Analytics - Vad ni kan göra

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Camilla Wallström Kunskap föds där tanke och känsla möts
Advertisements

Regional digital agenda för Östergötland
E-Build™ Contact Förstudie om en branschgemensam företagsportal 6 december 2013.
Nyttorealisering på 10 min
Kartläggning av energirådgivningen Stockholms län
Från Fanta till Fleece Lokal pedagogisk planering Biologi åk 5
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Förmågor & Centralt innehåll
Riskbedömning vid ändring i verksamheten
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Regional digital agenda för Östergötland
Reglemente för God hushållning och intern kontroll
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Kvalitetsarbete med internetbehandling i reguljär vård Viktor Kaldo, leg psykolog, Docent Utvecklingsansvarig Psykiatri Sydväst.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
custice . fakta . presentation
1 Svensk finanspolitik Lars Heikensten, Europeiska revisionsrätten - några kommentarer till Finanspolitiska rådets rapport 2008.
Caseinlämning kl Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh
Projektledarträning. Målsättning / Önskat utfall Deltagarna/teamet har en gemensam uppfattning avseende sina egna och gruppens styrkor och svagheter i.
PV7170 Föreläsning 2b Analys och förhandling
MIK och digital delaktighet Göteborg 9 september 2015 Örjan Hellström, Kerstin Wockatz,
Produktutvärderingar, del 2 - Viktigt, viktigt, viktigt Copyright © 2006, 2007, 2008 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla att.
Utvärderingsmatris för en kunskapsbaserad bedömning Två utvärderingsmatriser har tagits fram i samarbete med SIQ, Nationella rådet för strokevård och ett.
FINANSMARKNADER Med fokus på kreditmarknaden. CENTRALT INNEHÅLL OCH KUNSKAPSKRAV Centralt innehåll  Finansiella marknader i den internationella ekonomin.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Vi är din IT-avdelning Alla storföretag har IT-avdelning / IT-chef. Mindre företag har inte resurser till samma lösningar. Vi erbjuder småföretag samma.
Säkerhet - Vad ni kan göra
Scenario Tjänsten produceras Beskrivning av tjänsten Värderingar
Riskbedömning vid förändring i verksamheten
Metodstöd Att arbeta med MUSK-resultatet
Dataskydd En prioriterad fråga.
Navigating uncertainty
Kontinuitetsanalys Workshop 3 av 4 – Riskbedömning
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
Kontinuitetsanalys Workshop 1 av 4 – Kriteriemodell
Regional Vattenförsörjningsplan
Riskbedömning vid förändring i verksamheten
Kontinuitetsanalys Workshop 2 av 4 – Konsekvensanalys
Politiskt deltagande Sammanfattning.
Bedrägeri – Vad ni kan göra
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
En workshop framtagen av Scillani Information AB
Företags-namn Produkter och tjänster
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Tips inför workshop Det är viktigt att deltagarna läst på innan - skicka ut läshänvisningar med länkar i god tid! (för exempel på utskick – se nästa sida)
Uppdrag Ta fram länsgemensam rutin för avvikelsehantering
ArtDatabanken Till styrmodell .
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Presentation av affärsplan
Arbetsmoment under Workshop 3: Prioriterade innovationer
Steg 4 Övningsexempel för strokevård
Örebro Musculoskeletal Pain Screening Questionnaire (ÖMPSQ)
5 STEG TILL EN TRANSFORMATIONSPLAN 3. PRIORITERADE MISSION 1. DMI
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Presentation av affärsplan
Tips inför workshop Det är viktigt att deltagarna läst på innan – skicka ut läshänvisningar med länkar i god tid! (se nästa sida för exempel på utskick)
”Klubbkonsult” Beskriva zonordförandens roll som "klubbkonsult"
Den här presentationen innehåller:
Förbättringsarbete för säker läkemedelshantering
Om bildspelet Det här bildspelet är tänkt att vara ett stöd till dig som ska kommunicera hur kontinuitetshantering hänger ihop med andra områden. Det kan.
OM DIGIBAROMETER Digibarometer är att workshopmaterial som tagits fram inom det regeringsuppdrag som Lantmäteriet har för att öka kompetens och.
VärNa modellen – att mäta och styra samverkan
Föredragshållarens namn
Om bildspelet Det här bildspelet är tänkt att vara ett stöd till dig som ska kommunicera hur kontinuitetshantering hänger ihop med andra områden. Det kan.
Presentationens avskrift:

