Centralt innehåll Traditionella och moderna danser Rörelse- och träningsprogram till musik Innehåll / undervisning Du kommer att: Leda en mindre grupp till musik - uppvärmning Lära dig svenska och internationella folkdanser Skapa egen dans, utifrån en musikanalys Prova andra internationella danser, ex Bollywood Prova olika motionsformer till musik, ex F&S och step up Betyg E Betyg C Betyg A I danser och rörelse- och träningsprogram till musik anpassar eleven till viss del sina rörelser till takt, rytm och sammanhang. I danser och rörelse- och träningsprogram till musik anpassar eleven sina rörelser relativt väl till takt, rytm och sammanhang I danser och rörelse- och träningsprogram till musik anpassar eleven sina rörelser väl till takt, rytm och sammanhang Sofia skola, Stockholm