Trinity College Hanna Tell och Christina Åhlenius DUBLIN Trinity College Hanna Tell och Christina Åhlenius
CLIL ”Content and Language Integrated Learning” (integrerad innehålls- och språkinlärning). 4C Kommunikation – använda språket för att lära sig, samtidigt som man lär sig att använda språket Kognition – engagemang: tänka och förstå Innehåll – utveckla kunskaper, färdigheter och förståelse för ämnet Kultur – medvetenhet om sig själv och andra/medborgarskap
CLIL Scaffolding Vilket betyder att läraren bygger en ställning som eleverna kan utgå ifrån och bygga vidare på. I undervisningen skulle detta kunna vara t.ex. stödord eller en början av en text.
ICT http://kiddle.co Sökmotor anpassad för barn som är bra att använda i sin undervisning.
ICT https://pixabay.com Sida med gratis bilder och filmer att använda i undervisningen och arbeten.
Studiebesök på Hugh Lane Gallery Walter Fredrick Osbourne Denna tavla blev aldrig färdig eftersom konstnären avled. En sådant här verk skulle man kunna använda i undervisning och låta eleverna antingen reflektera kring olika scenarion, måla klart tavlan eller låta dem skriva en berättelse.
Studiebesök på National Museum of Ireland
Studiebesök vid Glendalough
Today’s Topic: The Umbrellas Extra hot Hot Mild Lemon & Herb “how hot can you go?” Extra hot Hot Mild Lemon & Herb Today’s Topic: The Umbrellas Put the painting into the historical context. What is so special about the way he painted the woman in the foreground? Write a dialogue/story connected to the scene in the picture. Describe the picture writing down sentences. Match words/vocabulary with the picture.