Analytics - Vad ni kan göra En workshop framtagen av Scillani Information AB

Analytics workshop När ni har insikt i det värde ni kan skapa genom att analysera och bearbeta data, då rekommenderar vi att ni provar denna workshop där ni går igenom de olika datakällor ni har, för att utvärdera hur ni med minsta möjliga insats kan få bäst möjliga insikt i hur väl organisationen fungerar. © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com

Om Analytics I denna workshop handlar Analytics om att bearbeta en eller flera datakällor för att skapa något som är användbart för verksamheten Bearbetning avser mer än att använda ett filter för att ta bort rader/poster i en rapport och oftast avser det mer än att skapa summeringar i presentationer © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com

Hur workshopen genomförs Ni behöver: 1 moderator 6 till 12 deltagare Ni delar upp er i mindre grupper med 3-4 persons i varje gruppgroup Ni gör detta i 3 steg: Steg 1) Identifiera: Uppskattad tid är 45-60 minuter Steg 2) Bedöm: Uppskattad tid är 30-45 minuter Steg 3) Prioritera: Uppskattad tid är 15-30 minuter Vid slutet av varje steg har varje grupp 2 minuter på sig att dela med sig av vad man har diskuterat. Efter steg 3 behöver ni summera vad alla grupper har kommit fram till Vi har inte uppskattat tidsåtgång för detta eftersom det beror på hur många som deltagit i workshopen och hur omfattande diskussionerna har varit © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com

Steg 1 - Identifiera Er uppgift i denna workshop: Ni skall diskutera vilka system eller tjänster som används i er verksamhet? För varje system eller tjänst behöver ni förstå vilka processer de stödjer och hur de används Skapar de värde till era kunder? Skapar de underlag till processer och funktioner i verksamheten? För varje system eller tjänst, vilka datakällor finns det? © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com

Steg 2 - Bedöm Er uppgift i denna workshop: För varje system eller tjänst, diskutera om det är enkelt eller svårt att ta fram data? Med den data som ni kan ta fram från system eller tjänster, i vilken utsträckning ger det kunskap för att förstå hur väl verksamheten fungerar? © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com

Steg 2 - Bedöm Låg Hög Ansträngning Kunskap …. …. © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com Placera de tillvägagångssätt ni har tagit fram och placera i denna matris. …. ….

Steg 3 - Prioritera Vilka är era topp 3 system/tjänster och relaterade datakällor som vi bör starta med: System/Tjänst med datakällor: Hur kan vi använda data: När kan vi göra det: © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com

Om Scillani Information AB En bredare syn på säkerhet med stöd av data och informationsteknik Bedrägeri - Analytics - Säkerhet - IT Scillani Information är en managementkonsult & expertrådgivare, med en bredare syn på säkerhet med stöd av data och informationsteknik. Vi är specialiserade inom Bedrägeri för att hantera finansiella och kulturella risker, Säkerhet för att hantera informations- och digitala risker, Analytics för att använda digitala spår samt IT för att skapa digitala möjligheter. Vi verkar för att företag och organisationer skall ha en hållbar utveckling genom sunda värderingar och ett kontinuerligt förbättringsarbete. Kontakt: Telefon: +46 (0)40 543 131, E-mail: info@scillani.se, Internet: www.scillani.se Kontor: Ekgatan 6, Bara, Sverige - Vestergade 16, 1456 København K, Denmark (c) 2003-2017 Scillani Information AB © 2003 – 2017 Scillani Information AB – www.scillani.se / www.scillani.com