Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA."— Presentationens avskrift:

1 7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA MITTARIT …………… … …… … KUNDGRUPP KUND- RELATIONER VÄRDELÖFTE 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KÄRN- RESURSER KANALER KOSTNADSSTRUKTUREFFEKTER OCH MÅTT

2 7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA MITTARIT Vilka är våra viktigaste partner? Vilka är de viktigaste leverantörerna? Vilka kärnresurser erbjuder våra partner? Vilka viktiga uppgifter har våra partner? Vilka är våra viktigaste uppgifter med tanke på… Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Inkomsterna? Vilket mervärde ger vi våra kunder? Vilket kundbehov tillgodoser vi? Vilka kundproblem löser vi? Vilka produkter och tjänster erbjuder vi olika kundprofiler? Hurdana kundrelationer förväntar sig våra kunder? Vilka kundrelationer har vi redan? Hur kostnadseffektiva är dessa kunrelationer? Vem ger vi mervärde? Vilka är våra viktigaste kundgrupper? Vilka förändringar eftersträvar vi? Hur påverkar vår verksamhet kundernas vardag? Hur mäter vi effekterna? Vilka kanaler är de viktigaste enligt våra kunder? Vilka kanaler utnyttjar vi för tillfället? Hur enhetliga upplevs våra kanaler vara? Vilka kärnresurser behövs för Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Vilka är de största utgifterna i verksamhetsmodellen? Vilka kärnresurser medför mest kostnader? Vilka viktiga uppgifter medför mest kostnader? PARTNER 5. VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTEKUND- RELATIONER KUNDGRUPP KÄRNRESURSER KANALER KOSTNADSSTRUKTUR EFFEKTER OCH MÅTT

3 PARTNER VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTE KUND- RELATIONER Församlingen Privata aktörer Allmän rådgivning om andra tjänster Servicestyrning KÄRNRESURSER Resurser för styrning Kundansvarig Skräddarsydda servicepaket Valmöjligheter Kundansvarig som ger personlig service Tillgång till tjänsten, snabbhet och tillgänglighet Långvariga och bestående kundrelationer -Förtroende -Individualitet -Kvalitetsfrågan löser vi genom servicepaket KUNDGRUPP Goda förutsättningar att axla ansvar ”Hjärtat” i den egna gemenskapen Ofta en egenvårdare, kan också ta hand om andra släktingar och grannar Aktiv, har många hobbyer, har ofta gäster, gillar att ha folk omkring sig att utbyta åsikter med Den egna hälsan och välmåendet av betydelse också för andra KANALER Face to face Per telefon Närservice KOSTNADSSTRUKTUREFFEKTER OCH MÅTT Snabbt servicepaket -> kan återgå till samhället för att stödja andra Mått: tillgång till tjänsten och tjänstens tillgänglighet, kvalitetsmått Servicepaket ökar effektiviteten ”Breda axlar” sparar kostnader


Ladda ner ppt "7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA."

Liknande presentationer


Google-annonser