… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.
Advertisements

Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
SOCIAL MILJÖ I FÖRSKOLAN! En utmaning?!. SOCIAL MILJÖ 8. Delaktighet- Att känna o uppleva sig delaktig hela dagen! 9. Jämställdhet- Rätten att ha inflytande.
Första linjen för barn och unga med psykisk ohälsa.
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
Inventeringar och kunskapsuppbyggnad Lona-träff i Göteborg 23 september 2015.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Utredningen om bostäder för äldre Bostäder att bo kvar i Bygg för gemenskap i tillgänglighetssmarta boendemiljöer SOU 2015:85 Ewa Samuelsson, särskild.
I ett globalt perspektiv växer nu många marknader snabbt och konkurrensen ökar också om kunderna. Hur bedömer du att detta påverkar.
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
Kompanjonskap av välbefinnandets främjande som mål
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Psykisk hälsa Specialist Primärvård
Christer Borgfeldt Docent Överläkare Kvinnokliniken Lund SUS
Bästa utveckling för alla
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Digitalisering, flera begrepp i samma term
Hållbar utveckling är ett begrepp som man ofta stöter på i media.
Barn och unga Skapa förutsättningar för en gynnsam hälsoutveckling
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
på personer i behov av hjälp
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Vision 2025 ”All information med hög efterfrågan finns digitalt tillgänglig. Det mesta går att få tag på snabbt och enkelt, oberoende av tid och plats.
En plats att kalla hemma - Barnfamiljer i bostadskrisen skugga
Nacka Partner Upphandling
Service, service, service!
Information för it-handledare i pensionärsföreningar
eHälsomyndigheten om planerna för Säker Åtkomst och Sambi
Ansvar inom regeringskansliet
Fyra företags förväntningar på kommunal tillsyn – en intervjustudie
Föreningslivets egna Spelbolag
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Marknadsföringsplan Ditt namn.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Utmaningar i folkhälsoarbetet Norra Örebro län
Med kundval HAR nackaborna makten över sin service.
Sökes: CNC-operatör Har du kompetensen har vi arbetstillfället!
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
Tjänsterna inom offentlig upphandling
Medarbetarenkäten december 2018.
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Planering inför utskrivning på kvällar och helger
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Spelmissbruk/spelberoende
Diagnos och delaktighet
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Elevhälsoarbete och kvalitet ….vad innebär det?
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Hur gör vi nu tillsammans på skolan med praktiska test?
Digitalisering av rehabiliteringsverksamheterna
Ersättningskollen.
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader Brännpunkt Konsekvenser för staden
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Produktnamn.
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Navigatorn.
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Saker att ta upp… Skärpning av reglerna omkring MKN vatten
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Friskis&Svettis Friskis&Svettis är dess människor.
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE KUND-RELATIONER … … … … … KÄRN-RESURSER KANALER … … KOSTNADSSTRUKTUR EFFEKTER OCH MÅTT … …

Vilka är våra viktigaste partner? 5. VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTE KUND-RELATIONER KUNDGRUPP Vilka är våra viktigaste partner? Vilka är de viktigaste leverantörerna? Vilka kärnresurser erbjuder våra partner? Vilka viktiga uppgifter har våra partner? Vilka är våra viktigaste uppgifter med tanke på… Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Inkomsterna? Vilket mervärde ger vi våra kunder? Vilket kundbehov tillgodoser vi? Vilka kundproblem löser vi? Vilka produkter och tjänster erbjuder vi olika kundprofiler? Hurdana kundrelationer förväntar sig våra kunder? Vilka kundrelationer har vi redan? Hur kostnadseffektiva är dessa kunrelationer? Vem ger vi mervärde? Vilka är våra viktigaste kundgrupper? KÄRNRESURSER KANALER Vilka kärnresurser behövs för Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Vilka kanaler är de viktigaste enligt våra kunder? Vilka kanaler utnyttjar vi för tillfället? Hur enhetliga upplevs våra kanaler vara? EFFEKTER OCH MÅTT KOSTNADSSTRUKTUR Vilka är de största utgifterna i verksamhetsmodellen? Vilka kärnresurser medför mest kostnader? Vilka viktiga uppgifter medför mest kostnader? Vilka förändringar eftersträvar vi? Hur påverkar vår verksamhet kundernas vardag? Hur mäter vi effekterna?

Allmän rådgivning om andra tjänster Skräddarsydda servicepaket PARTNER VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTE KUND-RELATIONER KUNDGRUPP Församlingen Allmän rådgivning om andra tjänster Skräddarsydda servicepaket Valmöjligheter Kundansvarig som ger personlig service Tillgång till tjänsten, snabbhet och tillgänglighet Långvariga och bestående kundrelationer Förtroende Individualitet Kvalitetsfrågan löser vi genom servicepaket Goda förutsättningar att axla ansvar ”Hjärtat” i den egna gemenskapen Ofta en egenvårdare, kan också ta hand om andra släktingar och grannar Aktiv, har många hobbyer, har ofta gäster, gillar att ha folk omkring sig att utbyta åsikter med Den egna hälsan och välmåendet av betydelse också för andra Privata aktörer Servicestyrning KÄRNRESURSER KANALER Resurser för styrning Face to face Per telefon Närservice Kundansvarig KOSTNADSSTRUKTUR EFFEKTER OCH MÅTT Servicepaket ökar effektiviteten ”Breda axlar” sparar kostnader Snabbt servicepaket -> kan återgå till samhället för att stödja andra Mått: tillgång till tjänsten och tjänstens tillgänglighet, kvalitetsmått