Studierektorsutbildning 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SPUR – vad är det? Utvecklingen av kvaliteten i läkares vidareutbildning Sveriges läkarförbunds och Svenska Läkaresällskapets stiftelse för utbildningskvalitet.
Advertisements

DÅD-projektet Förbättringsarbete Vårdcentralen Visby Norr.
Patientsamverkan som källa till innovation QRC Forum 24 november 2015 Cristin Lind
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kontakt: Lina Svarén tel:
Aktuell information augusti 2017
I kväll Alla behöver underhålla, förbättra och utveckla våra byggnader och anläggningar. Hur ser det ut? Inventering, LCC Ta beslut Krav på beslutsunderlag.
”ST innehåller många delmål som ska uppfyllas med lärandemetoden kurs.
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Introduktionskurs om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer
Tandvårdsstöd - en god tandhälsa är livskvalité
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Nordens bästa Digitala Arbetsplats
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
När gäller förordningen
Problematisering av diplomet
Regelverket om bedömning av ISK
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsformer XX vattenråd.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Fyra företags förväntningar på kommunal tillsyn – en intervjustudie
Disposition – konsten att läsa skolstatistik
Fysiskt tvång - fasthållningar
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Självbetjäningsterminal i primärvården
Agenda Kaffe och fralla Välkomna Presentationsrunda, kort introduktion till dagen Läget i projektet, vad händer 2018? Genomgång av viktiga.
Nationella riktlinjer för missbruks- och beroendevård
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Nationellt tillsynsprojekt om inomhusmiljön i skolan
APL – Arbetsmiljö minderårig – Inledande fas
RISKBEDÖMNINGAR Inför ändringar i verksamheten
SPUR Verena Sengpiel, MD Docent Göteborg fd SPUR samordnare SFOG
Vem gör ST i Västmanland och Varför?
Vad kan en gammal företagsläkare göra?
Betalningsprocessen och kontroller
Läkarförbundets primärvårdsenkät 2015 Resultat - ST i allmänmedicin
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Dokumentera rätt i vården
Led- och muskelmottagning
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Manual Sammanställning av enkätsvar.
Friskis&Svettis Friskis&Svettis är dess människor.
Caisa Hedlund, Vårdvalsråd Vårdval fysioterapi
Team BR Karin Eriksson, överläkare Åsa Lewin, DRG barnmorska
Arbetsmarknadsutsikterna
Presentationens avskrift:

Studierektorsutbildning 2016 SPUR Studierektorsutbildning 2016

SPUR Inspektionsverksamhet där professionen granskar kvaliteten på vårdgivarnas AT- och ST-utbildning Lipus AB samordnar och sköter administrationen runt inspektionerna som bygger på ett nära samarbete med specialitetsföreningarnas SPUR-samordnare

Hur går det till? En inspektion tar vanligtvis 1 ½ dag (½ dag för vårdcentraler) Inför besöket: Kontaktperson utses i verksamheten (oftast ST-studierektor/ utbildningssekreterare) Verksamheten går igenom checklistan och åtgärdar uppenbara brister Digitaliserad enkätundersökning som sänds till alla ST-läkare, handledare, samt studierektor och verksamhetschef Enkäterna sammanställs av Lipus och resultaten skickas till inspektörsteamet som skall besöka utbildningsenheten

Under besöket: Kontroll att de formella kraven uppfylls Bedömning av patientunderlagets sammansättning och bredd Bedömning av ämnesspecifika metoder samt av kompetensen på utbildande läkare på arbetsplatsen. Diskussion med de olika svarandegrupperna var för sig Avslutande samsynsdiskussion kring enkätsvaren som inkommit

Efter besöket: Resultaten sammanfattas i en skriftlig rapport från inspektörerna Innan slutrapporten publiceras skickas den för påseende till utbildningsenheten

Sammanfattande bedömning Gradering A Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd följs. Övriga kvalitetskriterier är uppfyllda, men enstaka undantag kan förekomma B Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd följs C Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd följs i väsentliga delar men brister förekommer D Flera allvarliga brister har påvisats vad gäller följsamheten till Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd Exempel på rapport (Medicinkliniken ViN)